3r TRIMESTRE
PROJECTE: LES PLANTES.
– COM ES FABRICA EL POL·LEN I D’ON SURT EN LES PLANTES?
– QUI VA SER EL PRIMER HOME/DONA QUE VA DESCOBRIR LES PLANTES?
CRITERIS D’AVALUACIÓ
– Reconèixer els que necessiten les plantes per viure.
– Identificar les parts principals de les plantes i la seva funció.
– Saber com es nodreix la planta: elements que intervenen en la fotosíntesi.
– Distingir entre tipus de plantes segons la tija.
– Saber agrupar les fulles segons la forma (fulles “especials”: cactus).
– Mostrar i tenir cura de les plantes i saber de la seva importància per a tots.
– Resoldre problemes matemàtics utilitzant la resta portant.
– Reconèixer què és la multiplicació: concepte.
– Conèixer les parts d’un text instructiu i fer-ne un.
– Utilitzar la G i la GU correctament en les produccions escrites.
– Utilitzar el correu electrònic per a comunicar-se entre nosaltres.
Enllaç Fotografies projecte
Fotografies Jardí Botànic BCN
Recollida de remolatxa
PROJECTE: ELS ANIMALS INVERTEBRATS.
– QUANTS TIPUS D’INVERTEBRATS HI HA AL MÓN?
– ELS INVERTEBRATS PRENEN MEDECINES??
CRITERIS D’AVALUACIÓ
– Reconèixer el grup d’animals invertebrats i els seus atributs.
– Ser capaç d’identificar un animal invertebrat i relacionar-lo amb els 6 grups
treballats segons les seves característiques.
– Ampliar el vocabulari per descriure un animal invertebrat.
– Fer fitxes tècniques d’alguns animals.
– Saber exposar oralment al grup classe, la informació recollida i treballada per grups.
– Conèixer el terme Biodiversitat i valorar la seva importància.
– Utilitzar la resta portant en situacions matemàtiques del projecte.
– Reconèixer i produir un text instructiu: reconèixer les parts i la seva estructura.
– Utilitzar la G o la GU segons la norma ortogràfica i el seu so.
– Participar activament, seguint les normes, en les activitats que es produeixen a l’aula.
2n TRIMESTRE
PROJECTE: MATERIALS, MÀQUINES I ENERGIES.
Pot haver-hi altres materials i altres orígens dels materials?
CRITERIS D’AVALUACIÓ
– Identificar les propietats dels materials (forma, color, textura,
duresa i altres)
– Conèixer la procedència dels materials (animal, vegetal i altres).
– Saber diferenciar entre eines i màquines.
– Conèixer les normes de seguretat de les eines i les màquines.
– Distingir entre energia renovable i no renovable.
– Mostrar interès pel consum responsable (residus i deixalles)
– Entendre preguntes a partir d’una comprensió oral o lectora.
– Utilitzar les estratègies de càlcul mental treballades.
– Saber identificar les dades i la pregunta d’un problema.
– Conèixer l’estructura d’un cal·ligrama i fer-ne un.
– Usar correctament la R o la doble R en totes les
produccions escrites.
Fotografies del projecte i del producte final
PROJECTE: TRADICIONS CATALANES. QUINA ÉS LA MÉS FAMOSA I QUINES ESTAN O HAN ESTAT PROHIBIDES?
Arran de les vacances d’hivern i explicant què hem fet i què ens ha agradat més, vam descobrir que no tots i totes havíem fet les mateixes coses… Vam decidir investigar una mica què era una tradició i quines ens agradàvem més.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
– El globus terraqüi, els 5 continents (amb oceans), Europa,
Espanya, Catalunya i el Baix Llobregat.
– Situar en el mapa mundi on està Catalunya i Sant Vicenç.
– Diferenciar entre tradició i costum.
– Saber algunes de les parts de la festa major.
– Conèixer en quines dates se celebren les tradicions Catalanes
més conegudes.
– Ser capaç de buscar i organitzar informació per tal d’explicar-la
a la resta de companys.
– Participació en debat de les tradicions que estaven prohibides i ara no ho estan i de les que abans no ho estaven i ara sí.
– Tipologia textual: El conte.
– Utilització de la C/QU tant en català com en castellà.
– Conèixer i utilitzar l’algoritme de les restes portant.
– Resoldre problemes matemàtics amb les operacions treballades.
1r TRIMESTRE
PROJECTE: QUÈ PASSARIA SI TORNÉSSIM A L’ÈPOCA DE L’IMPERI ROMÀ?
Arran de portar uns objectes de diferents anys i de veure fotografies antigues, hem estat parlant de com mesurem el temps i de com canvien les coses i ens ha sorgit una pregunta que intentarem respondre.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
* Conèixer el significat de passat, present i futur.
* Saber el nom de les estacions de l’any i les seves característiques.
* Conèixer els noms dels mesos de l’any i el seu ordre.
* Reconèixer els dies de la setmana i les expressions: abans-d’ahir, ahir, avui, demà i
demà passat.
* Saber llegir les hores en punt I 2/4 en un rellotge analògic.
* Saber buscar una data al calendari.
* Identificar els canvis que es produeixen en un mateix. Etapes de la vida.
* Conèixer i utilitzar el format i les característiques de: La notícia (castellà).
* Ser capaç d’enviar un correu (format i informació) per tal de convidar als avis i àvies.
* Participar i mostrar interès en la trobada amb els avis/àvies.
* Reconèixer els estereotips de gènere d’abans i d’ara.
* Característiques de l’imperi romà:
Vestits, invents, menjar, escola, vehicles, cases, classes socials, déus…
I saber comparar-ho amb la vida actual (avantatges i inconvenients).
* Participar activament, seguint les normes, en els debats que es produeixen a l’aula.
PROJECTE: POT CAURE NEU EN UN ALTRE PLANETA DEL SISTEMA SOLAR?
PLANIFICACIÓ
El projecte va sorgir a partir del centre d’interès que el consell d’alumnes va triar per aquest curs. Van sorgir moltes preguntes relacionades amb l’Univers i en vam triar una de més concreta per estudiar-la.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
* Situar el sistema solar dins de l’Univers.
* Conèixer la Via Làctia.
* Diferenciar: galàxies, estrelles, planetes, satèl·lits o meteorits.
* Saber nom, ordre i característiques dels planetes del SS.
* Entendre el concepte de gravetat i com se sostenen els astres.
* Conèixer els moviments de la terra: rotació i translació.
* Identificar les fases de la Lluna.
* Conèixer què és la neu, d’on prové i quines condicions
necessita per caure sobre d’un planeta.
* Comparar les informacions per resoldre la nostra pregunta.
* Situar i buscar la simetria en els elements del SS.
* Reconèixer els nombres parells i senars en les quantitats treballades.
* Ser capaç de reconèixer i produir un diàleg amb els elements
formals propis.
* Fer inferències en les lectures treballades.
* Utilitzar la “ñ” correctament en la producció de textos en castellà.
FULL DE RUTA
La primera activitat que es va dur a terme va ser la visita d’uns astrònoms que ens van situar una mica amb el vocabulari i per fer-nos una idea de les dimensions de l’espai. Va ser molt emocionant entrar dins del planetari i poder observar alguns dels fenòmens de l’Univers.