Art urbà. 4rt ESO

Els alumnes de 4rt ESO s’inspiren en l’art urbà per a fer intervencions  (virtuals), amb els seus dissenys, en els  murs de l’institut

Sant Jordi 2016

Concurs de dibuix

Premis:

1r Cicle ESO

1r Premi:   Ana Mª Betancourt de 2n ESO A per “Cinta de sang”

Accèssits:  Maria Pons de 2n ESO B, per “Príncep? Si ja en tinc un!”                                                               Estefani Ferrufino de 1r ESO A, per “Sant Jordi”

2n Cicle ESO

1r Premi:   Cristina Garcia de 4rt ESO B per “Igualtat”

Accèssits:  Ana Francisco de 4rt ESO A per “una noche estrellada”                                                                 Pamela González de 4rt ESO A per “La primavera”

Moltes felicitats a les guanyadores i també a tots els que heu participat pels vostres dibuixos!

Felicitats també a tots els alumnes que heu col.laborat en la realització dels plafons  per a l’escenari, han quedat magnífics!

Aquí  podeu veure els dibuixos presentats i el lliurament de premis:

Punts de llibre. 1r ESO

Els alumnes de 1r d’ESO van estar dissenyant punts de llibre, amb missatges d’animació a la lectura, dins de la English Week que vam celebrar a l’Institut. Aqui en podem veure alguns exemples:

punts llibre2

Xarxes modulars

Utilitzant el programa LibreCAD, els alumnes de 1r de Batxillerat han dissenyat aquestes estructures basades en la creació de xarxes per la repetició d’un mòdul.

Art i Geometria

Amb aquest video, podem constatar la presencia de la geometría i les matemátiques en l’art. Utilitza la figura d’un cub como fil conductor, una figura geomètrica que, al ser seccionada per un pla, pot donar lloc a un quadrat, un triàngle equilàter, un pentàgon no regular o un hexàgon. També comprobarem com aquestes seccions estan presents en diverses obres artístiques i ornamentals.

Animació

Aquesta animació ha estat creada per l’Àlex Francisco (2n Batx A), pel Treball de Recerca, amb 242 dibuixos del moviment d’un ballarí.

Dibuix d’observació.

Els alumnes de 4t ESO han captat la mirada magnètica dels felins en els seus dibuixos

2n ESO. Disseny i geometria.

Apliquem la geometria en el disseny de les rosasses que han fet els alumnes de 2n d’ESO durant el Treball de Síntesi:

4rt ESO Treballant el color.

Algunes de les pintures que heu fet els alumnes de 4rt d’ESO:

Doodle 3r ESO

A tercer estem estudiant les formes compositives: estàtic-dinàmic, simetria-asimetria, economia-profussió, etc. Com a exemple de profussió els alumnes han dibuixat un doodle.

La paraula anglesa doodle es podria traduir com “gargot”, és a dir, com una mena de dibuix o traç improvisat que es fa sense pensar, mentre l’atenció està ocupada en una altra cosa,  l’autor dibuixa, “deixant-se anar”, sense cap idea preconcebuda. Estudis psicològics demostren que aquests dibuixos, afavoreixen la concentració i la creativitat.

Aquí teniu els doodles que han dissenyat els alumnes de tercer. Alguns han quedat realment espectaculars: