Sortida de 1r d’ESO

Primera sortida per a 1r d’ESO:

Com a part de l’acció tutorial i finançada per l’AMPA s’ha organitzat la primer sortida amb els alumnes de primer d’ESO al Parc Natural del Montnegre i el Corredor.

Atès que els alumnes de primer estan iniciant els seus primers passos en l’Institut, la finalitat d’aquesta activitat és compartir un dia amb els nous companys per coneixes, crear noves dinàmiques, interactuar i entaular nous llaços. Un entorn natural i una activitat a l’aire lliure propicien aquest objectiu i complementen el treball de tutoria que es realitza dins de l’aula.

Constitució del Consell de Nois i Noies 2014-2015

L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, ha presidit avui l’acte de constitució del Consell de Nois i Noies (CNiN) de primària i secundària de L’Hospitalet per al curs 2014-2015, al Saló de Plens de l’Ajuntament. A l’acte també hi ha participat el tinent d’alcalde de l’Àrea de Serveis a les Persones i regidor d’Educació, Lluís Esteve; els directors dels centres i els tutors.

Aquest òrgan participatiu és format per un total de 91 alumnes —54 de primària i 37 de secundària— de 33 centres educatius públics i concertats de la ciutat. Del nostre Institut hi participen els alumnes de 3r B Luis Licer i Michelle Farias.

Més informació a www.l-h.cat.

Rapeando los clásicos

Los dias trece, catorce y diecisiete del mes de octubre, los alumnos de 4o de la ESO asistieron por clases A, B y C al taller ‘’Rapeando los Clásicos’’ que se realiza en la CaixaForum. La salida estaba programada para asignatura de Lengua Castellana ya que el tema que están tratando en las clases es la poesía.

El taller consistía en representar la poesía escrita en endecasílabos, de una manera quizás más actualizada para jóvenes, el rap.

La primera actividad que se ejecutó, consistió en componer pasos de bailes con una canción del estilo hip-hop. Seguidamente los alumnos leyeron un poema ‘’antítesis’’ y realizaron un rap en grupos de cinco con uno de los versos que se dio a escoger. Finalmente, para seguir con el mismo tema de la lírica, cada uno de ellos escribieron 4 cosas sin las que no podrían vivir y luego entre el mismo grupo, adjuntaron todos los papeles creando así un poema que después se recitó.

En general la actividad ha gustado mucho ya que todos participaron y se expresaron de un modo ocurrente.

Redactora: Karen Morera

Grupo: City News

Taller de Revista

Bisbe Solidari

Campanyes de solidaritat organitzades a l’institut:

• Recollida de “taps solidaris” – Tot l’any.
  • Setmana de la Solidaritat a L’H – Recollida de llegum seca – Del 13 al 17 d’octubre.
  • Recollida d’aliments de la Creu Roja – 23 de desembre.
  • Recollida de roba – Fundació Glorr – Del 20 al 27 d’octubre.

Reunions famílies-tutors inici de curs

Les reunions de tutoria d’inici de curs són els següents dies:

• Dijous, 25 de setembre a les 18.00h: 1r de Batxillerat.
  • Dimecres, 1 d’octubre a les 18.00h: 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO i 2n de Batxillerat.

Aquesta és la convocatòria de la reunió que s’ha fet arribar a les famílies per correu electrònic:

I aquest el dossier amb les dades més rellevants del curs 2014-15.

Alta plataforma virtual Vicens Vives

Durant els primers dies de curs els alumnes estan rebent els codis per poder fer la inscripció a la plataforma virtual Vicens Vives i d’aquesta manera poder gaudir dels continguts telemàtics que ofereix la editorial.

Aquí teniu les instruccions per poder donar-se d’alta del servei.

Inici curs 2014-15

• Lliurament de butlletins de notes de l’avaluació extraordinària de setembre: Divendres, 5 de setembre a les 11.00h.
  • Lliurament de llibres de text: Dimarts 9 i dimecres 10 de 9.00h a 12.00h.
  • Convocatòria de beques del Ministerio de Educación per a Batxillerat fins al 30 de setembre: Enllaç a la web del Ministerio de Educación
  • Inici de classes: Dilluns, 15 de setembre.
    • 1r d’ESO: 9.00h
    • 2n, 3r, 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat: 8.15h.

TALLER STOP-MOTION

Els alumnes de 4t ESO (informatica) han participat en un taller de stop-motion.

Stop-motion és una tècnica d’animació que consisteix a capturar fotografies consecutives d’un objecte movent-lo una mica entre fotografia i fotografia de manera que visualitzant-les ràpidament sembla que l’objecte es mogui.

Mostra dels treballs desenvolupats:

MOTION- Andy G, Carlos M
STOP
MOTION- Cynthia D. i Natali A.
MOTION- Andy G
MOTION- Fatima A., Karol R
MOTION- Alejandro
MOTION- Gisela C
MOTION- MIreia J,Eric Pi Mireia M
 STOP MOTION. Alberto A.

STOP MOTION. Christian B

MOTION- Cynthia D.

Cristina Castillo finalista en un certamen literari

La alumna de 1º de Bachillerato Cristina Castillo participó hace unos meses en el “19º Certamen Nacional Joven de Narración El Cuentacuentos 2014”, concretamente convocado por el Colegio Arturo Soria de Madrid. Hace unas semanas llegó la buena noticia de que su relato había quedado finalista. Las profesoras del Departamento de Lengua Castellana queremos felicitarla y animarla a seguir escribiendo.

Cristina ha demostrado su talento literario en anteriores ocasiones, obteniendo diversos
premios en el Concurso literario que el Instituto Bisbe Berenguer convoca cada curso para sus alumnos.
foto Cristina
Su relato titulado “La brújula de las sonrisas” explica una anécdota entre una madre y el regalo que desea su hija para su cumpleaños, pero detrás de esta anécdota podemos encontrar sentimientos tan profundos como el amor, la generosidad, la esperanza, el espíritu positivo, el esfuerzo y las ganas de superación y por encima de todo, en los difíciles tiempos en que nos ha tocado vivir, la búsqueda de la felicidad en los seres humanos con los nos encontramos en este caminar que es la vida.

Muchas felicidades, Cristina, y gracias por este “regalo”.

Os animo a leer “La brújula de las sonrisas” que podéis encontrar a continuación.

La Brújula de las sonrisas