LA CASTANYADA

0

Jo no celebro la castanyada, però quan era petita a l’escola la celebràvem així: primer venia la castanyera i ens parlava una mica, després posàvem una musica i ballàvem sardanes i, per últim,  ens donaven castanyes i ens les menjàvem.

Maria Garcia.

El dia 30 d’octubre vam celebrar Halloween a classe. Ens vam disfressar i vam anar a totes les altres classes a fer un truc de màgia en anglès.

De regal van donar una carbassa per guardar llaminadures.

Ariadna Jiménez.

ADRECES MATEMÀTIQUES: TURTLE POND

0

Programem el itineraris que ha de fer la tortuga per arribar a l’estany

La tortuga

VISITEM EL MUSEU D’HISTÒRIA DE BARCELONA DE LA PLAÇA DEL REI.

grup plaça rei

Dimecres 25 d’octubre vam anar per primera vegada amb metro tot el curs de cinquè.

Va ser divertit!

Vam anar al Museu d’Història de la Ciutat. Primer vam esmorzar a les escales de la plaça del Rei.

Ens van explicar moltes coses, i vam aprendre sobre la vida a l’època romana.

Vam estar mirant el soterrani on hi havia restes de l’antiga Roma que abans li deien Barcino. Després de veure-ho ens van portar a veure com eren les muralles i l’aqueducte.

Va estar bé la sortida.

Lucia Moreno

El dimecres 25 d’octubre vaig anar, amb els meus companys de classe, al Museu d’Història de Barcelona. Vam anar amb metro per primera vegada en una sortida, i jo estava molt contenta.

Vam baixar al Liceu, i vam caminar per les Rambles fins a la Plaça del Rei. Allà vam esmorzar abans d’entrar-hi.

El guia es deia Víctor, ell ens va explicar tot sobre l’antiga Barcino i l’Imperi Romà. Després vam explorar el museu amb ell, i va ser molt interessant. Hi havia coses molt valuoses, també quedaven trossos de la muralla i d’altres construccions. Després de la visita del museu, vam fer un recorregut per la Plaça de la Catedral. També vam veure quatre columnes del Temple d’August.

Em va agradar molt aquesta sortida!

Silvana Vázquez

Per practicar sumes i multiplicacions

Taula multiplicativa:

Treballar l’estratègia “passar pel deu” per fer sumes entre 0 i 100:

El Cartell de la Mercè

0

IMG-20171002-WA0006L’Anna va portar un cartell de la Mercè. El vam observar. Era una senyora que estava decorada amb coses de Barcelona.

Després ens van donar la silueta de la Mercè i la vam pintar com volíem.

Jo vaig pintar un marcià estrany (era multicolori…).

Manel Pérez, 5èA

La revista del Poveda

0

Els nois i noies de cinquè hem estat treballant molt de temps en el nostre projecte de revista de l’escola. Hem triat els temes que ens han semblat interessants i us hem volgut explicar algunes de les activitats que hem fet aquest curs a l’escola.

Si la llegiu, sabreu una mica més com és la nostra escola.

Us convidem a fer-ho!

El Pi Canari ens explica…

Practica el Diffy !

0

Aquest és l’enllaç on trobaràs l’App per practicar el Diffy que hem fet a la classe:

practica el diffy

El concurs de dibuix matemàtic

0

Els nens i nenes de l’escola participem en un concurs de dibuix matemàtic.

Els de cinquè hem volgut posar els que hem fet al bloc per a poder veure’ls sempre que vulguem. Només cal que cliquem aquest enllaç:

dibuixos matemàtics de cinquè

Edat mitjana

0

Tali com hem dit a classe, aquí teniu el vídeo per tal de poder completar el vostre resum sobre l’edat mitjana.

Bona feina!

Edat Antiga

0

Aquí teniu el vídeo que hem començat a veure a classe.

Ens faltaria acabar la part de “l’organització” i fer “els avenços tècnics” i “el seu art”.

Recordeu fer-ho en ordre (egipcis, grecs, romans), no com al vídeo!

Ah! Evidentment, no cal que copieu l’última frase 😉

Bona feina!