Festival fi de curs: “la biblioteca de les tradicions perdudes”

El passat dia 21 de juny tota l’escola vam celebrar la festa de fi de curs. Aquest curs ha set “fets i gent”, dedicat a Catalunya i les seves tradicions. Per aquest motiu, el fil conductor del festival, ha estat que els llibres de la biblioteca de les Planes havien perdut totes les lletres perquè les tradicions estaven tristes. Gràcies als nens i nenes va passar a ser la biblioteca de les tradicions recuperades.
Tots els nens i nenes de l’escola ho van fer molt i molt bé, i per acabar vam fer una sardana tots junts.
Un cop acabat el festival, tota la comunitat educativa vam fer un bon sopar amb ball i karaoke inclòs.
Gràcies a tots els col·laboradors i bon estiu a tots!!!!

Publicat dins de Activitats d'escola, Celebracions, General | Deixa un comentari

PREMI DE WORLD ROBOT OLYMPIAD

El dissabte 18 de juny, els participants de l’activitat extraescolar de robòtica juntament amb el seu monitor Josep Espuña van guanyar un dels torneigos de la WRO (World Robot Olympiad) a Barcelona. A més, tenen plaça guardada a la final estatal que es farà el setembre a Logroño.

Moltes felicitats i sort al setembre.

Els xerrics d’Olot

Divendres passat ens van venir a visitar a l’escola els Xerrics d’Olot, la colla castellera de la ciutat, per fer-nos un taller dedicat a Catalunya i les seves tradicions, i més concretament al món casteller.
Durant tota la tarda vam estar fent activitats relacionades amb els castells. Un grup d’alumnes anava a l’aula de música, i allà els explicaven tots els detalls i curiositats d’aquest món. L’altre grup, mentrestant, feia la part més pràctica, fent exercicis de com pujar a l’esquena d’un altre, els moviments que fan les anxenetes…
Per acabar de posar la cirereta del pastís, vam construir tots plegats un pilar de 3, on tots els nens i nenes formaven la pinya del castell. Va ser molt bonic.

Moltes gràcies a tots els castellers que ens van venir a explicar i demostrar tot el que és aquest món tan nostrat.

Publicat dins de Activitats d'escola, General | Deixa un comentari

PREMI BALDIRI REIXAC

La nostra escola torna a estar d’enhorabona!
Hem obtingut un dels premis Baldiri Reixac en la modalitat d’alumnes. Es tracta del treball realitzat a nivell d’escola, titulat: Pensem tots junts.
El premi té una dotació econòmica de 700 euros. L’import del premi es destinarà a materials adreçats a l’ensenyament-aprenentatge. El lliurament del premi es farà a l’Espluga de Francolí el dia 8 de maig.

Publicat dins de Activitats d'escola | Deixa un comentari

I a la tarda de Sant Jordi….

Un cop fetes les activitats del matí, a la tarda arriben els nervis amb l’entrega de premis dels jocs Florals. Dibuixos, prosa, poesia, i fotografies per tots els gustos i de tots colors. L’única “pega” és que no podem guanyar tots….Si més no, al final tots ens ho passem bé amb un berenar conjunt de galetes amb xocolata.

Felicitats a tots els guanyadors, i també a tots els participants!! Hi ha molt bon nivell!!!

Sant Jordi

Amb l’arribada del bon temps, arriben també les roses i els llibres de Sant Jordi. Com ja va sent tradició, per aquesta diada, a l’escola fem un seguit d’activitats.
En primer lloc, han vingut dos dansaires de l’esbart Marboleny, que ens han obsequiat amb 4 danses tradicionals. Dues de mallorquines, i dues de catalanes. Ho han fet molt i molt bé, i fins i tot ens han signat uns autògrafs per tothom que volgués.
Després d’això, ham passat a fer el joc de poesia. Aquest joc consisteix en aconseguir, a través de pistes, un poema/cançó (en aquest cas catalana) que després, en grups barrejats de tota la Primària, han de representar. Cada cop són més aconseguides!!!

Mireu quin espectacle!!

CONCURS “FETS I GENT” -MENJADOR

Enguany a l’hora de menjador hem celebrat el concurs “Fets i gent”, organitzat pels alumnes de 4t i amenitzat amb les actuacions musicals del trio format per la Berta, la Nora i l’Abril de 5è.
Fantàstica iniciativa i participació dels alumnes de la nostra escola!