La Mona

El darrer dia d’Apadrinament Lector els nens de sisè van fer una sorpresa molt agradable als nens de primer! Van venir tots carregats amb una mona pel seu fillol! les cares d’alegria van ser moltes!!
PASSEU UNES MOLT BONES VACANCES!!!

Apadrinament lector

Aquesta setmana em posat en marxa un projecte de treball cooperatiu que posa en contacte un alumne/a de 6è (padrí/na) amb un altre de 1r (fillol/a), amb la finalitat de:

 Millorar el nivell lector dels alumnes de Primer
 Motivar el gust per la lectura.
 Prendre el compromís d’ajuda i de cooperació.
 Aprendre habilitats referides a la comprensió lectora.
 Millorar l’autoestima i la convivència.

Les tutores de 1r i 6è aparellen als nens segons la seva actitud i capacitat. Els alumnes de Sisè adquireixen el compromís de fer de padrins per a tot el curs i faran un acte de responsabilitat envers els petits. Firmen un contracte de compromís.

Diferents situacions i possibles activitats que es poden portar a terme:

– El padrí llegeix i fa de model.
– El fillol llegeix i el padrí escolta.
– El padrí fa preguntes sobre la lectura.
– El padrí explica el significat del text llegit.
– Els fillols llegeixen poemes.
– Lectura d’un còmic.
– El padrí explica al fillol el llibre que ha llegit.
– El fillol explica al padrí un llibre que ha llegit.
– El fillol explica fitxes preparades per la tutora ( activitat de classe).
– El fillol llegeix una producció escrita pel padrí ( conte, descripció…)
– El fillol llegeix una producció pròpia.
– El fillol fa un dibuix sobre la lectura que ha fet.
– El padrí explica les paraules de difícil comprensió.

En aquestes fotografies podeu veure les parelles lectores :

Con las letras de la sopa

Aquesta setmana hem aprés aquest poema a l’hora de castellà. Cal que el repassin a casa!

                                                           

Con las letras de la sopa

escribí: mamá y papá,

y porque estaba jugando

me querían castigar.

Pero dijo mi abuelita

que se debe perdonar

a los niños que ya saben

escribir: papá y mamá.

   Efraín de la Fuente