Què en penseu d’aprendre treballant junts?

Després del projecte vam preguntar què en pensàven de la forma de treballar que havien dut a terme… fer-se preguntes, intentar respondre-les, buscar si la nostres respostes eren les correctes, o buscar maneres de trobar-les, treballar en grup, ajudar-se els uns als altres, investigar per aprendre.

Els ha agradat adonar-se del que saben i del que no. Els ha agradat baixar al pati a investigar, també fer un treball on tots buscaven la resposta. Ha estat un treball d’equip.

Finalment tots han arribat a la mateixa idea: “Quan tornarem a fer un projecte?”

Aquí hi trobareu imatges i videos del treball fet pels alumnes, i d’ells treballant.

Com avaluem ?

Seguint la nostra línia d’arribar acords amb tot el claustre de com treballem els projectes, l’avaluació ha estat també un punt important de debat.

Hem dedicat algunes sessions del grup impulsor a conèixer diferents maneres d’avaluar tenint en compte l’avaluació formativa. Hem compartit  eines , graelles i maneres que alguns mestres ja utilitzaven en els seus projectes i activitats  i les han exposat i ensenyat a la resta dels companys de claustre.

El cicle superior va compartir amb la resta del claustre les seves rúbriques , i la seva llibreta d’aprenentatge que estan utilitzant en Caixes d’aprenentatge full 4 rúbrica avaluació

El cicle mitjà va compartir la seva base d’orientació del text escrit Base d’orientació

El cicle inicial va compartir les serves graelles d’autoavaluació rubrica text escrit segon

Anem de congrés

En el nostre projecte de Bassal al Llac el producte final era fer una exposició oral.  Com que  als alumnes de 1er es van convertir en  científics i científiques,  que millor que participar al Congrés de Ciència de la nostra ciutat. Aquest congrés es fa al  Museu de Badalona durant el mes de maig i  hi participen nens i nenes de diferents edats, de diferents escoles i utilitzant el mètode científic per fer una investigació . Aquest congrés organitzat pel CRP de la nostra ciutat és molt interessant i pensàvem que era una bona manera de finalitzar el nostre projecte.

Vam escoltar les investigacions  dels  nens i nenes d’altres escoles, totes molt interessants i diferents.

Voleu veure la nostra intervenció.  Us deixem l’enllaç per poder feure el producte final.

Del bassal al llac

El projecte escollit per fer el seguiment seria el Projecte de primer.

Aquest projecte era del BASSAL AL LLAC. En aquest projecte es va seguir un pla de treball. El repte era investigar com es formen els llacs? Va sorgir a arrel de treballar els animals aquàtics. Podien viure en llacs i van voler saber com s’havien creat.

La tutora va buscar informació, referents, videos, imatges i tot allò que l’ajudès a tenir molt clar com es formaven els llacs.

A partir d’aquí calia saber què en sabien els alumnes. Es van fer diferents activitats i en diferents moments ( baixar al pati, fer pluja d’idees del que veien, del que sabien, ho argumentàven amb les seves paraules, feien dibuixos) i amb tota aquesta informació s’anava donant cos al Projecte.

Es van fer activitats vivencials i experiments de tot allò que els alumnes van creure susceptible de ser investigat ( la pluja, la força amb la que cau, els forats que es produïen al sòl, tipus de sòls… )

Tot anava quedant recollit pel mestre, que anava situant-los a cada sessió: on som, on èrem i cap a on anem dintre del projecte i seguint el mètode científic.

Per poder donar entitat al projecte calia tenir clar el treball interdisciplinari ( es van fer textos escrits ( d’algun dels experiments), es va fer treball plàstic ( dibuixos i maqueta d’un llac), es va fer treball de matemàtiques ( forma, mida, fondària…)

Volem penjar un parell de documents que ajuden a  tot aquest treball.

 

 

 

Arribem a acords

El nostre objectiu era el·laborar un document on recullir els acords del claustre de com treballar els projectes. Per tal de motivar al claustre i que aquest pogués expressar els seus dubtes, com a representants del grup de xarxes vam voler utilitzar diferents tècniques de treball:

DEBATS, visualització de vídeos , presentacions teòriques, PLUJA D’IDEES  ARTICLES D’OPINIÓ , treball intercicles, JOCS….

Com a resultat de tot això vam aconseguir establir uns acords de centre  del treball de projectes que us deixem adjunt en aquest article.

L’avaluació

L’avaluació dels nens ha sigut a través de la seva experimentació. Totes les feines, exposicions i participació a la classe serveixen per tal de veure el progrés de l’alumne.

Hem observat a l’alumne, el seu interès i la seva participació quan ha vingut un especialista a parlar-nos sobre els diferents tipus de núvols.

Hem observat i  l’alumne ha omplet una fitxa d’allò que s’ha treballat a la classe de forma individual.

Hem observat com l’alumne treballa en grup, ajuda als seus companys/es, fa les seves aportacions…

El producte final ens serveix com a recurs per avaluar la seva capacitat d’ expressió oral i com sap transmetre a altres companys el que ha fet.

La capsa se’n va cap a casa

Per tancar el projecte de la capsa de vida que vam iniciar a principi de curs, vaig tenir la idea de fer-los un regal final per tal que s’emportessin la capsa a casa a final de curs i un record meu (ja que he estat la seva mestra durant dos cursos).

Un dia de la última setmana vam posar tots a la capsa algun material que havíem fet al llarg del curs (fotos, un dibuix de la família, etc…) i vam repassar el què hi havia a dins de totes les capses.

Quan vam acabar els vaig dir que tenia una sorpresa per ells perquè la guardessin a la capsa a casa seva. Els va fer molta il·lusió i va ser un moment molt emotiu i bonic!

dav

El petit tresor de la natura

Per tal de seguir utilitzant les capses de cada nen per explicar coses seves als altres, compartir vivències i fer cohesió de grup, els vaig proposar una activitat per un dia que teniem una sortida al bosc.

Vam decidir que durant l’excursió cadascú de nosaltres havia de trobar un “tresor del bosc” (una fulla, una pedra, un tronc, una flor, un mosaquit, un paper, un boleta…) i que la guardariem a la nostra motxilla fins que arribessim a l’escola. Un cop allà posariem el tresor a la capsa i l’endemà tothom ensenyaria el seu tresor a la resta del grup i explicaria perquè l’ha agafat, què li agrada d’aquell tresor o el que vulgués sobre allò.

Va ser molt bonic perquè durant la sortida ens va motivar molt a tots i el moment de compartir-ho a la classe i sentiem què deia cada nen, ens ajudava a coneixer-nos millor i a veure que els altres tenen gustos i idees dierents o igual que les nostres i podem aprendre de tots!

Què hem fet a “Visitem el món”?

Us deixem aquí una mostra dels stands dissenyats per l’alumnat per exposar les seves propostes.

El producte final va ser tot un èxit! Feia temps que no veiem als alumnes tan involucrats. De cara al proper curs, mantindrem els stands per la “Festa de Graduació” i així que les famílies les puguin veure.

Aquí us deixem unes fotos 🙂