EL PAS A LA SECUNDÀRIA

Benvolguts/des alumnes de 6è,

Ja s’ha acabat el curs, ja heu acabat l’escola de Primària. Com deia la cançó que us van dedicar els alumnes de 5è heu passat “50 milions de segons”, són molts segons…

Heu aprés moltes coses, heu fet molts amics, he viscut moltes experiències i passeu a la secundària amb una motxilla plena de records.

Esperem que tot el temps que heu passat a l’escola Sant Jordi us ajudi en la nova etapa de la vostra vida.

Us animem a compartir les vostres experiències i records amb tots nosaltres deixant els vostres comentaris al bloc.

Per facilitar-vos el pas a la secundària us recomanem que feu les següents activitats de repàs de les competències bàsiques. Us deixem aquest dossier que podeu descarregar-vos i que us ajudaran en l’adaptació en el primer curs.

Portada Carpeta aprenentatge 6è

Presentació   Planificació   Horari

Activitats llengua   Recursos llengua

Activitats matemàtiques  Recursos Matemàtiques

Autoavaluació

Us desitgem MOLTA SORT!! i ja sabeu que nosaltres continuem aquí si necessiteu alguna cosa, veniu a visitar-nos!

LES MÀQUINES

Una màquina és un aparell que ens ajuda a fer un treball mitjançant la transformació d’energia.

Podem trobar màquines simples, com unes pinces, fins a màquines compostes, como una locomotora,passant per tota mena de motors.

Realitzeu les següents activitats:

Activitat 1 : Lectura de màquines simples i màquines compostes

Activitat 2: Mirar l’animació i contestar en un document word les següents preguntes:

– Què són les màquines simples? Posa un exemple.

– Què són les màquines compostes? Posa un exemple.

– Quin tipus de màquina és la bicicleta? Per què?

– Per què diem que la bicicleta és un mitjà de transport eficient?

– D’on obté l’energia per a funcionar?

– Què fa possible l’eficiència d’una bicicleta?

– Quins altres avantatges té, com a mitjà de transport?

Activitat 3: Escriu en un full la utilitat a la vida quotidiana de les màquines simples i compostes. Tria dos màquines simples i dues compostes. Aquí us deixo el power point on teniu l’explicació sobre el tema. També podeu consultar també la teoria a l’activitat 1.

Power Point Les màquines

Per últim heu de realitzar l’esquema del tema.

Tot això s’ha de presentar dilluns.

L’ENERGIA

L’energia és present en la natura i es pot manifestar de moltes maneres.

Aquí  us deixo un video sobre l’energia i l’electricitat que us faran pensar i que us ajudara a contestar les següents preguntes:

1. Què és l’electricitat?

2.On es produeix l’electricitat?

3.Com es transporta l’electricitat?

4.On es produeix l’electricitat a Catalunya?

5. On s’utilitza l’electricitat?

6. Quines mesures de seguretat hem de tenir en compte?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ySYeSiAEpiY&feature=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_h5EQlI6Jfg&feature=related[/youtube]

Producció elèctrica

Deixeu els vostres comentaris.

L’ENERGIA

L’energia és present en la natura i es pot manifestar de moltes maneres. La nostra societat té una gran necessitat de consumir energia i per això la tansforma de divereses maneres.

Realitzeu les següents activitats:

L’energia del sol