Enquestes de valoració del curs 2015-16

Destacades

A continuació teniu els enllaços per a respondre les enquestes de valoració del curs 2015-16. Aquestes enquestes s’adrecen a tota la comunitat educativa i són fonamentals per poder analitzar el funcionament del curs i planificar les millores adients per al curs vinent.

Contem amb la vostra col·laboració i us agraïm la participació.

El diari ARA recull el projecte Global Scholars del Bisbe Berenguer

El diari Ara ha publicat aquest dissabte, 21 de maig, al suplement d’educació de la seva edició impresa, un ampli reportatge sobre el primer any del projecte Global Scholars a Catalunya. Per l’elaboració de l’article, el diari ha contactat amb el nostre institut i s’ha interessat tant pel desenvolupament del projecte al llarg de l’any, com pel nostre projecte de fi de curs de construcció d’un hort urbà vertical al centre. A les imatges podeu llegir tot el reportatge i l’explicació del projecte en marxa del Bisbe Berenguer amb declaracions del professor responsable i fotografies dels alumnes participants.

GE1GE2GE3

 

Carlos Silva – Cap de Departament d’Anglès i responsable del projecte Global Scholars

Cuentacuentos en el instituto

El día 29 de abril vino Rubén Martínez Santana, un cuentacuentos venezolano, pionero del movimiento de narración oral de Venezuela y director de Munt de Mots, el Festival de Narración Oral de Barcelona.

Rubén estuvo con los alumnos de 1º de la ESO como parte de las actividades organizadas por el Departamento de Lengua castellana  y, por las expresiones de las caras de los niños, fue todo un éxito ya que su expresividad y dominio de la oralidad lograban atrapar a los estudiantes y transmitir emoción.

Continua llegint

17es. Jornades Científiques i Tecnològiques

El proper dijous 26 de maig es celebren les 17es. Jornades Científiques i Tecnològiques de la ciutat de L’Hospitalet i cinc treballs d’alumnes de l’Institut Bisbe Berenguer han estat seleccionats per a presentar-los.

Moltes felicitacions als seleccionats i ànims en la vostra presentació. Si els voleu acompanyar aquest és l’horari de les presentacions que es faran a la sala d’actes de la Biblioteca Teca Sala.

Hora Títol Alumne/a Tutor/a
10.50-11.00 La Psicoteràpia aplicada als adolescents Yosra Elleouaa Teresa Solé
15.30-15.40 La fotoprotecció: la pell té memòria Nicole Aranibar Teresa Pujol
16.00-16.10 Efecte 3D Sergi Mas Núria Sanz
16.40-16.50 Observant el sol Daniela García Núria Sanz
17.10-17.20 Pneumàtica al reciclatge Pau San Valeriano i Sebastian Rivera Antonio Antúnez

Alumnes de l’Institut Bisbe Berenguer, contra l’estigma de les malalties mentals

Digital L’H – 12.05.2016  –   Participen a un taller de la Xarxa Antiestigma de L’H
El testimoni de persones que pateixen algun tipus d’enfermetat mental ha servit per tal que els alumnes de primer de batxillerat de l’IES Bisbe Berenguer visquin de més a prop aquest tipus de malalties i com sovint la societat rebutja a qui les pateixen. Es tracta d’una de les activitats que organitza la Xarxa Antiestigma de L’H per normalitzar la salut mental.

“És una de les xerrades on més m’he emocionat. Ens consciencia per ser millors persones. Això és educació de veritat”. Així s’expressava la Karen Morera, alumne del Bisbe Berenguer després d’assistir a la xerrades d’aquest dijous contra l’estigmatització de les malalties mentals.

En el mateix sentit, s’ha referit la Noelia Morales, “ha estat molt interessant perquè d’aquests temes mai en parlem a classe. És un tema tabú i per això de vegades no empatitzem o apartem a aquestes persones. Aquesta xerrada ens ha servit per saber més sobre el tema”.

La xerrada s’ha iniciat amb una presentació explicativa sobre les malaties mentals amb un seguit de dibuixos fets per pacients que reflecteixen com se senten amb la seva malaltia i com els agradaria sentir-se. Luis Montero, membre de la Unitat Polivalent de l’Hospital Benito Menni de L’Hospitalet, afirma que “vénen a explicar com és la seva vida, que es pot patir una malaltia mental i alhora fer moltes activitats i ser útil a la societat”. Montero afegeix que “encara hi ha molts tabús, la societat encara no està preparada per afrontar segons quines malalties mentals”. Segons Luis Montero, “els mitjans de comunicació també tenen molta feina a fer”.

Continua llegint

Guanyadors al Fit Games

Dimarts 10 de maig els alumnes classificats de 4t A, B i C van realitzar la fase final del projecte Fit Games al Pabelló Hospitalet Nord durant tot el matí.
Després de la final tots els alumnes de 4t van realitzar una “masterclass” amb suport musical. El projecte Fit Games és un programa que dinamitza l’Ajuntament de L’Hospitalet i que promou l’activitat física i hàbits de vida saludable entre els alumnes de 4t. Durant tot el curs, els nostres alumnes han anat realitzant una sèrie de proves físiques a on sumaven punts a nivell individual i de centre. Enguany (primera edició) han participat 11 centres i més de 800 alumnes de tota la ciutat.
Els nostres alumnes Paula Garcia i Qiwang Guo de 4t C van quedar 1rs classificats. ENHORABONA!
A la classificació per Instituts, el nostre centre també va quedar primer classificat.

Continua llegint

Del jeroglífico al Whatsapp

Los alumnos de 2º ESO fueron a Caixaforum durante la semana del 25 al 29 de abril para participar en el taller Del jeroglífico al Whatsapp como parte de las actividades organizadas por el Departamento de Lengua castellana.

El taller tuvo una duración de dos horas y media y estuvo a cargo de Carles Alcoy, filólogo y narrador, quien explicó a través de cuentos la evolución de los signos hasta llegar al Whatsapp.

El objetivo era entender los lenguajes desde la antigüedad para trabajar el ámbito de la lengua escrita intentando descifrar huellas, códigos y signos. El taller contó, además, con una dimensión práctica. El coordinador planteó actividades de escritura con diferentes materiales, entre los que destacan: la arcilla, el papel, la piedra y la piedra. Además, permitió a los alumnos experimentar con elementos de escritura ya en desuso como el cálamo, el pincel y las tipografías.

Los alumnos estuvieron atentos y participaron de forma activa en la actividad ya que la misma fue dinámica, variada y también práctica.

Redacción: Binai Luo 4C