ACTIVITATS SOBRE MONDRIAN

Paisatge d’hivern

Pintar amb ceres i aiguada Un paisatge d’hivern: dibuixar amb ceres marrons un arbre sense fulles, damunt pintar el fons amb una aiguada blava

Traços

Desenvolupar motricitat finaPintar amb colors primaris Fer traços negres verticals i horitzontals amb pinzell. Pintar alguns dels espais que queden entre les línies amb colors primaris

Composició

Crear una composició Composició lliure a partir de tires de diferents colors disposades en vertical i horitzontals

Cançó

Aprendre la canço de Mondrian Escoltar i aprendre la cançó de l’artista(veure categoria cançons)

Fitxa

Crear línies rectes i corves Fer adonar als nens i nenes de l’evolució de l’obra de Mondrian, primer representava les coses com les veia (figuratiu) i després com les imaginava (abstracte)(veure categoria fitxes)

Joc

Desenvolupar la motricitat fina, tot jugant amb les línies de Mondrian Joc de la web poissonrouge(veure enllaços)

ACTIVITATS SOBRE POLLOCK

Taques

Barrejar colors A partir dels colors primaris extreure els secundaris, barrejant-los jugant amb una canica dins d’una capsa de folis.

Esquitxades

Exercitar la psicomotricitat fina Fer “esquitxades” amb pinzells, raspalls de dents, etc. sobre un paper d’embalar, recreant les produccions de Pollock

Cançó

Aprendre la canço de Pollock Escoltar i aprendre la cançó de l’artista(veure categoria cançons)

Fitxa

Identificar el nom de Pollock Parlar sobre les influències de la cultura índia sobre Pollock. Identificar i pintar les lletres del nom de Pollock(veure categoria fitxes)

dscf2527.JPG  dscf2526.JPG

ACTIVITATS SOBRE VAN GOGH

El groc

Barrejar colorsPintar flors Barrejar el groc amb altres colors, amb els color s que s’obtenen fer una creació de flors, del tipus Els gira-sols de Van Gogh

El retrat

Observar cares

Produir autoretrats

S’observen diferents autoretrats d’en Van GoghObservació de la cara dels companys/es i de la pròpia en un mirall

Fer un autoretrat amb ceres

El paisatge

Descriure els elements propis dels paisatges

Crear un paisatge de nit

Observació de paisatges de Van Gogh, descobrir que molts d’ells són bàsicament grocs, i d’altres molt foscos, perquè són paisatges nocturns.Conversa sobre els paisatges i els seus elements

Pintar un paisatge nocturn amb ceres

Cançó

Aprendre la canço de Van Gogh Escoltar i aprendre la cançó de l’artista(veure categoria cançons)

Fitxa

Consolidar els trets més característics de Van Gogh: les flors i el color groc Pintar unes flors, un cercle de color gros, i una orella.Van Gogh se’n va tallar una (veure fitxes)

ACTIVITATS SOBRE PICASSO

Gernika

Observar el quadre del GernikaIdentificar els colors freds, els colors “tristos” Observació i anàlisi dels elements que apareixen al quadre del Gernika. Fer-los adonar de l’ús de diferents tonalitats de grisos, i el negre, perquè es tracta d’un quadre de guerra.

Puzzle

Desenvolupar la motricitat finaConstruir un puzzle Retallar en dues peces el quadre i enganxar-ho en un altre full de DIN3, muntant el puzzle.

Cançó

Aprendre la cançó de Picasso Escoltar i aprendre la cançó de l’artista(veure categoria cançons)

Fitxa

Descobrir la gran varietat d’estils que inclouen els quadres de Picasso Observar els quadres de l’època blava (pintar quadre blau), observar quadres de l’època rosa (pintar quadre rosa), i observar quadres de l’àpoca cubista (pintar quadrats)(veure categoria fitxes)