Bon Estiu!!!

Duarant aquest curs, l’Escola Patufet ha tingut contacte en almenys 4 vegades amb la televisió.
Hem acabat el curs participant en un programa en el que han assistit uns 70 Patufets.
En gairebé un empat, els concursants de sisè han fet un paper excel·lent, mai el concurs havia quedat tan igualat, només 10 punts de diferència.
A partir del setembre a la web del programa, sortiran les dates de les emisions, caldrà tenir molta paciència perquè sortirem segurament en el penúltim programa de la següent temporada.
Avui ha estat un dia diferent, alguns han matinat molt per una experiència nova per molts.

Ara no em posaré melancòlica, demà ja faré un dels meus “discursets”, no tornaré a parlar de que m’heu aportat molt, que he gaudit molt amb vosaltres, que espero que hagueu après a aprendre, a pensar, a ser constructivament crítics…. Tampoc és lloc ni moment per parlar dels deures d’estiu… És temps de vacances, i el moment de fer una aturada per tornar amb mirades renovades!

Ah! i quan sentiu parlar de la crisi… recordeu que les grans oportunitats en la vida acostumen a venir disfressades de males notícies.

Molt bones vacances!!! 😉

Acabant el curs…

Nombrosos estudis revelen que les parts del cervell que s’activen mentre fem alguna cosa que ens apassiona, ja sigui professionalment o per pur plaer, són les mateixes que s’activen quan juguem de petits. I és que, si ens observem amb deteniment, ens adonarem que els adults canviem molt poc respecte al nen que vam ser. Normalment continuem tenint els mateixos gustos i les mateixes aficions que quan érem petits. Amb una mica de sort aquells gustos s’hauran convertit en professions i ens podrem dedicar al que tota la vida ens havia apassionat. Jo personalment tinc la gran sort de dedicar-me a allò que jugava de petita, allò que sempre havia volgut ser i curs rera curs aquest desig va creixent gràcies a uns meravellosos alumnes que m’encomanen la il·lusió.
En les darreres classes d’Educació física s’han introduït molts jocs alternatius i el penúltim dia del curs, una activitat per treure adrenalina i relaxar-se tots els companys del Cicle Superior de Primària junts.

I per aquellls que heu començat a treballar amb el prezi.com i aquells que encara no ho heu fet, us animo a veure aquest minitutorial, un quart d’hora per aprendre a utilitzar-lo:

http://prezi.com/yqfu-lxm9kxr/tutorial-prezi-en-espanol-aprender-a-utilizarlo-en-15-minutos-academia-prezi/

Amb molta emoció, comencem la darrera setmana, plena d’esdeveniments 😉

“Un dels principals objectius de l’educació ha de ser ampliar les finestres per les quals veiem el món.”
– Arnold H. Glasgow

Fish&Chips

Després d’un rigurós càsting, l’Escola Patufet ha estat seleccionada per anar al concurs del Súper3.
“Fish&Chips” és un programa concurs que utilitza el joc i la diversió per promoure l’anglès com a llengua de comunicació entre els més joves. Nosaltres també ho estem utilitzant amb aquesta finalitat mentres anem practicant.
L’Oriol Puig, presentador de FISH&CHIPS, ens posarà a prova, haurem de superar quatre proves com Hey DJ o Wild Splash entre d’altres.
Esperem no quedar molt ruixats del MOC BLAU!!! 🙂

Per si voleu anar practicant la coreografia, sobretot els que anireu de públic…
En aquest enllaç trobareu la coreografia del FISH & CHIPS:
http://www.youtube.com/watch?v=80Z1XPSdJnY&feature=youtu.be
L’estructura d’aquest vídeo, com veureu, és la següent.
– INICI PROGRAMA. És el ball que va a l’inici del programa. Hi ha dos passos: THE EGIPTIAN i RAP.
– PROVES. En el programa hi ha quatre proves: WORD CHALLENGE, CRAZY BALLS, HEY DJ i WILD SPLASH. Totes tenen una ràfega musical amb un pas de ball assignat molt senzill.
– FINAL PROGRAMA. És el ball que va al final del programa. Hi ha quatre passos: THE EGIPTIAN, SURFING, THE WHEEL i LAST STEPS. A LAST STEPS hi ha tres possibilitats de moviment.
Tots els moments estan separats per una ràfega de color i a la paret indiquem de quin pas es tracta.
Serà molt divertit si podeu assajar aquest ball i aprendre’l junts. Esperem que tots els nois i noies el segueixin a les gravacions del programa!

Are you ready?

Per qui no conegui el programa:

http://www.youtube.com/watch?v=qo_QZU5Om3Y

Intel·ligències múltiples

A petició d’alguns alumnes:

Vols conèixer quines són les teves intel·ligències? Fes el següent Test i veuràs quines són les predominants i quines hauràs de treballar!

Completa el següent qüestionari amb un 1 si et sents indentificat o creus que la frase et descriu. Si no t’identifiques amb la frase posa un 0.

1

Gaudeixo classificant coses segons les seves característiques comuns.
Els temes ecològics són importants per mi.
El senderisme i el càmping em diverteixen.
M’agrada cuidar les plantes.
Crec que preservar els nostres Parcs naturals és important.
Col·locar les coses donant-les una jerarquia i un ordre te sentit per mi.
Els animals són importants en la meva vida.
Reciclo els envasos, el vidre, el paper…
M’agrada la biologia, la botànica i la zoologia.
Passo molt de temps a l’aire lliure.
Total Punts

2

Aprenc els ritmes fàcilment.
M’adono si la música sona malament o si esta desentonada.
Sempre m’ha interessat tocar un instrument o cantar en un grup.
Em resulta fàcil moure’m segons un ritme concret.
Sóc conscient dels sorolls ambientals (pluja, tràfic…)
Recordo coses posant-li ritme.
Em resulta senzill concentrar-me mentre escolto la ràdio o la televisió.
M’agraden diferents estils de música.
Acostumo a cantar sense adonar-me’n.
Em resulta fàcil recordar cançons líriques.
Total Punts

3

Guardo les meves coses netes i ordenades.
Les instruccions pas a pas són de gran ajuda.
Resoldre problemes és senzill per a mi.
Em sento malament amb la gent desorganitzada.
Puc realitzar càlculs mentals ràpidament.
Els puzzles que requereixen raonament són divertits.
No puc començar un treball fins que no he resolt els dubtes.
L’organització m’ajuda a tenir èxit.
M’agrada treballar amb fulls de càlcul o amb bases de dades.
Les coses que faig tenen sentit per a mi.
Total Punts

4

Aprenc millor en grup.
No m’importa donar consells, fins i tot m’agrada.
Estudiar en grup es beneficiós per a mi.
M’agrada parlar i tenir converses amb d’altres.
Em preocupo pels altres.
Les tertúlies de la ràdio i la televisió són interessants.
M’agraden els esports d’equip.
Tinc 2 o 3 bons amics.
Els clubs i les activitats extraescolars són divertides.
Dóno importància als assumptes socials i a les seves causes.
Total Punts

5

M’agraden les manualitats.
Em costa estar sentat molt de temps.
M’agraden els esports i els jocs a l’aire lliure.
Valoro la comunicació no verbal (gestos, mirades, signes…)
Un cos en forma és important per tenir una ment en forma.
Les habilitats artístiques (dansa, ceràmica…) són divertides.
Imito gestos i moviments característics d’altres persones.
M’agrada desmuntar els objectes i tronar-los a muntar.
Porto un estil de vida actiu.
Aprenc fent, necessito tocar les coses.
Total Punts

6

M’agrada llegir tota mena de coses.
Prendre apunts m’ajuda a recordar i a entendre millor.
M’agrada comunicar-me amb els amics per carta, e-mails…
Em resulta fàcil explicar les meves idees als altres.
Tinc bona memòria per recordar llocs, dates, noms…
Els mots encreuats i les sopes de lletres són divertides.
M’agrada jugar amb les paraules (anagrames…).
M’interessen els idiomes.
M’agrada participar en debats i exposicions en públic.
Escric per plaer.
Total Punts

7

M’agrada saber i replantejar-me les meves creènces morals.
Aprenc millor quan el tema “toca els meus sentiments”
La justícia és important per mi.
Acostumo a aprendre dels errors i encerts.
Puc expressar el que sento fàcilment.
Treballar sol pot ser tant productiu com treballar en grup.
Abans d’acceptar fer alguna cosa haig de saber el què .
Quan penso que quelcom val la pena m’esforço al 100%.
M’agrada participar en causes que ajuden als altres.
M’afecten els comentaris que els altres facin sobre mi.
Total Punts

8

Puc imaginar idees en la meva ment.
Reordenar i canviar la decoració de la meva habitació es divertit.
Em resulta fàcil interpretar o llegir mapes, diagrames…
M’agrad veure pel·lícules, diapositives i d’altres presentacions visuals.
Aprenc més a través d’imatges que llegint.
Els trencaclosques i puzzles en 3 dimensions són divertits.
Acostumo dibuixar en els llibres i quaderns sense adonar-me’n.
Comprenc millor les coses mitjançant gràfics i taules.
Recordo les coses imaginant-les visualment.
Pintar i dibuixar em resulta divertit .
Total Punts

Primer dia Competències i inici Projecte interdisciplinar

Ja ha passat el primer dia de les famoses proves! Com passa el temps de ràpid!
Comencem el projecte: Descobrim Barcelona, descobrim la Torre Mapfre, gratacels del món.
Treballarem competències comunicatives i metodològiques.
Alguns continguts són d’història, geografia, matemàtiques, ciutadania, ciències i tecnologia; és a dir de les diferents assignatures.

ENDAVANT!

La Balalaika abans de les Competències Bàsiques

Aquesta és una setmana molt musical, dimecres amb la balalaika i divendres teatre De Musics, la Fontcalda ens està ajudant a relaxar-nos abans de les proves de Competències Bàsiques

I DILLUNS i DIMARTS vinents, per quart any consecutiu, es fa una prova que avalua les competències i coneixements bàsics que ha d’haver adquirit l’alumnat al final de l’educació primària per poder seguir amb normalitat el currículum previst per a l’ESO.

El Departament d’Ensenyament durà a terme una prova d’avaluació externa a l’alumnat de sisè curs d’educació primària en finalitzar el curs 2011-2012, que faran uns 66.000 nens i nenes de Catalunya. Aquesta prova es basarà en les competències bàsiques lingüístiques i matemàtiques que cal haver assolit en acabar aquesta etapa educativa. El resultat de la prova no tindrà efecte ni en l’avaluació final de l’alumnat ni en les decisions de pas de curs.

L’avaluació de sisè d’educació primària:

– És una avaluació externa de caràcter formatiu i orientador.
– Mesura el grau d’assoliment de competències bàsiques en acabar l’educació primària.
– Facilita informació als centres dels punts forts i febles en l’adquisició de les competències bàsiques de l’alumnat.
– Constitueix un instrument per a la millora dels resultats de l’alumnat.
– Afavoreix la transició de l’educació primària a l’educació secundària obligatòria.
– Permet disposar d’informació sobre el sistema educatiu català.