Nou Decret de la direcció dels centres educatius

Dimarts, 02 de novembre de 2010

Nou Decret de la direcció dels centres educatius

Atorga més competències a les direccions dels centres i les reconeix com a autoritat pública


El Govern ha aprovat el Decret de la direcció dels centres educatius públics, una nova norma que desplega la Llei d’Educació de Catalunya i que amplia les competències i responsabilitats dels directores i directores dels centres educatius.

El nou Decret també reconeix la direcció com a autoritat pública, la qual cosa li permetrà gaudir de la presumpció de veracitat en els informes que elabori i d’ajustament a la norma en les actuacions que porti a terme.

La nova direcció haurà de basar el seu mandat en un Projecte de direcció. En aquest document haurà d’establir uns objectius concrets a assolir. Passats quatre anys, s’avaluarà si s’han realitzat o no. En cas que l’avaluació sigui positiva, el director o directora podrà cobrar un suplement econòmic que augmentarà a mesura que acumuli mandats.

El Decret també converteix el director o directora en cap de personal del centre educatiu. La nova norma l’autoritza per proposar, d’acord amb el consell escolar, la plantilla necessària per a l’escola o institut. També li atorga la capacitat d’intervenir en els processos de provisió de llocs de treball i en l’establiment del tipus de càrrecs directius que tindrà el centre.

A més, la direcció podrà imposar sancions al personal docent en cas de faltes lleus i serà responsable de resoldre en els casos que es produeixin faltes d’assistència o puntualitat no justificades.

D’altra banda, el Decret fa un pas endavant per adequar l’actuació de la direcció a les particularitats de cada centre educatiu. En aquest sentit es crea la figura del directiu professional docent. Aquest nou perfil, que existirà a determinades escoles i instituts, tindrà més atribucions de les que són habituals: podrà establir els complements per major dedicació, innovació i recerca del personal docent, i també la formació que ha de seguir el professorat.

Per fer front a tot aquest procés, s’estableixen tres tipus de formació per a les direccions dels centres: un Mestratge de direcció de centres, que constituirà mèrit prioritari per accedir al càrrec, un programa específic de formació prèvia a l’exercici del càrrec i un programa de formació permanent.

Mes informació:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *