Ja som a final de curs!

Hola bonics i boniques!

Ja gairebé tenim aquí l’estiu. Aquesta és l´’ultima setmana lectiva, si haguéssim anat a l’escola ja hauríem fet el festival de fi de curs i ens estaríem preparant per a les vacances.

Aquí teniu les últimes activitats del curs. Teniu dues sorpreses que espero que us agradin,  i després l’hora del conte i quatre activitats:

• Fem un tornado.
  • Una màquina gairebé perfecta.
  • Diari d’estiu.
  • Cucs de Fibonacci.

Dijous a les 11h farem l’última videotrucada, així ens podrem acomiadar i desitjar-nos bon estiu. Ah! I no us oblideu de preparar-vos un bon pica pica, així acomiadarem el curs com acostumem a fer-ho a l’escola.

Aquesta és la primera sorpresa, un petit vídeo de la classe d’en Leo Lionni confinada!

Un tastet del 2n trimestre

Quan ens vam confinar faltava molt poquet perquè s’acabés el 2n trimestre, però no vam tenir temps de prendre l’àlbum del projecte.

Pensava que potser tornaríem en algun moment del tercer trimestre i us el podria donar, però no ha pogut ser.

Per això aquí el teniu, el nostre “Tastet del 2n trimestre”. Espero que gaudiu molt explicant-lo a les vostres famílies!

L’hora del conte.

L’últim contacontes del curs és… el Joel!

El Joel s’estava preparant la roda de contes just quan va començar el confinament, volia explicar-nos “El Flautista d’Hamelin”, i com no va poder fer-ho ha volgut explicar-nos el conte en vídeo.

Gaudiu-lo!

Fem un tornado

Us he explicat mai que quan jo era petita hi va haver un tornado al meu poble?

Va ser un fet extraordinari que segurament no tornarà a passar mai més, ja que no vivim en terra de tornados, però aquell 31 d’agost de 1994 es van donar un munt de circumstàncies especials que van fer que es formés un tornado a l’Espluga de Francolí.

Jo tenia 11 anys i estava a la platja amb la meva família. Quan vam tornar, a l’entrar al poble vam veure una masia que estava enfonsada i molta gent per tot arreu. Ens van dir que anéssim cap a casa perquè havia passat un tornado i des de les nostres finestres es veia el cel. I efectivament, quan vam arribar a casa vam veure que la teulada havia desaparegut i la nostra casa estava totalment destapada.

Per sort el tornado va seguir el curs del riu i no va fer mal a ningú, però sí que va deixar sense barret les cases que estaven més a prop del riu. Quin ensurt!

Clica al dibuix per veure el vídeo.

Ara ja heu vist com va ser el tornado de l’Espluga, però com es forma un tornado?

Mireu el següent vídeo amb atenció i ho sabreu.

Ara que ja sabem què és i com es forma un tornado en farem un nosaltres.  Seguiu amb atenció els passos del següent vídeo. Som-hi!

Si voleu veure el programa Dinàmiks sencer on expliquen com fer aquest tornado i alguns altres podeu clicar al següent enllaç.

Programa Dinàmiks sencer

Espero que us agradi!!

Una màquina gairebé perfecta

Us va agradar la revista Namaka que us vaig portar fa unes setmanes?

Aquí en tenim una altra, aquesta va dedicada als números, les mates i altres disbarats!

Us recomano que la llegiu tota, ja que és molt divertida, hi ha jocs, històries, manualiats i moltes curiositats. però per a fer aquesta activitat necessitarem buscar un article que es diu “Una màquina gairebé perfecta”.

Caldrà que llegiu l’article amb molta atenció i que contesteu a les preguntes que trobareu en el següent enllaç. Podeu imprimir-les o copiar-les en un full que tingueu a casa.

COMPRENSIÓ LECTORA

Diari d’estiu

Aquest diari d’estiu té un únic objectiu: ajudar-nos a guardar records.

El diari consta de 3 pàgines, i podeu imprimir-les tantes vegades com dies vulgueu fer-lo. Podeu fer-ne unes quantes còpies i quan hagueu passat un dia que us agradaria recordar anar a buscar-les i omplir-les.

Així, quan acabi l’estiu tindreu un àlbum ple de bonics records.

Si no teniu impressora podeu fer-vos vosaltres mateixos el diari seguint l’exemple del que us deixo aquí.

Quan tornem a l’escola m’encantarà veure els vostres diaris!

Cucs de Fibonacci

Voleu saber què són els cus de Fibonacci?

En l’activitat d’Innovamat d’avui sumarem jugant. Som-hi!

Seguiu molt bé les següents instruccions:

• Prepareu llapis i paper.
  • Mireu el primer vídeo i realitzeu la tasca que us demana.
  • Després mireu el segon vídeo, on veureu la solució a la tasca del primer vídeo i realitzeu la nova tasca que us demana.
  • I per últim mireu el tercer vídeo i feu la tasca.

PLANTEGEM I COMENCEM A PENSAR!

COMPROVEM I SEGUIM PENSANT!

REFLEXIONEM I ANEM MÉS ENLLÀ!

Propostes del 8 al 12 de juny

Hola bonics i boniques! Com esteu?

Ja només queden dues setmanes de curs. Quin trimestre més estrany!

Aquesta setmana us porto una sorpresa: el llibre de receptes confinades de la nostra classe!!

Ara podreu fer les receptes preferides dels altres nens i nenes de la classe. Estan boníssimes, ja ho veureu!

A més, també trobareu “L’hora del conte” i les següents propostes:

• Pájaro amarillo.
  • Fem ous de drac!
  • Ho penso o ho dic?
  • Patrons de creixement.

Una abraçada moooolt forta!!

Noemí

Libro de recetas confinadas

Hace días que os debía el “Libro de recetas confinadas” que prometí que haría con las recetas que me mandasteis.

¡Aquí lo tenéis!

Ahora podréis cocinar las recetas de vuestros compañeros y compañeras. Yo ya he preparado muchas de ellas y ¡están riquísimas!