Activitats

 En aquest espai trobareu activitats per completar les activitats fetes a l’aula de formació.

SESSIÓ 1.- La Ràdio i el Llenguatge radiofònic:

Curs DV33: Mòdul 1 – pràctiques: 2 i 3

http://www.xtec.net/formaciotic/dvdformacio/materials/tdv33/dv33m1/dv33m1p2.htm

Curs DV33: Mòdul 2 – pràctiques: 1 i 5

http://www.xtec.net/formaciotic/dvdformacio/materials/tdv33/dv33m2/index.htm

SESSIÓ 2: El programa Audacity

Curs DV33: Mòdul 1 – pràctiques: 3 i 5

http://www.xtec.net/formaciotic/dvdformacio/materials/tdv33/dv33m1/dv33m1p3.htm

Curs DV33: Mòdul 3 – pràctiques 3 i 4

http://www.xtec.net/formaciotic/dvdformacio/materials/tdv33/dv33m2/dv33m2p3.htm

Sessions 3 i 4: els blocs

El objectius de la sessió 3, dedicada als blocs, son:

  • realitzar, dissenyar i escriure un artiucle, al teu propi bloc amb xtec blocs
  • identificar diferents models de blocs educatius
  • conèixer eines de publicació de ràdio i altres de la web 2.0, al bloc
  • escriure un comentari al bloc del taller

Sessió 5: El guió radiofònic Fem un programa de ràdio

Activitat 1: Narració d’un conte

http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/tdv33/dv33m4/dv33m4ex.htm

 

Construïu el guió. Podeu crear algun personatge, o bé un diàleg entre dos, com el de l’exemple de la tortuga i la llebre.

 

Gravació dels arxius sonors : veu i efectes

  • Una vegada heu acabat el guió, podeu començar a enregistrar els arxius de veu. Podeu fer-ho per talls (takes), és a dir, un arxiu per cada veu; o totes les intervencions seguides, en el mateix fitxer, deixant uns segons d’epai entre una i l’altra. Si us cal enregistrar efectes, vosaltres mateixos.

Cerca de sons enllaunats

  • Si necessiteu sons enllaunats per incorporar a la vostra producció (músiques o efectes), cerqueu-los.

Edició del conte amb el programa Audacity

  • Quadreu els arxius de veu amb les frases musicals.
  • Deixeu espai per posar els efectes. Penseu que alguns efectes poden sonar simultàniament amb la veu.
  • Reguleu la intensitat de la música en funció de la narració, en aquests casos les pujades i baixades poden ser sobtades, no cal fer una petita fosa.
  • Escolteu-ho diverses vegades fins a trobar el so ideal.
  • Procureu que el resultat final sigui un so estereofònic en què se senti la veu en un canal i els efectes i música en l’altre.

 

Activitat 2: Fem un informatiu

 

PROPOSTA D’ACTIVITAT: TALLER RÀDIO CEIP MARGARIDA XIRGU, CURS 2008-09

GUIÓ DEL PROGRAMA DE RÀDIO

INFORMATIU: “L’ESCOLA INFORMA”

Simulació d’un programa informatiu.

EQUIP DEL PROGRAMA:

Equip tècnic: dos tècnics de so, dos tècnics informàtics que enregistren el programa amb l’ordinador utilitzant el programa Audacity.

Equip de redacció: busquen notícies, elaboren l’editorial del programa, seleccionen les sintonies,..

Locutors: en aquest informatiu participen 5 locutors: L1, L2, L3, L4 i L5. el L1 s’encarrega de la presentació de la caràtula del programa i de la presentació dels participants; el L2 serà el locutor principal, qui dirigeix el programa, qui fa els comentaris i llegeix l’editorial de l’informatiu; els L3, L4 i L5 són els que llegeixen les notícies elaborades per la redacció.

El realitzador, és qui s’encarrega d’iniciar el programa, donar entrada als diferents locutors i dirigeix als tècnics de so.

 

La durada del programa no serà superior a 5 minuts.

 

GUIÓ TÈCNIC

L’estructura del programa serà la següent:

El locutor L1 inicia el programa amb la caràtula del programa

El locutor principal, L2, llegeix la crònica o editorial del dia i dona entrada als locutors L3 i L4,L5 els quals llegeixen les notícies.

El locutor L1 finalitza el programa nomenant als qui han participat en el programa.

 

(Veure model de guió)

One thought on “Activitats

  1. Mºdel Mar

    Hem sembla un tema força interessant per intercanviar informació amb altres mestres i per poder veure altres activitats. Estic probant de fer-ho i no ser pas si serà tant fàcil com ens dius, tot és començar, practicar força i tenir temps per remenar. Espero que al llarg del curs vagi millorant. Fins després.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *