Diferents metodologies actives dins l’aula

En aquesta pàgina els lectors trobaran total aquella informació teòrica que necessiten per poder realizar les tasques contingudes als articles d’aquest bloc (treball cooperatiu, aprenentatge basat en problemes, aprenentatge basat en projectes, intel·ligències múltiples…). Espero i desitjo que us siguin d’utilitat.

El treball cooperatiu no és col·locar els alumnes en grup i dir-los que treballin junts sense estructurar les tasques que se’ls assignin perquè facin un veritable treball en equip. Tampoc no és col·locar els alumnes en grup perquè treballin junts però fer una avaluació exclusivament individual, sense avaluar ni valorar els resultats comuns.

TREBALL COOPERATIU I APRENENTATGE BASAT EN PROBLEMES:
1. http://giac.upc.es/PAG/giac_cat/giac_que_es.htm

L’Aprenentatge Cooperatiu és un terme genèric usat per referir-se a un grup de procediments d’ensenyament que parteixen de l’organització de la classe en petits grups mixtos i heterogenis on els alumnes treballen conjuntament de manera coordinada per resoldre tasques acadèmiques i aprofundir en el seu propi aprenentatge.

2. http://www.xtec.es/~aorihuel/treball%20cooperatiu.htm
3. http://www.concejoeducativo.org/nsp/pre/3trab-coop.htm

El trabajo cooperativo ha sido considerado desde siempre una clave educativa para la renovación pedagógica. Ahora volvemos sobre él en un momento el que no sólo se acentúan el individualismo y la competición, sino que se ven como naturales dentro de nuestra práctica educativa y su reflejo en la sociedad.

4. http://www.lanzadera.com/cooperativo

El aprendizaje cooperativo es una forma de trabajo que se enmarca dentro de las distintas formas de trabajo en grupo. Se caracteriza como una metodología activa y experiencial dentro de un modelo interaccionista de enseñanza/aprendizaje.

5. http://www.co-operation.org/

Cooperative Learning is a relationship in a group of students that requires positive interdependence (a sense of sink or swim together), individual accountability (each of us has to contribute and learn), interpersonal skills (communication, trust, leadership, decision making, and conflict resolution), face-to-face promotive interaction, and processing (reflecting on how well the team is functioning and how to function even better).

6. http://www.kaganonline.com/KaganClub/SpencerArticles.html

Read Dr. Spencer Kagan’s provocative and insightful articles on Kagan Structures and how they have the power to transform education. You’ll also find Dr. Kagan’s thoughts on cooperative learning, multiple intelligences, the brain, character development, Win-Win Discipline and more.

7. http://www.sistema.itesm.mx/va/dide/red/3/que_abp.html

¿Qué es el ABP?

8. http://www.pucp.edu.pe/cmp/estrategias/documentos.htm#aprob

Col·lecció de links diversos i interessants (castellà i anglès).

APRENENTATGE BASAT EN PROJECTES :
1. http://www.i3a.ua.es/project.php?proyecto_id=2?=va
2.http://www.erevistas.csic.es/portal/ficha_articulo.jsp?=oai:www.uoc.edu/rusc:9264
3. http://cerca.wikispaces.com/models+cerca?f=print
4. http://www.eduteka.org/AprendizajePorProyectos.php
5. http://www.uoc.edu/rusc/3/2/dt/esp/monografico.pdf
6. http://www.uoc.edu/rusc/3/2/dt/esp/badia_garcia.pdf
7. http://pbl.guim.net/ppoint/jornadalleid1.ppt#288,8,Entorn dels alumnes
8.https://www.upc.edu/rima/grups/gipbl-grup-d2019interes-en-ensenyament-basat-en-projectes-problemes
9. http://pbl.guim.net/arxius/iceuab2005nofoto.pps#293,8,Diapositiva 8
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES:
1. http://blocs.xtec.cat/mibasics/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current day month ye@r *