LA FIGURA DEL DELEGAT VERD

FUNCIONS DEL DELEGAT VERD

 

·         Penjar el Decàleg Verd al suro de la classe i vetllar per a què sempre estigui penjat en el suro i en bon estat. És a dir, si es fa malbé procurar-se una altra còpia a través del Comitè ambiental

·         Observar si es compleix el Decàleg d’Escola Verda (que sempre ha d’estar penjat al suro de la classe). Quan els hàbits de la seva classe no acabin d’ajustar-se a aquest decàleg demanarà l’ajut del tutor i els altres professors o del Comitè Ambiental per a què se’ls torni a encoratjar a ser partícips d’aquests propòsits.

·         Anar a les reunions que periòdicament es convocaran

·         Fer d’intermediari entre el Comitè Ambiental del centre i els alumnes de la seva classe, afavorint la bona comunicació en tots dos sentits.

COM FER SABÓ CASSOLÀ AMB OLI D’OLIVA USAT

Ingredients (proporcions)

 

. 3 litres d’oli D’OLIVA filtrat

. 3 litres d’aigua

. ½ quilo de sosa càustica (hidròxid de sodi = NaOH)

. Opcional: alguna essència (romaní, espígol…)

 

Preparació

 

0.- Tingueu en compte que la sosa és una substància perillosa: provoca cremades greus quan entra en contacte amb la pell; s’ha d’usar amb guants, ulleres i roba de treball; no s’han d’utilitzar mai objectes d’alumini per manipular-la perquè reacciona desprenent hidrogen i pot ser explosiu!

 

1.- Unes hores abans de començar a fer el sabó, posa el ½ quilo de sosa en remull amb 1 litre d’aigua. Cal que tinguis present que es produeix una reacció exotèrmica (desprèn calor) i per tant cal que facis aquesta operació en un recipient de plàstic o bé de ceràmica prou gran i amb la protecció adequada.

 

2.- Posa l’oli i la resta de l’aigua en una palangana prou gran perquè et permeti treballar amb comoditat. Remena aquesta barreja amb una cullera de fusta, sempre en el mateix sentit, fins que observis que l’oli i l’aigua s’han “ajuntat”. No perdis la paciència.

3.- Comença a afegir-hi el lleixiu que has preparat unes hores abans (sosa + aigua) molt a poc a poc i remenant constantment, sempre en el mateix sentit (com si fessis all i oli). Veuràs que a poc a poc va agafant consistència i es va fent una mica espès.

 

4.- Ara ja pots abocar aquesta pasta en una capsa de cartró folrada amb paper (et pot servir, per exemple, una capsa de sabates).

 

5.- Ho deixes reposar, millor a l’aire lliure però protegit de la pluja. I a l’endemà ja podràs marcar el que seran les pastilles del teu sabó. En un parell o tres de dies ja podràs tallar-lo i fer-lo servir.

 

 

 

 

 

SESSIÓ 1 Seminari Coordinació TXEAbp

CALENDARI DEL SEMINARI

25 de novembre de 2010

9 de desembre de 2010

3 de febrer de 2011

17 de febrer de 2011

17 de març de 2011

31 de març de 2011

28 d’abril de 2011

OBJECTIUS DEL SEMINARI

Volem que el nostre seminari serveixi per a treballar en xarxa aspectes com:

1. Celebració de festes emblemàtiques per l’Educació Ambiental

2. Realització d’algun taller: per exemple, taller de sabó cassolà o de fabricació de paper reciclat o de fabricació de joies amb les capsoletes del cafè.

3. Aconsegir sessions de formació, com ara, una sessió sobre Avaluació Reguladora

4. Realitzar treballs comuns, com ara: participació en el II Concurs de treballs en ciències (Dia de la Ciència a les Escoles) sobre biodiversitat (veure la pàgina d’aquest bloc “2010: Any de la Biodiversitat”

5. Celebració de Períodes Temàtiques, com ara LA QUINZENA VERDA, fent servir el seminari com a lloc on compartir experiències i recursos i obtenir idees per a treballar aquests períodes al nostre centre.

6. Elaborar el nostre propi bloc on exposar les nostres experiències en xarxa.

TASQUES FINS LA PROPERA SESSIÓ

1. Referent al concurs de treballs de ciència: s’ha de fer una fotografia per cada espècie diferent que trobem a la nostra escola i enviar a Olga Villagrasa. Data de lliurament: quan abans millor (divendres 29 d’octubre).

DONADA LA URGÈNCIA MOLTS CENTRES NO HAN POGUT PARTICIPAR, PER TANT, PROPOSO CONTINUAR EL TREBALL I PRESENTAR ELS RESULTATS AL FÒRUM D’ESCOLES VERDES QUE ES CELEBRARÀ AQUEST CURS 2010/2011.

2. Caldria pensar en quines dates proposem per a celebrar-les  de manera coordinada.

3. Cal veure com està el centre dels contenidors de reciclatge que vam demanar el curs passat, en l’anterior Seminari de coordinació.

ENS HAN CONFIRMAT QUE ESTÀ APROVAT I NOMÉS QUEDA ULTIMAR DETALLS ENTRE AJUNTAMENTS I CONSELL COMARCAL, ÉS A DIR, ELS QUEDA UNA REUNIÓ MÉS, PER A FER EL LLIURAMENT DELS CONTENIDORS.

INICI

Benvinguts a aquest espai, punt de trobada de centres educatius de la comarca del Baix Penedès, per a parlar sobre Eduació Ambiental.

Trobareu en els resums de les nostres sessions:

– Els nostres acords

-Les nostres propostes

-Els petits entrebancs

-Els materials educatius que compartirem

-Les nostres experiències educatives envers l’eduació per a la sostenibilitat, també per a compartir

– …

Consulteu i participeu comentant les pàgines i els articles.

Compartir és un pas cap endavant.

Seminari de Coordinació Treball en Xarxa en Eduació Ambiental al Baix Penedès

08-blues-3logo-sctxeabp