MARXEM DE COLÒNIES

Hola ,som els alumnes de quart.

Us volíem comunicar que els dies 20 i 21 ens n’anem de colònies a Can Caballé d’Estanyol.

Estem una mica nerviosos perquè només hi anem  cada 2 anys.

Aquest any  ens  ha tocat fer les activitats d’en Guifre el Pelós.

Hi anirem  amb autobús i passarem per Riudellots, després anirem cap a  Aiguaviva i  arribarem a can Caballé. Ens  hi quedarem 2 dies i 1 nit .

És una casa pairal ,adaptada per casa de colònies.

Farem  un joc  de nit .

Jan, Nour i Jordi

REFRANYS

A quart estem treballant els refranys. Els que hem après a classe estan relacionats amb l’amistat i amb el nostre comportament.

Ens hem adonat que els refranys són alliçonadors i que expliquen les conseqüències dels nostres actes.

Us deixem un enllaç perquè a casa seguiu practicant.

JCLIC

També us facilitem una  pàgina a on trobareu un recull d’enllaços interessants per treballar els refranys.

REFRANYS

BENVINGUTS AL NOU CURS 2016-2017

Ja fa dies que hem engegat els motors per recórrer una nova aventura educativa. Esperem que aquest curs estigui ple de bons moments que ens facin créixer com a persones a tots plegats. És important que us esforceu a aprendre, que sigueu responsables i que sapigueu organitzar-vos com cal i tot anirà rodat.
BENVINGUTS AL CICLE MITJÀ!

Les tutores del cicle

AIGUAMOLLS DE L’EMPORDÀ

Com ja sabeu els alumnes de quart hem anat d’excursió als aiguamolls de l’Empordà.
Vam anar tots junts amb autobús i ens entreteníem tot cantant i observant el paisatge.
Un cop allà, vam esmorzar i vàrem conèixer els monitors, ens Cesc i en Lluís. Ells ens van acompanyar per tots els aiguamolls i ens van explicar i ensenyar tota classe d’animals, també ens van deixar uns prismàtics per poder veure millor la fauna i la flora de la zona.
Durant la passejada vam tenir la sort d’observar abellerols, cigonyes, vaques, daines, polles d’aigua, orenetes, rossinyols, crancs americans, tortugues, granotes, collverds, balquers, cabussets, sargantanes … I també plantes com la cua de cavall, l’espiga, el margall, el lliri groc, el bruc, la figuera, la balca, el borró, la campaneta, la llentia d’aigua,…
En Cesc i en Lluís ens van explicar moltes coses i característiques de cada animal i algun truc que es podia fer amb les plantes.
Seguidament, vam anar a dinar a la zona de pícnic i també vam tenir temps per jugar una estona abans de tornar cap a l’escola.
Ens ho vam passar molt bé, mireu, mireu…

VISITA A LES COVES DE SERINYÀ

El divendres 20 de març els alumnes de cicle mitjà de l’escola Aldric vam anar a visitar les coves prehistòriques de Serinyà. El primer que vam fer al arribar va ser anar mirar un vídeo molt interessant que ens explicava com era la vida d’abans. Després la monitora, que es deia Montserrat, ens va ensenyar un crani d’un cavall prehistòric, ja que allà hi vivien. Quan vam estar, vàrem anar a visitar les coves, en total tres. Només vam entrar en una d’elles. Ens va explicar que primer hi van viure els homes neandertals i després els homes moderns. A la zona també hi havia animals com ossos, llops, elefants, linx… Després vam anar a esmorzar i a continuació a fer dos tallers: un de gravat i un de pintura rupestre. Ens van agradar molt. Vam gravar amb sílex dibuixos en una pedra i vam pintar dins d’una cova amb els pigments que utilitzaven els homes moderns. Sabíeu que només feien servir tres colors? El marró, el groc i el negre.
Finalment, vam dinar a la draga de Banyoles i vam aprofitar per jugar una estona. Va ser una excursió molt interessant.