[youtube]https://youtu.be/9J8r2OiKcgU[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/ntjxdr9t0B4[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/20BpeZFXivg[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/UVGE3OB5Qws[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/Ehbbd8cKk5s[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/9J8r2OiKcgU[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/ntjxdr9t0B4[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/20BpeZFXivg[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/UVGE3OB5Qws[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/Ehbbd8cKk5s[/youtube]
Un cop dut a terme el projecte i haver-lo avaluat les conclusions que hem extret com equip han estat força positives i les resumiríem amb els següents punts:
– Els alumnes han estat molt motivats, ens han verbalitzat la seva satisfacció per la metodologia de treball i ens transmeten que han treballat i han après. Ens han agraït públicament que els hi haguem preparat aquest tipus de projecte.
– Tot l’equip impulsor valora i aposta per seguir fent projectes d’aquesta mena amb l’ajut de l’equip directiu per tal de deixar espais de reflexió per poder crear aquesta mena de projectes.
– Hem cercat un projecte amb una pregunta potent, relacionat amb l’entorn, utilitzant eines d’avaluació formativa i de co-avaluació i auto-avaluació.
– Creiem que potser el que ha estat més fluix ha estat el diari que havien de fer els alumnes anotant les passes assolides i allò que havien après. Els hi falta experiència en aquest tema.
– En algunes tasques hagués estat millor estar més d’un professor amb ells per ser conscients dels seus avenços i veure com treballaven.
Un cop recollides les diferents avaluacions tan col·lectives, individuals, auto-avaluatives, per part del mestre etc ens hem assegut l’equip impulsor a extreure conclusions.
Hem vist que l’avaluació general de la classe tendeix cap al nivell 3 sobre 4 sent el nivell 1 novell i el 4 d’expert. No hi cap nivell 1 ni cap 4. Algun 2.
Creiem que potser haguéssim hagut de donar diferents valors a les 9 notes. Hi havia tasques més laborioses que d’altres.
Passarem els resultats a les tutores de 3r d’ESO per tal que tinguin present el resultat en un 25% de la nota final del crèdit de síntesi.
Aquesta setmana hem tingut la visita del Ramon Espelt, coordinador pedagògic del CCCB educació. Ha conegut en nostre projecte a partir del bloc i de la visita a l’exposició +Humans. Ens ha convidat a exposar-lo a la plataforma de CCCB Educació i començar a col·laborar a partir d’ara explicant altres projectes innovadors que anem fent.
A continuació us mostrem les presentacions que van servir de suport a l’alumnat per a exposar als seus companys i companyes els resultats de la recerca.
Un cop finalitzat el projecte, on ha sorgit una nota consensuada amb els alumnes, amb auto-avaluació, que plasmés allò que havien après els alumnes, cercant eines innovadores al menys per nosaltres, calia que aquesta nota es plasmés a algun lloc.
Després que cap d’estudis li ha semblat bé hem decidit que comptarà com un 25% de la nota del crèdit de síntesi.
També cadascun dels 5 membres de l’equip impulsor més els dos professors que han col·laborat en el projecte comptaran la nota dins de la seva àrea o bé a la part procedimental o bé actitudinal.
Ens hem reunit el grup impulsor per decidir com organitzem i avaluem totes les tasques que ens han penjat els grups al drive.
Ens surten 9 tasques avaluables, moltes d’elles avaluades ja pels alumnes de forma individual o de forma grupal, a partir de rúbriques, diaris…
Hem creat un Excel per tal que anem anotant les 9 notes dels 5 grups. Aquestes 9 notes es graduaran totes de l’1 al 4, d’un nivell més novell o menys profunda un més expert i més complert i elaborat.
Aquestes 9 notes són:
1. Rúbrica grupal resposta pels alumnes del seu micro relat
2 Presentació oral a partir del power de les conclusions de la seva pregunta d’investigació (Rúbrica omplerta pels 3 docents que assistiren a les exposicions
3. Diari personal.
4 Debat. Nota posada pel professor que el va moderar. Part de nota grupal i sobretot individual.
5 Autovaloració final de tot el projecte. Rúbrica a omplir pels alumnes. També avaluen als seus companys de grup.
6 Elements d’aprenentatge. Ho valora el professor que va crear l’eina. Nota grupal.
7 Avaluació de la recerca. Cada grup és avaluat per un professor del grup impulsor a partir d’una rúbrica.
8. Braç mecànic. L’avaluarà el professor de tecnologia
9 Tasca realitzada amb les professores de llengua. L’avaluarà la professora de llengua
Un cop tinguem les notes les comentarem i les consensuarem amb els alumnes si tenim algun dubte o discrepem d’alguna nota.
Després de que cada grup hagi exposat i respost la pregunta que han treballat durant la setmana hem obert pas a un debat per tal d’argumentar la nostra opinió sobre la pregunta “tanta tecnologia ens deshumanitza?
Algunes de les aportacions textuals fetes pels alumnes i que presentem com a conclusions han estat les següents:
Des de l’àrea de llengua també hem volgut participar del projecte, i hem pensat que estaria bé enfocar-ho amb una reflexió sobre quines lectures tenim al Bufet que ens poden ajudar a respondre la pregunta o, si més no, a reflexionar-hi una mica més.