Amb una ampolla de plàstic, dues palletes de refresc, dos globus, un guant de làtex, plastilina i un una mica d’imaginació, podem construir una maqueta de l’aparell respiratori força entenedores. El guant representa el diafragma que, en baixar crea una pressió negativa a l’ampolla i fa que s’inflin els pulmons (els dos globus).
Podeu fer-ho a casa si no us va donar temps a classe…
Si el porteu al cole de nou, farem fotos per il·lustrar aquest article.
ola k tal ignasi ara meteis estic acabant lexperiment de laparell respiratoriesq se ma trencat el globs:) i o eh de tornar a fer 🙁 aunq es divertit
dwww
si va ser mot chulo fer-ho encara que a la anna se li va trencar el globus
🙁
adeu
Hola!!!
Que m’encanta la maqueta de l’aparell respiratori:
Caixa toracica, pulmons, tràquea y diagragma
Bueno adeu
Hola Ignasi, que m’agrada molt l’experiment de els pulmons .
BUENO ADEU!!!!!!!!!!!!!!!!!
JeJe ya en surt els super aparells!!
Es que no els veia…
Bueno que cada vegada m’esforço més per escriure bè
Adeu
Hola Ignaci m-he mirat el bloc, aixo de la maqueta esta molt bè, ès molt divertit.
Posdata:adew Ignaci ets un bon profesor
hola, estic a la biblioteca del cole, amb la Xenia ,Vicky i la Sara
han quedat molt chulas las fotos
adeu
de: Mar,Vicky,Xenia i Sara
Hola!
Si va ser molt chulo fer la maqueta da l’aparell respiratori.
Em va agradar molt.
Adeu
Hola Ignasi! que tal espero que molt bè.
està molt chulo lo que ven fer aquell dia
bueno adeuu!!
hola ignasi !
es molt xulo l’experiment,ens agrada molt
bueno adeu
A l’atenció d’Ignasi:
Sóc mestra de primària concretament de segon i m’agradaria fer aquesta maqueta sobre l’aparell respiratori i m’agradaria que m’expliquessis una miqueta ja que no em queda clar.El que jo entenc és que l’oxigen entra per la palleta fins arribar als pulmons tot això gracies al moviment del diagragma que ens ajuda a respirar i després surt el dioxid de carboni per l’altre palleta. És correcte? Agrairia una resposta el més rapid possible.
Moltes Gràcies
Correcte… És l’aire que entra gràcies a la pressió negativa que provoca dins del tòrax el diafragma, als pulmons, concretament als alvèols es fa l’intercanvi de gasos i finalment, al relaxar el diafragma, surt l’aire amb més concentració de diòxid de carboni. En total, a cada inspiració natural podem fer entrar i sortir entre mig litre i un litre d’aire, de manera que calen aproximadament 10 moviments per renovar tot l’aire dels pulmons. Tant l’entrada com la sortida es fa per les vies respiratories (palletes). En altres anys només feia la maqueta amb un globus, aquest anys s’han animat a fer-ho amb dos, espero trobar aviat algun sistema fàcil i fiable per poder implementar la bifurcació dels bronquis i fer la maqueta amb una palleta i dos globus.
Espero que t’hagi servit l’explicació.
Salutacions
Moltes gràcies Ignasi per l’explicació m’ha estat de gran ajuda. Demà ho portaré a la pràctica.
Salutacions