XERRADA DELS MOSSOS A ALUMNES DE TERCER D’ESO

Els mossos estan fent una sèrie de xerrades a alumnes de tercer d’ESO sobre la seguretat a internet amb la finalitat de què aquests alumnes els hi facin la xerrada als alumnes de 1r d’ESO. Es pretén així que a la xerrada amb els de primers aquests tinguin més confiança i sigui més una xerrada de tu a tu.

vam decidir fer-li una entrevista a la

La Sílvia Matas, la psicopedagoga del centre, és qui està duent a terme aquesta iniciativa.

– Per què es fa aquesta xerrada?

– Es fa perquè els mossos ens van proposar de fer una activitat experimental que era ensenyar a 10 alumnes de 3r sobre un tema, en aquest cas Internet Segura, i que després aquests alumnes els hi facin la xerrada als alumnes de 1r perquè segurament s’entendran millor i serà més de tu a tu.

– Com va sorgir aquesta idea?

– Ells a l’estiu fan un programa d’intervenció a les escoles amb moltes activitats i nosaltres escollim i hi havia aquesta activitat proposada, la vam veure interesant i la vam escollir. O sigui que la van proposar ells.

– Quina és la finalitat d’aquestes xerrades?

– La finalitat és que els Mossos d’Esquadra entenguin una mica millor com penseu els adolescents i que els de primer visquin la xerrada des d’un punt de vista més proper a ells.

img_20170210_120017 img_20170210_120028

Erik Tallada

SORTIDA A MONELLS

A inicis de febrer els alumnes de Batxillerat Científic de primer i segon van anar a l’Escola Agrària de l’Empordà per fer practiques de laboratori aplicades a l’empresa, en aquest cas amb pomes.

Van agafar una poma i li van fer totes les proves per les que ha de passar aquest aliment en una empresa per saber la seva qualitat, si es poden vendre i si són per fer suc o per menjar-les.

Raúl Ferreira i David Jiménez

GELAT DE VAINILLA

Fer gelat no és difícil però és entretingut. Mentre el gelat es va congelant, hem de remenarel gel que es va formant cada 3 o 4 vegades (25 i 30 minuts).

Aquesta recepta veureu que és fàcil i ràpida.

Ingredients:

  • 350g de llet condensada
  • 500ml de nata per muntar
  • 1 cullerada sopera d’essència de vainilla

Com ho fem?

  1. Primer de tot muntarem la nata (amb la batedora i l’accessori  de varetes).
  2.  En un bol barregem la llet condensada amb la cullerada sopera d’essència de vainilla.
  3.  Afegim la llet condensada amb la vainilla al bol de la nata muntada.
  4.  Barregem fins a obtenir una crema ben fina.
  5. Posem la crema en un recipient apte per anar al congelador (si és metàl·lic millor, ja que es congelarà abans).
  6. Posem film transparent a sobre la crema, que la crema contacti amb el gelat, i tapem amb tapa del recipient
  7. Ho deixem en el congelador i en unes 5-6 hores el tindrem llest per menjar.

untitled

Aryan Navlani

EXPOSICIÓ DELS SOCARRATS

En un treball anterior nostre vam parlar sobre els socarrats que van fer els alumnes de
batxillerat de volum. En aquest moment estan tots acabats i exposats en una vitrina al costat de consergeria.
Aroa Puertas, Iulia Bora i Azul Zwilling

SORTIDA AL LICEU

El dilluns 20 de febrer, els alumnes de 2n de batxillerat artístic i els de 1r de batxillerat que fan l’optativa de música, van anar a Barcelona per a veure una òpera al Teatre Liceu. A les 11.35h. els estudiants van sortir de l’institut i van arribar a Barcelona en tren. Allà van anar a veure l’òpera de l’Àlex Ollé (La Fura dels Baus) anomenada Quartet. L’obra està ambientada en París, on dos examants es troben atrapats en un joc de seducció en la qual l’única sortida és la mort. Els nois de batxillerat artístic van anar a veure l’escenografia. Un impactant escenari en forma de cub amb tota mena de projeccions d’imatges al fons.

img_6481

Iulia Maria Bora, Aroa Puertas i Azul Zwilling

NETEJA A L’INSTITUT

Al nostre Institut s’ha decidit fer un concurs de neteja perquè els alumnes hi dediquin més temps a netejar les seves aules. Les dones de la neteja són les encarregades de decidir quina és la classe més bruta i la més neta.

La classe més neta es decideix al final de cada trimestre, i és recompensada amb un dinar a l’Olímpic guiat pels alumnes de cicles formatius de cuina. En canvi, la classe més bruta es decideix cada mes i aquesta és castigada anant una hora a la tarda en petits grups d’alumnes, i es dediquen a fer tasques com recollir la brutícia del pati, pujar cadires, netejar taules, etc.

Els guanyadors del 1r trimestre amb la classe més neta van ser els alumnes de 4 d’ESO B1 que van estar premiats amb el dinar a l’Olímpic.

I la classe més bruta del mes de gener ha estat la de 3 d’ESO A2, que han hagut de venir a fer les tasques de neteja a la tarda.

Aquí us deixem una foto de la classe guanyadora.

img-20170301-wa0000

Irina Barseghyan i Ainoa Pruaño

SETMANA DE LA LLENGUA MATERNA

Durant la setmana del 20 al 25 de febrer, s’hi ha commemorat el Dia Internacional de les Llengües Maternes, i els padrins i fillols han fet algunes activitats relacionades amb això:

Per una banda, els alumnes de 4t d’ESO que parlen un idioma diferent del català i castellà a casa, han llegit un poema, un conte o una narració als alumnes de 1r d’ESO. D’altra banda, els alumnes de 1r d’ESO que també parlen una altra llengua a casa han anat a les tutories de 4t d’ESO a llegir els seus escrits.

A la biblioteca també s’han exposat diferents escrits d’alumnes de parla i família estrangera.

Ludmila Fernández i Ainhoa Montes

FIGURES A ESCALA

Els alumnes de 1r de batxillerat durant les dues últimes setmanes de gener varen fer un treball relacionat amb l’escultura.

Aquest consistia a fer grups d’entre tres i quatre persones i el motlle del cos d’un company en film a escala real. Els alumnes ho van fer de la següent manera:

Primer amb el film embolicaven cada part del model: els braços, les cames, el tors, etc. Després amb les tisores tallaven l’embolcall amb cura i l’emplenaven amb boles de paper de diari i després tornem a tancar amb cinta adhesiva.

Van unir les diferents seccions del cos amb més cinta d’embalar i el resultat van ser unes espectaculars figures a mida real.

img_20170203_112425Alumnes: Helena Esquirol, Luz Bustos, Guillem Sánchez.

Mides: 1,65m d’altura.

Peça: Ninot fet amb paper film agafant de motlle les cames de l’Helena, el cap i el tors de la Luz, i els braços d’en Guillem. Amb aquesta peça volem representar la igualtat entre tots nosaltres, els humans, no importa el físic, el sexe, la raça o els gustos. Tots tenim els mateixos drets, i hem de respectar i ser respectats.

 

img_20170203_111709

Alumnes: Dani, Geralda, Jordi i Esther

Mides: Escala 1:1

Peça: Hem triat aquest tema perquè volíem representar la joventut d’avui en dia quan surt de festa. La figura està lleugerament deformada a propòsit, perquè volíem mostrar el mal que fa tanta festa, tant d’alcohol i altres substàncies en el cos. També volem destacar el detall de la boca tapada, per denunciar la incapacitat de l’adolescent per donar la seva pròpia opinió, i pensar per ell mateix. Vol fer el que fa la majoria fa tan sols per ser popular.

img_20170203_112743

Alumnes: Paula Xapelli Port, Paula Cardona Sánchez i Andrea López Ribera.

Mides: Escala 1:1

Peça: Amb aquestes dos formes humanes el que volem expressar són els complexos que sentim habitualment. El que es troba assegut representa la por i la vergonya, i el que està agenollat representa l’intent de superació d’un mateix. El missatge que volem transmetre és que després d’una caiguda hi ha el procés de superació i creixement interior.

 

img_20170203_111154Alumnes: Julia Juanes, Laia Lacuesta, Eva Luis i Natalia Fauria.

Mides: Escala 1:1

Peça: És una escultura tan gran com la meitat superior del cos humà feta de paper film, paper de periòdic, fix i una base de fusta. Representa una persona amb els braços creuats, significant la por.

 

 

Altres peces:

img_20170203_112135 img_20170203_110305 img_20170203_110751

Iulia Maria Bora, Aroa Puertas i Azul Zwilling

 

SAMOSA

La samosa és un aperitiu comú en el país de Índia. Consisteix en una massa triangular farcida de verdures com: patates, cebes, coriandre i pèsols. Ingredients:
Per a la massa:
 2 tasses de farina
 1 culleradeta de sal
 2 cullerades d’oli o mantega clarificada
 1 tassa d’aigua
 Oli vegetal de fregir
Per al farciment:
 1 tassa de patata bullida, tallada a daus
 ½ tassa de pèsols,
 1/2 tassa de ceba, tallats en glaçons
 2 culleradetes de gingebre fresc picat
 2 cullerades d’all picat verd
 1 culleradeta de llavors de coriandre
 ½ culleradeta de cúrcuma
 2 cullerades d’oli o mantega clarificada
 Sal al gust
Com es prepara?
En primer lloc, preparem el farciment de les crestes. Per a això, pelem, rentem i tallem la patata. I ho reservem en un bol. Seguidament, Incorporem al bol els pèsols, la sal, la cúrcuma, el pimentó vermell i el pebre blanc. Barregem bé fins que
els ingredients s’integrin, i ho reservem.
A continuació, preparem la massa barrejant en un bol la farina de blat, una miqueta d’oli de Girasol, l’aigua, i un polsím de sal. Quan obtinguem una textura de massa, formem una bola i deixem reposar durant uns 15 minuts en un bol cobert amb un drap de cuina.
Passats els 15 minuts, retirem la bola de massa del bol, l’estirem amb ajuda d’un corró i dividim en quadrats d’uns 10 cm. aproximadament. Una vegada tallats, els estirem amb ajuda d’un corró fins que obtinguem un grossor de 0,5 cm aproximadament.
Disposem els quadrats de massa sobre la nostra superfície de treball i afegim al centre de cadascun d’ells, una mica de farciment de patata i pèsols que teníem reservat. Tanquem la massa formant un triangle. Segellem les vores pressionant lleugerament perquè el farciment no sobresurti ni la cresta se’ns trenqui en la paella.
Finalment, posem la paella al foc amb abundant oli d’oliva o oli de Girasol i quan estigui molt calent, fregim les crestes fins que quedin daurades i cruixents.
Acabem acompanyant amb una salsa si volem.
images
Goldy Nankany