Casabo, J.M.Adaptation au milieu aquatique d’enfants du premier âge

la descripció que trobeu a l’editorial és prou bona:

Cette recherche tend à montrer que l’enfant confronté très jeune au milieu aquatique est appelé à réagir à de multiples stimulations, ce qui contribue à son épanouissement physique et à son éveil intellectuel. Le champ de l’expérience a été élargi aux enfants infirmes moteurs cérébraux.
– mention spéciale, IIIème Festival de Télé-Education de l’Université Catholique, Lima, 1977- médaille d’or, Medikopest Festival International de Films Médicaux, Belgrade, 1977

el trobareu a la biblioteca de la UVic

Erbaugh SJ. Effects of aquatic training on swimming skill development of preschool children. Percept.Mot.Skills 1986 04//;62(2 (Print)):439-446.

Un altre autor referent. En aquest article parla dels efectes de l’entrenament en l’habilitat de la natació en el desenvolupament d’infants d’edats preescolars. Inclou referències als estudis de McGraw.

Brenner RA, Trumble AC, Smith GS, Kessler EP, Overpeck MD. Where children drown, United States, 1995. Pediatrics 2001 07//;108(1 (Electronic)):85-89.

Brenner és un dels autors referents. Reflexiona al voltant de les pràctiques aquàtiques preventives, donat l’alt índex de morts per ofegament a EEUU en infants d’aquestes edats.

Le Guide maman bébé

Le Guide maman bébé Enregistrament vídeo

Paris Scherzo 1990

Tcharkovsky Igor

Part natural

Natació per a nodrissons

atenció!!!!! Aquest és un dels enregistraments que més feina ha donat localitzar. Ni més ni menys que les pràctiques del molt citat Tcharkovsky, però poques vegades vist. Cal que us prepareu abans de veure’l: parts dins l’aigua, pràctiques molt manipuladores als infants, infants nedant en aigües gelades…

Apprendre l’eau

Apprendre l’eau Enregistrament vídeo

Paris Féderation des activités aquatiques d’éveil et de loisir (FAEL) 1987

Natació per a nodrissons

Vídeo on veureu reflectit especialment la funció de l’equip pluridisciplinar que són els responsables d’aquestes pràctiques. Molt interesant.

Està a la biblioteca de la UVic.

Plaisirs d’eau

Plaisirs d’eau Enregistrament vídeo

Paris Féderation des activités aquatiques d’éveil et de loisir (FAEL) [20..?]

Natació per a infants Ensenyament

Excel·lent reportatge referent a la metodologia i material usat a la FAEl. Molt recomanable.

Calins d’eau

Calins d’eau Enregistrament vídeo

Paris Féderation des activités aquatiques d’éveil et de loisir (FAEL) 1990

Proposta de la FAEL vers les AA per infants, seguint els principis pedagògics en què estan basats.

L’eau vive

L’Eau vive Enregistrament vídeo

Paris Féderation des activités aquatiques d’éveil et de loisir (FAEL) 1990

Novament natació per embarassades, amb aquesta proposta tant peculiar i respectuosa de la FAEL. El trobareu a la biblioteca de la Universitat de Vic

Etre à l’aise dans l’eau Enregistrament vídeo

Etre à l’aise dans l’eau Enregistrament vídeo

Paris Féderation des activités aquatiques d’éveil et de loisir (FAEL) 1995

Natació

AUTOR SEC.

Delaune Véronique

Treball de sensacions a l’aigua. Molt interesant, doncs sovint ens centrem en exercicis i ens oblidem de les sensacions que ens transmet el medi aquàtic. Novament de la FAEl.

El trobareu a la biblioteca de la Universitat de Vic.

Rond’o

Rond’O Enregistrament vídeo

Paris Féderation des activités aquatiques d’éveil et de loisir (FAEL) 1988

Proposta dela FAAE envers les pràctiques aquàtiques per embarassades, seguint la línia de no intromissió i respecte. Molt sensorial.

Està a la biblioteca de la Universitat de Vic.