
Curs: 5è de primària
Dates: del 22 de març al 6 de maig
A partir d’aquesta campanya fomentem entre d’altres:
- La conscienciació en temes de caire mediambientals.
- L’ hàbit de la lectura
- La relació escola-biblioteca-família-escola
- La responsabilitat.
- La cooperació.
- La implicació de les tasques d’Agenda 21 d’una gran part de la comunitat escolar de SJB.
La campanya la coordina l’equip d’agenda 21 i es portarà a terme amb la col·laboració de:
- La biblioteca La Fraternitat
- Els delegats Verds que motivaran, informaran del funcionament i proporcionaran als alumnes el material necessari (mural de gomets crítics).
- El responsable verd d’aula que serà el responsable de comprovar que s’enganxen els “gomets crítics” al mural.
- Mestre de català que vetllarà pel comentari escrit de cada alumne.
- Mestre de medi-TIC que vetllarà per penjar els comentaris al bloc.
- Tutora que motivarà i vetllarà pel bon funcionament de la campanya.
- Les famílies dels alumnes.
Aplicació i funcionament de la campanya “lectura mediambiental “
- Inici de la campanya (22 de març) amb el desplaçament dels alumnes, la tria i recollida de llibres a la Biblioteca (cada alumne un llibre).
- Lectura del llibre triat (cada alumne a casa seva)
- L’alumne hauria de fer breu comentari sobre el que ha llegit amb l’ajuda de la mestre de català.
- L’alumne penjaria amb l’ajuda de la mestre de Medi-TIC el comentari al bloc.
- Mural dels gomets crítics: on figura el títol del llibre, el nom de l’alumne que l’ha llegit i la seva crítica (exemple: M’agrada molt = verd; M’agrada= taronja; No m’agrada= vermell)
- L’alumne i la família farà el retorn del llibre a la biblioteca.
- A partir de la segona setmana els alumnes fan el retorn del llibre a la biblioteca i agafen un altre.
- Animaríem per a que cada alumne presentés un comentari de llibre cada una o dues setmanes.
Cloenda de la campanya:
- Biblioteca de la Fraternitat: Exposició dels comentaris escrits dels alumnes i del mural de “gomets crítics”








Basant-nos en els objectius de l’equip de l’Agenda 21 pel curs 2008-2009: