La Cantània

La Cantània d’aquest any: 50 milions de segons

Aquest any els alumnes de 4t. es prepararan per participar-hi. De moment us fem cinc cèntims de com anirà l’història. Un cop tinguem les cançons  ens posarem a treballar.

Us hi esperem mares i pares al concert final que tindrà lloc a l’Auditori de Barcelona el 4 de Juny. Durant el curs us mantindrem informats.

50 milions de segons és el temps que passem, més o menys, a l’escola al llarg de la nostra infantesa. I durant tot aquest temps vivim moltes experiències que, més tard, es convertiran en records que ens acompanyaran tota la vida.

Els cors escolars i els dos actors, un noi i una noia, protagonistes de 50 milions de segons, ens interpretaran cançons amb un to irònic, simpàtic i una mica gamberro, sobre records com el nostre bocata preferit, la suposada mania que ens té una professora, l’excés d’activitats extra-escolars o un atac de polls. I amb un to emocionat i corprenedor, sobre records tan punyents com el bullying, la gelosia pel germà que acaba de nèixer o els mestres que anem deixant enrere. Tot això acompanyat per una música eclèctica i teatral, de vegades divertida i d’altres sentimental, on hi cap tant el pop com el rock-and-roll, les marxes o el rag-time.

Joan Vives: composició musical; Piti Español: text de la cantata; Direcció musical: Elisenda Carrasco  i Josep Prats.

Dossier_Text_de_la_cantata Clica aquest enllaç i ja podràs familiaritzar-te amb l’argument de la història.

Aquí teniu una mostra de la Cantània de l’any passat: Beceroles. Interpretada pels alumnes de 5è., juntament amb els actors, els músics, el director i 750 nens d’altres escoles.

Un treball molt acurat: l’aprenentatge de les cançons (memorització de les lletres, afinació, text, i context) moviments escènics, materials plàstics. L’esforç i la constància ha valgut la pena en veure el resultat final a l’Auditori de Barcelona. Quina experiència!! Crec que una imatge val més que mil paraules. Mireu el vídeo i comproveu-ho vosaltres mateixos/es.

Beceroles – 2011