Benvinguts al Cicle Mitjà!! Primer dia d’escola…

Video del primer dia d’escola al Cicle Mitjà. Si voleu descarregar alguna fotografia de les que apareixen al vídeo ( i algunes més) feu clic al següent enllaç: Fotos del video

Divendres 14 de setembre ens hem trobat les classes de tercer i quart per a fer jocs de cohesió al pati….malgrat la calor, ho hem passat molt bé.

Fes clic a la fotografia si vols veure’n les imatges.

Espai de teatre 4t

Durant el curs els nens i nenes de 4t han treballat diverses obres de teatre.

Anirem penjant els vídeos de les representacions, resultat final del treball de tot un curs.

Desitgem que us agradi.

Feu clic a la imatge….

Comiat de CM del curs 17-18

Dijous vam despedir el curs amb tots els nens i nenes de CM fent percussió corporal i un bon vermut.

Ens ho vam passar d’allò més bé!!

Per veure’n les imatgeses feu clic a la foto

3r – Dissecció d’una pota de pollastre

Observem una pota de pollastre

Estudiem les parts de la pota d’un pollastre. Aquest experiment forma part de l’estudi dels músculs i els ossos del nostre esquelet.
Disseccionar una cuixa de pollastre és una experiència útil per a separar i diferenciar músculs, pell, greix, ossos, articulacions, tendons i lligaments.
En primer lloc amb unes tisores i unes pinces hem separat la pell dels músculs i hem observat que la pell està unida als músculs amb un tel fi i transparent.
Hem vist la forma dels músculs. I les seves parts. També que s’uneixen als ossos mitjançant els lligaments. Els lligaments són com una mena de cordons de color blanc.

Amb les tisores hem tallat els lligaments i els hem separat dels ossos.
Hem vist i tocat el cartílag. Està situat als extrems dels ossos llargs, com el fèmur i la tíbia. El cartílag és un teixit tou i elàstic per evitar que es desgastin els ossos.
Hem separat el fèmur de la pelvis i hem vist l’articulació. Aquesta articulació està formada per un os amb un cap ovalat que encaixa en una cavitat arrodonida de l’altre os. Nosaltres tenim diverses articulacions, com el maluc i al canell. Aquestes articulacions ens permeten moviments en totes direccions.
I per últim, hem trencat el fèmur i hem pogut veure el seu interior, on hi ha el moll de l’os!
Tot un èxit i una experiència molt enriquidora!

Si voleu veure les imatges feu clic a la fotografia.

3r Visita del Dr Zidane

Divendres 1 de juny vam tenir la sort de rebre la visita del Doctor Zidane, pare del Karim de 3r B.

Com que a Coneixement del Medi estem treballant l’Aparell locomotor va ser  molt profitós escoltar-lo. Ens va explicar molts coneixements i  anècdotes de la seva feina com a metge de l’hospital d’urgències.

Des de les funcions dels ossos:

1. Aguantar el cos
  2. Permet el moviment
  3. Protegeixen els òrgans vitals
  4. Fabriquen sang (moll de l’ós)

Passant pels músculs i les vèrtebres,  amb ell vam repassar el nom dels ossos que ja coneixíem i en vam aprendre particularitats vàries.

Si en voleu veure alguna foto més feu clic a la fotografia:

4t Colònies

Els nens i nenes de 4t aquests dies gaudeixen a la casa de colònies La Garbinada a Torroella de Montgrí, a l’Estartit.

S’ho estant passant molt bé!!!

I com que una imatge val més que mil paraules, feu clic a la fotografia i ho podreu comprovar.

Anirem posant fotografies a mesura que ens arribin….

3r Sortida al Montseny

Dimarts 22 de març els nens i nenes de 3r vam fer una sortida  al Parc Natural del Montseny on vam descobrir el bosc de ribera i totes les seves característiques.

La Tordera  és el riu que neix al Montseny entre les Agudes  i el Matagalls i desemboca al mar Mediterrani.

La Tordera neix a la Font Bona, en el Coll de Sant Marçal al Montseny. Nosaltres en vam visitar el curs alt i la Cinta i la Carme ens van explicar moltes coses interessants.

Si voleu veure les fotografies feu clic aquí

Suport Vital Bàsic – 3r Primària

Aquest tercer trimestre els alumnes de 3r A i B s’han iniciat en el programa educatiu de “Suport Vital Bàsic als centes educatius” que compta amb el suport i coordinació del Departament d’Educació i el Consell Català de Ressuscitació. L’objectiu és que l’alumnat adquireixi els coneixements bàsics relacionats amb què és, què cal fer i com podem actuar davant d’una situació d’emergència vital.

Hem après algunes tècniques com  la posició lateral de seguretat i la maniobra front-mentó  i per què es important col·locar una víctima d’accident fent servir aquestes  tècniques. Tanmateix també hem treballat la seqüència d’accions que cal fer en cas de trobar una possible víctima d’aturada cardíaca: aproximació segura, comprovar estat de la víctima, demanar ajuda, etc.

Feu clic a la foto per veure les imatges practicant la posició lateral de seguretat i el vídeos dels nens i nenes practicant la seqüència d’acció treballada.

Nevada

Els nens i nenes que avui han vingut a l’escola hem pogut gaudir d’una estona de jocs amb la neu: ha estat superdivertit!!