Autoria: Dora Gil, Aina Ramon, Sandra Sánchez

Aquest treball de recerca aborda la importància de la biblioteca escolar en el context educatiu actual, destacant el seu paper com a espai d’aprenentatge escolar i de desenvolupament cultural. L’objectiu
d’aquest estudi és elaborar una proposta de remodelació de la biblioteca de l’Institut Pau Vila per a crear un entorn que respongui a les necessitats de tota la comunitat educativa, adaptant-se als avenços tecnològics i a les demandes del segle XXI.
La metodologia emprada inclou un enfocament qualitatiu mitjançant entrevistes a experts en biblioteques i
arquitectura, enquestes a estudiants i docents, i l’anàlisi dels resultats obtinguts en la recollida de dades per
a avaluar les expectatives i percepcions dels usuaris. També s’inclou l’aplicació d’un cas pràctic, la remodelació de l’entrada de la biblioteca amb una intencionalitat clara: promoure les novetats de llibres i difondre activitats del centre i crear un espai prou atractiu que convidi a visitar-la.
Els resultats obtinguts fins al moment no ens permeten determinar el grau d’incidència real en tota la comunitat educativa, però sí que afirmen una tendència positiva sobre els diferents usos proposats i les percepcions dels usuaris. Quant a la remodelació física de l’entrada, s’ha aconseguit adaptar el disseny a les necessitats dels usuaris, millorant la seva percepció de l’espai, la qual cosa suggereix que els canvis realitzats són valorats positivament. No obstant això, la falta de temps en la promoció de l’enquesta i alguns aspectes
logístics, com la limitació de recursos i la complexitat d’alguns elements del projecte, han dificultat un desenvolupament més exhaustiu de la recerca. Malgrat aquests contratemps, les dades confirmen que la remodelació de l’entrada ha suposat un canvi favorable en l’experiència educativa dels usuaris i que la proposta de disseny de tot l’espai pot anar en la mateixa línia.

Tutoria: Jordi Pérez Badenes

Font: alumnat de 2n de batxillerat de l’institut Pau Vila