PROJECTES 1r

1r TRIMESTRE-

PROJECTE: Què li explicaries del teu poble a algú que no el coneix?

PLANIFICACIÓ

El projecte va sorgir a partir d’unes fotografies que vam repartir a l’aula sobre diferents pobles que trobem al voltant de Sant Vicenç dels Horts. A partir d’aquesta activitat es van fer moltes preguntes sobre el nostre poble, que de mica en mica anirem donant resposta.

CRITERIS D’AVALUACIÓ

-Nomenar tres pobles que hi ha al voltant de Sant Vicenç.

-Entendre les tradicions del poble.

-Identificar els elements de l’escut.

-Conèixer la seva adreça.

-Coneixer els barris de sant vicenç.

-Conocer y utilizar la tipologia textual: la lista.

-Elaborar i interpretar un gràfic de barres.

-Utilitzar correctament les diferents tècniques de treball cooperatiu treballades.

FULL DE RUTA

METODOLOGIA

Per descobrir el projecte que volíem treballar, vam repartir per grups diferents fotografies sobre Sant Vicenç i d’altres de pobles del voltant.

https://photos.app.goo.gl/nisQEfD4LLHyDjNe6

Seguidament, vam localitzar la nostra població dins del mapa de Catalunya i concretament a la comarca del Baix Llobregat.

https://photos.app.goo.gl/SiVWGT1mEEwwPoUQA

També, vam tractar els barris del nostre poble i vam poder recollir en un gràfic de barres sobre quants nens i nenes vivien a cada barri. Vam fer el gràfic de barres de diferents maneres: amb material de psicomotricitat i amb policubs.

https://photos.app.goo.gl/Tf7uCgswxhHtGPvx8

Vam realitzar una sortida pel poble i vam passar per llocs importants.

https://photos.app.goo.gl/oFLSD4invZ24QUqb9

A més a més, vam fer diferents activitats sobre les tradicions del nostre poble juntament amb la classe de 3r, ja que el seu projecte també estava relacionat amb Sant Vicenç dels Horts.

https://photos.app.goo.gl/ihsy2f9iwD3YTdcH8

https://photos.app.goo.gl/RPqyQr3m4xRas8y7A

https://photos.app.goo.gl/2siYsLr1ZN3muReR6

PRODUCTE FINAL

Vam fer un tríptic amb tota la informatició que havíem après del poble.

AVALUACIÓ

L’avaluació ha estat a partir de l’observació, petites proves, qüestionaris, comprensions lectores i autoavaluació.

PROJECTE: Què necessiten els transports per moure’s?

PLANIFICACIÓ

El projecte va sorgir a partir del nom de la nostra classe. Vam observar que el Tintín es mou per les seves aventures amb diferents transports, i així vam començar a investigar.

CRITERIS D’AVALUACIÓ

-Ser conscients de la importància de tenir cura de la natura.

-Nomenar i classificar mitjans de transport segons siguin terrestres aeris i marítims.

-Conèixer els transports públics i privats.

-Identificar les causes de la contaminació.

-Elaborar un gràfic de barres.

-Conocer y utilizar la tipologia textual: notícia.

-Utilitzar correctament les diferents tècniques de treball cooperatiu treballades.

FULL DE RUTA

METODOLOGIA

Per començar el nostre projecte vam fullejar còmics sobre el Tintín i vam observar els diferents transports que utilitza. Després, vam fer una llista tots junts.

https://photos.app.goo.gl/zutxdr8tRNED8VKeA

Per conèixer la classificació dels transports, vam repartir unes fotografies i primer els van classificar amb el seu criteri i, després van descobrir com es deien els 3 grups: AERIS, MARÍTIMS I TERRESTRES.

https://photos.app.goo.gl/7WoBip7h8QfdJNW99

Vam fer diferents jclics sobre els transports.

https://photos.app.goo.gl/5K3455TjLejZHcWo7

Per últim, vam tractar la contaminació i vam fer un experiment sobre l’efecte hivernacle.

PRODUCTE FINAL

Mural sobre com es mouen els diferents transports i exposició oral.

AVALUACIÓ

L’avaluació ha estat a partir de l’observació, petites proves, qüestionaris, comprensions lectores, experiments, exposicions orals, co-avaluació i autoavaluació.

2n TRIMESTRE-

PROJECTE: COM ÉS QUE LA FEMTA I L’ORINA SÓN AIXÍ?

PLANIFICACIÓ

El projecte va sorgir a partir d’una activitat sobre diferenciar entre éssers vius i inerts. A partir d’aquí, es va produir una conversa on els nens i les nenes van començar a comparar l’orina i la femta amb coses del seu voltant i es preguntaven com que són així i d’on surt.

CRITERIS D’AVALUACIÓ

-Identificar les principals parts del cos i classificar-les segons si es troben en el cap, tronc o extremitats.

-Reconèixer  5 ossos i 5 músculs del cos humà.

-Situar els òrgans de l’aparell digestiu i extretor treballats.

-Saber explicar el procés de la digestió i l’excretor.

– Distingir hàbits saludables i no saludables.

– Resoldre problemes manipulativament.

– Escriure una descripció segons les pautes donades.

FULL DE RUTA

METODOLOGIA

Primer vam diferenciar entre éssers vius i éssers inerts a partir de fotografies.

https://photos.app.goo.gl/pEPQqaZu2rwtsAa18

Per entendre millor el funcionament de l’aparell digestiu, vam realitzar un experiment.

https://photos.app.goo.gl/Ti9kFLmQXuVS7xUy9

També, vam fer un altre experiment i vam veure com és el procés amb el qual es forma la nostra orina.

https://photos.app.goo.gl/zLK321w2WtgzKvtC8

Després de treballar els hàbits saludables i no saludables, i aprendre com hem de cuidar el nostre aparell digestiu i el sistema urinari, vam fer problemes amb meitats i dobles amb diferents fruites.

https://photos.app.goo.gl/4twCDYTNvStWBPzf7

PRODUCTE FINAL

Lapbook https://photos.app.goo.gl/C5KU8oKvnRWvCgeh6

AVALUACIÓ

L’avaluació ha estat a partir de l’observació, petites proves, qüestionaris, comprensions lectores, experiments, exposicions orals, co-avaluació i autoavaluació.

PROJECTE: A QUIN TIPUS D’ANIMAL ENS ASSEMBLEM MÉS?

PLANIFICACIÓ

El projecte va sorgir a partir d’una conversa amb els infants i unes fotografies.

CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • Classificar els animals de l’entorn proper.
  • Reconèixer les característiques bàsiques dels animals vertebrats.
  • Comparar el cicle de vida dels animals amb el nostre.
  • Conèixer els animals salvatges i domèstics.
  • Resoldre problemes de manera cooperativa.
  • Mantenir una postura correcta a l’hora de fer una exposició oral.
  • Mostrar un to adequat en una exposició oral.
  • Conèixer i utilitzar correctament les diferents tècniques de treball cooperatiu treballades.
  • Localitzar una informació concreta plantejada a través d’un QR

FULL DE RUTA

METODOLOGIA

Després de realitzar diferents activitats sobre els animals vertebrats i entendre aquest concepte. Per grup, vam fer un mural de cada tipus d’animal vertebrat i després vam fer una exposició oral als companys i companyes de la nostra aula.

https://photos.app.goo.gl/y7VwVkMgyzGQTsqNA

Acabant el nostre projecte, ens van preguntar quins eren els animals de sang freda i sang calenta. A partir d’aquí, vam realitzar un experiment i vam poder entendre com és que l’os polar és un animal de sang calenta i viu en un clima tan fred, mantenint la seva temperatura.

https://photos.app.goo.gl/rZBYWtZ4nog5c7AE6

Per acabar el projecte van anar al CRARC de Masquefa a veure els ambifibis i els rèptils.

https://photos.app.goo.gl/kqd97btBDnhTaTvs9

PRODUCTE FINAL

Com a producte final, els nens i nenes de primer van voler anar a Infantil a explicar tot el que havien après. Vam passar per les aules d’I3, I4 i I5.

https://photos.app.goo.gl/dJLnG81hbtCwy9WP6

AVALUACIÓ

L’avaluació ha estat a partir de l’observació, petites proves, qüestionaris, comprensions lectores, experiments, exposicions orals, co-avaluació i autoavaluació.

3r TRIMESTRE-

PROJECTE: QUINA FESTA PODEM FER A FINAL DE CURS?

PLANIFICACIÓ

El projecte va sorgir a partir de la notícia i de les restriccions que van anunciar per la sequera. La nostra escola, cada any, ha fet una festa final de curs amb aigua, però aquest any no podia ser així. Què podem fer?

CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • SER CONSCIENTS DELS DIVERSOS LLOCS ON PODEM TROBAR AIGUA.
  • DESCRIURE ORALMENT O AMB DIBUIX QUIN ÉS EL CICLE QUE FA L’AIGUA.
  • DIFERENCIAR ELS TRES ESTATS EN ELS QUE TROBEM L’AIGUA.
  • ANOMENAR DIVERSES ACCIONS QUE PODEM REALITZAR PER TENIR CURA DE L’AIGUA.
  • MANTENIR UNA POSTURA CORRECTA A L’HORA DE FER UNA EXPOSICIÓ ORAL..
  • UTILITZAR EL TO DE VEU ADIENT PERQUÈ EL MISSATGE ARRIBI A L’AUDIÈNCIA.
  • CONOCER EL CARTEL PUBLICITARIO Y SU FINALIDAD.
  • RESOLDRE PROBLEMES DE MANERA MANIPULATIVA: EL LITRE

FULL DE RUTA

 

METODOLOGIA

Experiment per entendre millor el cicle de l’aigua.

https://photos.app.goo.gl/eKFb3NnTToTy6uqX7

Fem un altre experiment per entendre com es forma la pluja.

https://photos.app.goo.gl/bstLQay5MBDqJLu29

Treballem com mesurar l’aigua, el litre, a través de la resolució de problemes. Després, aquesta aigua l’aprofitarem per regar el nostre hort.

https://photos.app.goo.gl/N5o1mVF6L3cx4tDy8

PRODUCTE FINAL

Hem creat tallers de manualitats per l’últim dia de curs, dirigits a Infantil i Cicle Inicial.

https://drive.google.com/drive/folders/1-HhFuCQaAswSZ7b29tJAtEPYg0Fhwl8H?usp=sharing

AVALUACIÓ

L’avaluació ha estat a partir de l’observació, petites proves, qüestionaris, comprensions lectores, experiments, exposicions orals, co-avaluació i autoavaluació.

 

PROJECTE: COM PODEM RECICLAR MILLOR LA NOSTRA CLASSE ?

PLANIFICACIÓ

Un company/a de la nostra classe, va llençar un full de paper a la paperera de restes. Ens van donar compte que la nostra classe no reciclava correctament!

CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • RAONAR QUÈ ÉS UN RESIDU O UNA DEIXALLA PER TAL D’IDENTIFICAR LA BROSSA QUE ES PRODUEIX AL SEU ENTORN.
  • IDENTIFICAR LA NECESSITAT DEL RECICLATGE I REDUCCIÓ DE RESIDUS AMB LA FINALITAT DE TENIR CURA DEL MEDI AMBIENT.
  • CONÈIXER ELS DIFERENTS CONTENIDORS DEL RECICLATGE AMB LA FINALITAT DE FER SERVIR CORRECTAMENT ELS CONTENIDORS DEL SEU ENTORN.
  • SABER UTILITZAR CORRECTAMENT LA TIPOLOGIA TEXTUAL: LA LLISTA, AMB LA FINALITAT D’EXPLICAR QUINA RESTA VA A CADA CONTENIDOR.
  • INTERPRETAR UN GRÀFIC DE BARRES PER CONÈIXER ELS RESIDUS QUE MÉS GENEREM A L’ESCOLA.

FULL DE RUTA

METODOLOGIA

Arribem a l’aula i ens trobem deixalles. Que podem fer?

https://photos.app.goo.gl/djTFCmQUWAY2suRG8

Col·loquem les deixalles, segons els nostres coneixements previs a cada contenidor. Després de veure un vídeo sobre el reciclatge: comprovem.

https://photos.app.goo.gl/PEm9nPF4cTRQub9G9

Activitat amb l’AMB, per ajudar-nos a reciclar millor i cuidar el nostre planeta.

https://photos.app.goo.gl/RfBZzo1e1NkGVKYL7

PRODUCTE FINAL

Fer un kahoot.

A VALUACIÓ

L’avaluació ha estat a partir de l’observació, petites proves, qüestionaris, comprensions lectores, experiments, exposicions orals, co-avaluació I autoavaluació, diana d’autoavaluació i Kahoot.