22 AdolescentsTeresa Porta Fitó

Les motivacions que em dugueren a escollir aquest tema per fer el treball de recerca han estat el meu especial interès pel que fa als temes cognitius relacionats amb el cervell, les emocions i els diferents comportaments de les persones. Sentia una gran curiositat pels canvis maduratius que experimentàvem els meus companys i jo en els nostres cervells durant l’etapa de l’adolescència, ja que observant-los a ells i a mi veia com aquests canvis es representaven en la nostra conducta. Per aquest motiu, vaig voler centrar el treball de recerca en l’estudi del cervell dels adolescents en relació amb el seu comportament durant l’etapa de l’adolescència.

D’aquesta manera, fent referència al tema plantejat, hi havia una evidència clara i fàcilment observable: els adolescents ens posem en situacions de risc. Quan dic situacions de risc em refereixo al fet de consumir drogues, d’exercir comportaments violents, de tenir parelles sexuals ocasionals, entre d’altres. Tothom coincideix a definir l’adolescència com una etapa conflictiva, en què la convivència amb la família és cada vegada més difícil, sovint regna la incomprensió tant a casa com a l’escola i només ens sentim identificats amb els nostres semblants. En general, ningú negarà tots aquests fets, però la qüestió que em vaig plantejar fou el perquè de tot això. Per què els adolescents ens posem en situacions de risc? Per què el nostre comportament és, des d’un punt de vista adult, irracional en moltes ocasions? I dic irracional referint-me al fet de fer alguna cosa sense pensar si allò està bé o malament o quines conseqüències pot tenir.

Moltes respostes coincidirien en una mateixa afirmació: “Està a l’edat del pavo” o “Les hormones…”. Però és aquesta la vertadera resposta?

Tutor: Blanca Cubells Ferreri.

Save

Save