Dibuixem multiplicacions

Molts de vosaltres m’heu dit que cada dia treballeu una mica amb l’aplicació Bmath i que us  està agradant, m’alegra molt, seguiu així!

Per aprofundir una miqueta més en el treball de les matemàtiques us proposo que, poc a poc, anem introduint la multiplicació.

No cal córrer, les multiplicacions no cal dominar-les fins a 4t, i no és necessari que comencin des de ja a recitar les taules de multiplicar. El més important és que primer entenguin què és realment una multiplicació.

He cregut convenient fer un tastet de la multiplicació ara perquè és el que ens proposa el llibre que tots i totes teniu a casa. Així aprofitem un recurs que ja tenim.

Però abans que comenceu amb el llibre, aquesta setmana us proposo que feu activitats com les que us ensenyo a les fotos, així els nens i nenes agafaran bé el concepte de la multiplicació perquè la representaran manipulativament i la dibuixaran.

Molts ànims!

Entre tots i totes ho aconseguirem!

Noemí

Fem còmics

La proposta d’escriptura que us porto aquesta setmana és la de fer un còmic (o els que us vinguin de gust).

Recordeu que és una proposta d’escriptura, per això caldrà que als vostres còmics hi poseu un bon diàleg i us fixeu molt bé en el següent:

  • Les frases comencen en majúscula i acaben en punt.
  • Els noms propis comencen en majúscula.
  • Feu servir interrogants (?) i exclamacions (!) quan toca

Aquí us deixo un pdf amb les plantilles per fer còmics que fem servir a classe, algunes amb bafarades i altres sense. Us les podeu imprimir, o també podeu fer-les vosaltres directament a un full.

plantilles còmic

Vinga artistes, que vosaltres en sabeu molt de fer còmics!

I si voleu, podeu dir als pares que me’n facin arribar una foto!

 

 

Els animals

Sabeu que els animals es poden classificar de moltes formes?

Si entrem a la pàgina web del Zoo de Barcelona veurem que els tenen classificats per classes: rèptils, mamífers, aus i amfibis (faltarien els peixos, però aquests no hi són al Zoo de Barcelona).

Us proposo que veieu els següents vídeos a on hi ha una explicació molt bona de cadascuna d’aquestes classes d’animals, després visiteu la pàgina web del Zoo de Barcelona i feu una llista de 10 animals de cada classe, els que més us cridin l’atenció.

Us recomano que no veieu tots els vídeos seguits, perquè dónen molta informació. Potser estaria bé fer aquesta activitat en dos dies diferents.

Aquí teniu l’enllaç a la pàgina web del   Zoo de Barcelona

I aquí teniu els vídeos.

      

     

I si us ve de gust fer MANUALITATS, vosaltres que sou uns artistes, aquí us deixo un enllaç on trobareu 15 animals per fer amb rotlles de paper de vàter

Segur que feu uns animals fantàstics!

L’hora del conte

I perquè ens imaginem durant una estona que som a la rotllana, en aquest vídeo us explico un conte que es diu Crominyó.

Espero que us agradi!

Algú s’anima a gravar-se explicant un conte? Si us animeu a fer-ho i em feu arribar els vostres vídeos els penjaré al bloc!

Una abraçada!!

Noemí

 

Ens quedem a casa amb el Tatano!

Bon dia nens i nenes!

Encara que no ens ho sembli, demà comencen les vacances de Setmana Santa.

Per això  us porto la segona revista especial del Tatano, perquè pugueu gaudir-la durant aquests dies.

  Cliqueu a sobre de la image per llegir-la.

A més a més en el següent enllaç  teniu tot un munt de jocs i activitats perquè les pugueu anar fent aquests dies. Són activitats que han publicat a la pàgina web del Tatano i que us podeu imprimir (algunes d’elles podeu fer-les directament amb la pantalla si no teniu impressora ).

 Cliqueu a sobre de la imatge per entrar a les activitats, estan a la part de baix de la página web, i en publiquen una de nova cada dia!

Espero que les gaudiu molt.

Una abraçada!!

Noemí

 

Matemàtiques manipulatives

Bon dia nens i nenes de la classe d’en Leo Lionni!

Espero que tots i totes estigueu molt bé. Preparats per a una nova proposta?

El que us proposo avui és que treballeu a casa amb el material de base 10 com ho fem a l’escola.

Ja sé que a casa no en tenim, però això no és problema, ens el podem fer nosaltres amb paper. Aquestes peces no tindran volum com les de fusta, seran planes (a classe també en tenim unes que són planes de colors, les recordeu?).

Només heu de fer petits quadrats que seran les unitats. 

Per fer les desenes heu de fer tires que tinguin la mida de 10 unitats juntes, i per fer les centenes heu de fer quadrats que tinguin la mida de 10 desenes juntes.

(Fins i tot podeu fer milers amb fulls que tinguin la mida de 10 centenes juntes).

Quan tingueu el material preparat només caldrà que demaneu a algun familiar que us digui sumes o restes i a calcular!!

Aquí us deixo uns exemples.

Una abraçada!

Noemí

 

 

 

Ja és primavera!

Hola nens i nenes!

Potser no ens n’hem adonat gaire, però ja és primavera!

Avui us proposo que busqueu per casa una imatge primaveral. Cal que sigui petita: un retall de revista, un dibuixet que us faci algú de la família, el que vulgueu.

Es tracta de que enganxeu la imatge al centre d’un full i us inventeu com continua. Podeu fer servir la tècnica que més us vingui de gust (aquarel.les, ceres, rotuladors, colors, pintura, el que tingueu a casa). Deixeu volar la vostra imaginació!

Aquí us deixo alguns exemples.

Segur que en aquests dies esteu fent uns dibuixos magnífics, si voleu, guardeu-los en una carpeteta i quan ens tornem a veure els compartim. M’encantarà veure’ls!

Una abraçada!

Noemí

  

 

 

Ens preparem lectures expressives.

Bon dia ganxets i ganxetes!

Avui us proposo que trieu un petit text o un paràgraf que ja us hagueu llegit i en prepareu una lectura expressiva en veu alta.

Llegiu-lo en silenci per assegurar-vos que sabeu perfectament què volen dir totes les paraules. Si hi ha alguna paraula difícil o complicada de pronunciar apunteu-la en un paper a banda i repetiu-la vàries vegades en veu alta. Fixeu-vos si hi ha paraules amb lletres mudes (com “marxar” o “flor“), perquè les lletres mudes no les llegim.  Llegiu frase per frase posant molta atenció en les comes i els punts per fer l’entonació adequada.

Practiqueu-ho bé, i quan estigueu a punt, demaneu a algú de casa que us escolti.

Aquesta activitat estaria molt bé que la féssiu un cop cada setmana, així segur que quan ens tornem a veure ja llegiu súper bé en veu alta.

Us envio una abraçada molt forta!

Noemí

Fem un experiment!

Hola nens i nenes, com esteu?

Avui us proposo fer un experiment. Es tracta de convertir un ou en una pilota!!

Com podeu fer-ho? Molt fàcil, l´ únic que necessiteu és un ou i vinagre.

Poseu l’ou en un got ple de vinagre durant 48 hores (quants dies són 48 hores?). És molt important que canvieu el vinagre cada dia.

Al treure l’ou veureu que el que abans era closca, ara és un “tel” com de sorra. Treieu-lo i proveu de botar l’ou a sobre d’una taula, què passa quan ho feu?

A classe vam estar treballant el mètode cientific, us proposo que feu el mateix amb aquest experiment. Caldrà que agafeu un full i us feu una fitxa com la que teniu aquí a sota. Aneu omplint-la seguint el mètode científic (els primers tres punts abans de fer l’experiment i els tres últims després).

  • Observem (Què ens proposa l’experiment? Quin material tenim?).
  • Ens fem preguntes (Realment l’ou es convertirà en una pilota? Per què?).
  • Fem hipòtesis (Què creiem que pot passar?).
  • Experimentem (Escrivim el procés que hem seguit i el que anem veient que passa).
  • Observem el resultat (Què ha passat?)
  • Treiem conclusions (Per què ha passat?)

Espero que us hagi agradat la proposta!

I recordeu que és molt important que llegiu i escriviu una estoneta cada dia.

Una abraçada!!

Noemí

 

Aquí teniu un Tatano!

Hola nens i nenes de la classe d’en Leo Lionni!

Com sé que a molts i moltes de vosaltres us agrada llegir el Tatano, us en porto un que es pot llegir online i és totalment gratuït.

Per llegir-lo només cal que feu clic a la portada que teniu aquí i després a on hi diu “LLEGIR EDICIÓ”.

Gaudiu-lo!

Noemí