Autoria: Aina Fenoll

Sempre he viscut en un ambient catalanoparlant, és la llengua en la qual m’expresso i visc. Soc consumidora de contingut en català i em preocupo pel seu estat, però m’he adonat que no tothom
li dona tanta importància a parlar-lo bé ni al fet que no es perdi. També m’ha sorgit el dubte de si perquè se segueixi utilitzant el català s’ha d’adaptar o “evolucionar” a la manera com es creu que el parlem els joves, incloent-hi barbarismes i expressions que no són pròpies.

En aquest treball vull veure si la presència de referents que parlen en català als mitjans de comunicació audiovisual de Catalunya, sèries, pel·lícules, xarxes… influeixen en l’ús social que en fem els joves. Per això faré recerca del panorama audiovisual a Catalunya i com aquests mitjans influeixen al fet que parlem la llengua durant el nostre dia a dia.
És un recull d’informació sobre l’ús del català en diferents àmbits, com a l’escola, a casa, les institucions públiques… Vaig realitzar una enquesta que van respondre quasi 600 persones i que em va ajudar molt a justificar la meva part teòrica. Després vaig analitzar el panorama català a la televisió la ràdio i les xarxes i com això influïa en la “popularitat” de la llengua. Com a part pràctica
vaig guionitzar i enregistrar un pòdcast sobre cultura catalana, parlant de festes majors i amb ajuda de col·laboradors, que va ser la part més entretinguda del meu TR i la que més vaig gaudir. Em vaig inspirar en creadors de contingut que m’agraden per normalitzar el català entre els joves i vaig crear un producte final del qual n’estic molt orgullosa.

Tutoria: Marcel Castillejo

Font: alumnat de 2n de batxillerat de l’Escola Pia