Alta plataforma virtual Vicens Vives

Durant els primers dies de curs els alumnes estan rebent els codis per poder fer la inscripció a la plataforma virtual Vicens Vives i d’aquesta manera poder gaudir dels continguts telemàtics que ofereix la editorial.

Aquí teniu les instruccions per poder donar-se d’alta del servei.

Inici curs 2014-15

• Lliurament de butlletins de notes de l’avaluació extraordinària de setembre: Divendres, 5 de setembre a les 11.00h.
  • Lliurament de llibres de text: Dimarts 9 i dimecres 10 de 9.00h a 12.00h.
  • Convocatòria de beques del Ministerio de Educación per a Batxillerat fins al 30 de setembre: Enllaç a la web del Ministerio de Educación
  • Inici de classes: Dilluns, 15 de setembre.
    • 1r d’ESO: 9.00h
    • 2n, 3r, 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat: 8.15h.

TALLER STOP-MOTION

Els alumnes de 4t ESO (informatica) han participat en un taller de stop-motion.

Stop-motion és una tècnica d’animació que consisteix a capturar fotografies consecutives d’un objecte movent-lo una mica entre fotografia i fotografia de manera que visualitzant-les ràpidament sembla que l’objecte es mogui.

Mostra dels treballs desenvolupats:

MOTION- Andy G, Carlos M
STOP
MOTION- Cynthia D. i Natali A.
MOTION- Andy G
MOTION- Fatima A., Karol R
MOTION- Alejandro
MOTION- Gisela C
MOTION- MIreia J,Eric Pi Mireia M
 STOP MOTION. Alberto A.

STOP MOTION. Christian B

MOTION- Cynthia D.

Cristina Castillo finalista en un certamen literari

La alumna de 1º de Bachillerato Cristina Castillo participó hace unos meses en el “19º Certamen Nacional Joven de Narración El Cuentacuentos 2014”, concretamente convocado por el Colegio Arturo Soria de Madrid. Hace unas semanas llegó la buena noticia de que su relato había quedado finalista. Las profesoras del Departamento de Lengua Castellana queremos felicitarla y animarla a seguir escribiendo.

Cristina ha demostrado su talento literario en anteriores ocasiones, obteniendo diversos
premios en el Concurso literario que el Instituto Bisbe Berenguer convoca cada curso para sus alumnos.
foto Cristina
Su relato titulado “La brújula de las sonrisas” explica una anécdota entre una madre y el regalo que desea su hija para su cumpleaños, pero detrás de esta anécdota podemos encontrar sentimientos tan profundos como el amor, la generosidad, la esperanza, el espíritu positivo, el esfuerzo y las ganas de superación y por encima de todo, en los difíciles tiempos en que nos ha tocado vivir, la búsqueda de la felicidad en los seres humanos con los nos encontramos en este caminar que es la vida.

Muchas felicidades, Cristina, y gracias por este “regalo”.

Os animo a leer “La brújula de las sonrisas” que podéis encontrar a continuación.

La Brújula de las sonrisas

El Bisbe sotscampió de volei

Felicitats a tots els integrants (jugadores, jugadors i entrenadores) de l’equip de volei de l’Institut Bisbe Berenguer que ha quedat sotscampió de volei de la lliga mixte de l’Hospitalet.

volei_aAquí teniu a un dels seus components en l’acte de lliurament de premis que va fer el Consell Esportiu de l’Hospitalet.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

PAU – Proves d’Accés a la Universitat (Selectivitat)

Els propers 11, 12 i 13 de juny es realitzen les PAU – Proves d’Accés a la Universitat. Els alumnes de l’Institut Bisbe Berenguer han d’anar al Tribunal 4 01 006 i el lloc de les proves serà la Facultat d’Economia i Empresa (Edifici 690) – Avda. Diagonal, 690-696.

Els alumnes i la professora Teresa Solé (Coordinadora PAU del centre) han quedat a les 8.00h del matí de dimecres 11 de juny davant l’entrada de la facultat que hi ha al carrer Tinent Coronel Valenzuela (al costat del Palau de Pedralbes). Per a qualsevol incidència els alumnes poden trucar al telèfon 682 30 40 72.

Molta sort a tots i totes!!!

Lectura 1r d’ESO

DEPARTAMENTO DE LENGUA CASTELLANA Y LITERATURA

Los alumnos y alumnas de 1º de ESO han realizado la lectura en clase de la obra de teatro “El chip experimental” de Ignasi García Barba. En las últimas semanas han realizado una actividad relacionada con esta lectura, en la que tenían que poner en marcha sus recursos creativos para convertir en “fotonovela” una escena de la obra.

Se ha tenido que adaptar el texto al formato de viñeta y los propios alumnos se han convertido en actores, encarnando a los personajes del libro y plasmando en fotografías una escena concreta de su elección. Con esta actividad se han trabajado diversos aspectos, como el uso de las TIC, la imaginación, la interpretación, la fotografía, la expresividad… Aquí tenéis una pequeña muestra de los murales que reflejan el trabajo que se ha realizado.

Participació en el Síndic de Greuges de Catalunya

El Consell Assessor Jove del Síndic de Greuges de Catalunya està format per un petit grup de nois i noies d’arreu de Catalunya que realitzen unes trobades al llarg de l’any per reflexionar sobre aspectes que interessen a la infància i la joventut. En aquest consell participen dos alumnes de l’Institut Bisbe Berenguer: Dayana Muñoz de 4t d’ESO i Marc Sánchez de 3r d’ESO.

Continua llegint

Comenius+ Project

The Comenius programme is a European Union educational project. It aims to help young people and teachers to understand European cultures, languages and values and work together on joint projects. As a part of this programme, the Bisbe Berenguer Secondary School has taken part in several multilateral projects involving different schools from different European countries. In the developed projects, we focus on themes broadly linked to the students’ curriculum and interests, and other questions of school management, teaching techniques and methodologies.

As a result of these programmes, we have also done a series of reciprocal exchanges for students for the last ten years with other students and schools from the Netherlands, Germany and Belgium.

Continua llegint