23.- Hem observat aquest missatge per internet

Pot ser sigui del teu interès. Aquesta setmana ho comprovarem. Tal com l’hem trobat l’exposem en “4 ulls”  Ó^Ò Ó^Ò

Si estás siendo forzado/a por un ladrón para retirar tu dinero de un cajero automático, lo puedes notificar a la policia marcando tú PIN al revés.

Por ejemplo si tu número de PIN es 1234 márcalo al revés: 4321.

El cajero reconoce que tu número de PIN está marcado al revés del que corresponde a la tarjeta que pusiste en la máquina.

La máquina te dará el dinero solicitado, pero, oculto para el ladrón, la policia será avisada y saldrá para ayudarte inmediatamente.

Esta información se transmitió recientemente por TELEVISION y declararon en el programa que raramente se usa porque las personas no saben que existe.

Por favor pasa esto a todos tus contactos.

22.- ATENCIÓ SOBRE WEBS DE LIGUES I DE L’AMISTAT

Aquest setmana FACEBOOK ha estat polèmica amb els drets de les aportacions dels usuaris, al final sembla que s’arreglat la situació. Aquesta setmana FACEBOOK rep un 08 sobre 10 en activitat des del nostre observatori.

En MATCH estem observant el seu funcionament en general.

Altres forums en general costa participar a la gent

17.- CERADAI participa en TU AJUDES amb un efecte multiplicador

Entitat: CERADAI CATALUNYA

Projecte: EDUcert Multiplica 2009

Descripció del projecte:

Projecte per a l’estímul del ple desenvolupament de les persones usuàries i consumidores (EDU) amb la crítica educativa i la recomanació de tècniques de millora (cert).

Es tracta d’activitats per donar a conèixer iniciatives d’acció social i ciutadania inèdites, produccions creatives cooperatives del nostre entorn, promoure el consum responsable i la participació ciutadana al voltant de produccions creatives cooperatives.

Territori: Tarragonès i altres   

Àmbit: Patrimoni i medi ambient

Descripció ampliada del projecte:

A partir de la marca d’acció EDUcert de CERADAI de Catalunya estimularem projectes inèdits que no reben cap ajut de cap entitat i que són produccions creatives educatives cooperatives, com pessebres, publicacions digitals d’interès del professorat, revistes locals, projectes educatius de joves, etc. Identificada la iniciativa i valorada positivament en quatre condicions, la iniciativa o producció té coherència amb els drets humans i amb el currículum educatiu oficial del territori, expressa adhesió per al projecte desenvolupament del Mil·lenni 2015, respecte el consum i segueix les recomanacions tècniques per ajudar al desenvolupament de les persones usuàries i consumidores del producte o producció. En cada concessió EDUcert es destinaran un mínim de 50 euros. Una persona rellevant del món de la creativitat social, cultural, educativa, científica, artística o política en farà lliurament en un acte públic organitzat per aquest motiu: reconèixer l’obra duta a terme. www.educert.cat

Codi de votació: 368

Import sol·licitat: 2.000 €

16.- “4 ULLS” Identifica aquest manifest .-

MANIFESTPER UNA LLEI D’EDUCACIÓ INCLUSIVA A CATALUNYA  

Les entitats sotasignants MANIFESTEM QUE: 

1.      La inclusió escolar dels i de les alumnes amb discapacitat en el sistema general d’educació, independentment de la tipologia de la seva discapacitat i del seu grau d’afectació: ·        

És un DRET definit per la Convenció sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat aprovada per l’Assemblea General de l’ONU en sessió Plenària de 13 de desembre de 2006 i ratificada pel Govern de l’Estat Espanyol juntament amb més de 100 països.

La Convenció ha entrat en vigor el passat mes de maig de 2008. ·        

És un indicador sensible del grau de qualitat i d’eficiència del conjunt del sistema educatiu, tal i com assenyalen el Moviment Internacional sobre Una educació per a tothom i diferents organismes internacionals (UNESCO, Agència Europea pel desenvolupament de l’atenció a les necessitats educatives especials, entre d’altres) 

2.      El model d’educació inclusiva és bo per a tot l’alumnat i pel conjunt del sistema educatiu. No defensem un model d’escola pels i per les alumnes amb discapacitat, sinó un model d’escola per a tothom. Un sistema educatiu inclusiu comporta: ·        

Educar des de les capacitats i habilitats de l’alumne: Es tracta d’ajudar a aprendre, conviure, descobrir i adquirir destreses a partir d’allò que sí es pot fer. Les limitacions per raó de discapacitat, o pels motius a que siguin degudes, són simplement una característica més a tenir en compte a l’hora de definir les estratègies i objectius educatius, tant d’aprenentatge com de socialització, però no defineixen el que és l’alumne sinó que informa de les seves circumstàncies.   ·        

Un procés de millora contínua pel qual els centres es doten de mecanismes de reflexió sobre els requeriments d’una realitat en canvi permanent, sobre la pròpia pràctica educativa, sobre l’organització interna i el funcionament general del centre; reflexió que es tradueix en la implementació d’accions per a la millora de la qualitat educativa i en mesures d’avaluació sobre els resultats obtinguts. ·        

 Creativitat i flexibilitat a l’hora de donar respostes educatives diverses a alumnes que són diversos en les maneres d’aprendre, ser i relacionar-se.

Es tracta de valorar l’heterogeneïtat de l’alumnat com una riquesa, una oportunitat per obtenir millors resultats educatius. Perquè estem convençuts que aquests requeriments són necessaris en el nostre sistema educatiu, DEMANEM 

 Una Llei d’Educació que garanteixi en un futur l’existència d’un únic sistema general d’educació per a tothom dotat dels recursos específics necessaris per atendre adequadament la diversitat del seu alumnat.  

 Amb aquest objectiu demanem introduir les modificacions al text de l’article 78 del Projecte de Llei que detallem a continuació i incloure una nova disposició addicional:

MANIFEST PER UNA LLEI D’EDUCACIÓ INCLUSIVA  

1.      ARTICLE 78 DEL PROJECTE DE LLEI 

Les modificacions que demanem afecten els punts 4 i 5 de l’esmentat article: Punt 4, tercer paràgraf: On ara diu: Els alumnes amb necessitats educatives específiques que, un cop avaluades les seves necessitats educatives i els suports disponibles, es consideri que no poden ser atesos en centres ordinaris, s’han d’escolaritzar en centres especialitzats. 

Hauria de dir: En compliment del principi d’inclusió, l’escolarització dels i de les alumnes amb necessitats educatives específiques per raó de discapacitat, un cop avaluades les seves necessitats educatives, es realitzarà en centres d’educació ordinària als quals es dotarà de recursos específics quan calguin. Però mentre no es pugui garantir el principi d’inclusió escolar en tots els territoris es valorarà cada situació proposant als pares, mares o tutors/es l’opció que es consideri més adequada per l’alumne en aquell moment i context concret. 

Punt 5: On ara diu: Aquests centres especialitzats poden desenvolupar els serveis i programes de suport a l’escolarització d’alumnat amb discapacitats en centres ordinaris que el Departament determini. 

Hauria de dir: El Departament d’Educació incentivarà als centres especialitzats perquè es transformin en recursos de suport a l’escolarització d’alumnat amb discapacitats als centres ordinaris d’acord als criteris de planificació que el Departament determini. 

2.      DISPOSICIÓ ADDICIONAL Caldria afegir una nova disposició addicional que digui el següent: Per tal de fer efectiu el principi d’inclusió que regeix aquesta llei en relació a l’alumnat amb necessitats educatives específiques per raó de discapacitat, es prendran les mesures oportunes que assegurin a Catalunya l’existència d’un únic sistema educatiu per a tothom en un termini màxim de deu anys. Aquestes mesures es desenvoluparan en dues línies prioritàries: transformar els centres especialitzats en recursos de suport als centres ordinaris per a l’èxit de la inclusió escolar d’aquests alumnes, i dotar progressivament el sistema general d’educació amb els recursos específics que continuïn sent deficitaris malgrat el suport proporcionat pels centres especialitzats.  Barcelona, a 16 de gener de 2008  Entitats signants: Plataforma Ciutadana per una Escola Inclusiva a Catalunya Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC) Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes d’Ensenyament Secundari (FAPAES) Associació Catalana de Professionals dels Equips d’Assessorament Psicopedagògic (ACPEAP) Federació de Moviments de  Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC)MANIFESTPER UNA LLEI D’EDUCACIÓ INCLUSIVA Associació de Mestres Rosa Sensat Associació Catalana de Professionals del Centres de Recursos PedagògicsSecretariat de l’Escola Rural Associació de Directius dels Centres Educatius Públics de Primària i de Secundària (AXIA)   

15.- Observacions sobre el mateix “”4 ulls””.-

4 ULLS, és una iniciativa per a compartir opinions, fets….des d’una vessant d’observatri creatiu cooperant solidari a la fi de sensibilitzar per a iniciatives de crítica sobre injustícies i drets humans així com observar la marxa de valors en la ciutadania.

A 4 ULLS trobarem referències a articles de premsa, missatges per internet, fotos de collita pròpia…en el reconeixement a iniciatives positives com de fets que precisen canvis d’actituds.