

Els mossos estan fent una sèrie de xerrades a alumnes de tercer d’ESO sobre la seguretat a internet amb la finalitat de què aquests alumnes els hi facin la xerrada als alumnes de 1r d’ESO. Es pretén així que a la xerrada amb els de primers aquests tinguin més confiança i sigui més una xerrada de tu a tu.
vam decidir fer-li una entrevista a la
La Sílvia Matas, la psicopedagoga del centre, és qui està duent a terme aquesta iniciativa.
– Per què es fa aquesta xerrada?
– Es fa perquè els mossos ens van proposar de fer una activitat experimental que era ensenyar a 10 alumnes de 3r sobre un tema, en aquest cas Internet Segura, i que després aquests alumnes els hi facin la xerrada als alumnes de 1r perquè segurament s’entendran millor i serà més de tu a tu.
– Com va sorgir aquesta idea?
– Ells a l’estiu fan un programa d’intervenció a les escoles amb moltes activitats i nosaltres escollim i hi havia aquesta activitat proposada, la vam veure interesant i la vam escollir. O sigui que la van proposar ells.
– Quina és la finalitat d’aquestes xerrades?
– La finalitat és que els Mossos d’Esquadra entenguin una mica millor com penseu els adolescents i que els de primer visquin la xerrada des d’un punt de vista més proper a ells.
Erik Tallada
A inicis de febrer els alumnes de Batxillerat Científic de primer i segon van anar a l’Escola Agrària de l’Empordà per fer practiques de laboratori aplicades a l’empresa, en aquest cas amb pomes.
Van agafar una poma i li van fer totes les proves per les que ha de passar aquest aliment en una empresa per saber la seva qualitat, si es poden vendre i si són per fer suc o per menjar-les.
Raúl Ferreira i David Jiménez
Fer gelat no és difícil però és entretingut. Mentre el gelat es va congelant, hem de remenarel gel que es va formant cada 3 o 4 vegades (25 i 30 minuts).
Aquesta recepta veureu que és fàcil i ràpida.
Ingredients:
Com ho fem?
Aryan Navlani
El dilluns 20 de febrer, els alumnes de 2n de batxillerat artístic i els de 1r de batxillerat que fan l’optativa de música, van anar a Barcelona per a veure una òpera al Teatre Liceu. A les 11.35h. els estudiants van sortir de l’institut i van arribar a Barcelona en tren. Allà van anar a veure l’òpera de l’Àlex Ollé (La Fura dels Baus) anomenada Quartet. L’obra està ambientada en París, on dos examants es troben atrapats en un joc de seducció en la qual l’única sortida és la mort. Els nois de batxillerat artístic van anar a veure l’escenografia. Un impactant escenari en forma de cub amb tota mena de projeccions d’imatges al fons.
Iulia Maria Bora, Aroa Puertas i Azul Zwilling
Al nostre Institut s’ha decidit fer un concurs de neteja perquè els alumnes hi dediquin més temps a netejar les seves aules. Les dones de la neteja són les encarregades de decidir quina és la classe més bruta i la més neta.
La classe més neta es decideix al final de cada trimestre, i és recompensada amb un dinar a l’Olímpic guiat pels alumnes de cicles formatius de cuina. En canvi, la classe més bruta es decideix cada mes i aquesta és castigada anant una hora a la tarda en petits grups d’alumnes, i es dediquen a fer tasques com recollir la brutícia del pati, pujar cadires, netejar taules, etc.
Els guanyadors del 1r trimestre amb la classe més neta van ser els alumnes de 4 d’ESO B1 que van estar premiats amb el dinar a l’Olímpic.
I la classe més bruta del mes de gener ha estat la de 3 d’ESO A2, que han hagut de venir a fer les tasques de neteja a la tarda.
Aquí us deixem una foto de la classe guanyadora.
Irina Barseghyan i Ainoa Pruaño
Durant la setmana del 20 al 25 de febrer, s’hi ha commemorat el Dia Internacional de les Llengües Maternes, i els padrins i fillols han fet algunes activitats relacionades amb això:
Per una banda, els alumnes de 4t d’ESO que parlen un idioma diferent del català i castellà a casa, han llegit un poema, un conte o una narració als alumnes de 1r d’ESO. D’altra banda, els alumnes de 1r d’ESO que també parlen una altra llengua a casa han anat a les tutories de 4t d’ESO a llegir els seus escrits.
A la biblioteca també s’han exposat diferents escrits d’alumnes de parla i família estrangera.
Ludmila Fernández i Ainhoa Montes
Els alumnes de 1r de batxillerat durant les dues últimes setmanes de gener varen fer un treball relacionat amb l’escultura.
Aquest consistia a fer grups d’entre tres i quatre persones i el motlle del cos d’un company en film a escala real. Els alumnes ho van fer de la següent manera:
Primer amb el film embolicaven cada part del model: els braços, les cames, el tors, etc. Després amb les tisores tallaven l’embolcall amb cura i l’emplenaven amb boles de paper de diari i després tornem a tancar amb cinta adhesiva.
Van unir les diferents seccions del cos amb més cinta d’embalar i el resultat van ser unes espectaculars figures a mida real.
Alumnes: Helena Esquirol, Luz Bustos, Guillem Sánchez.
Mides: 1,65m d’altura.
Peça: Ninot fet amb paper film agafant de motlle les cames de l’Helena, el cap i el tors de la Luz, i els braços d’en Guillem. Amb aquesta peça volem representar la igualtat entre tots nosaltres, els humans, no importa el físic, el sexe, la raça o els gustos. Tots tenim els mateixos drets, i hem de respectar i ser respectats.
Alumnes: Dani, Geralda, Jordi i Esther
Mides: Escala 1:1
Peça: Hem triat aquest tema perquè volíem representar la joventut d’avui en dia quan surt de festa. La figura està lleugerament deformada a propòsit, perquè volíem mostrar el mal que fa tanta festa, tant d’alcohol i altres substàncies en el cos. També volem destacar el detall de la boca tapada, per denunciar la incapacitat de l’adolescent per donar la seva pròpia opinió, i pensar per ell mateix. Vol fer el que fa la majoria fa tan sols per ser popular.
Alumnes: Paula Xapelli Port, Paula Cardona Sánchez i Andrea López Ribera.
Mides: Escala 1:1
Peça: Amb aquestes dos formes humanes el que volem expressar són els complexos que sentim habitualment. El que es troba assegut representa la por i la vergonya, i el que està agenollat representa l’intent de superació d’un mateix. El missatge que volem transmetre és que després d’una caiguda hi ha el procés de superació i creixement interior.
Alumnes: Julia Juanes, Laia Lacuesta, Eva Luis i Natalia Fauria.
Mides: Escala 1:1
Peça: És una escultura tan gran com la meitat superior del cos humà feta de paper film, paper de periòdic, fix i una base de fusta. Representa una persona amb els braços creuats, significant la por.
Altres peces:
Iulia Maria Bora, Aroa Puertas i Azul Zwilling