Informacions final de curs

Historia de una escalera

La profesora de lengua castellana ha propuesto a los alumnos y alumnas de 4º de ESO realizar una obra de teatro, siguiendo el diálogo del libro que leyeron en clase durante el tercer trimestre. Este libro se llama “Historia de una escalera” y el autor es Antonio Buero. Para meterse más en el papel, la profesora les propuso que la vestimenta debía ser adecuada, de esa época. Tenían que elegir un fragmento de los tres actos que había y coordinarse bien con los compañeros, como si fuera real.

A los alumnos les gustó bastante la idea, así que se dedicaron durante tres semanas a preparar la obra para que al fin saliera bien. Muchos de ellos les costó más porque la representación implicaba entrar bien en el papel, y algunos otros les costó menos porque tenían un papel corto o porque se les daba bien el teatro.

Hajar Aissaoui el Aissaoui 4t B

1r ESO – Barcino

Els alumnes de 1r d´ESO vam anar al Museu de Història de Barcelona (MUHBA) el 3
de juny per veure les restes de la ciutat de Barcino, colònia romana que amb els anys es
convertiria en Barcelona. Vam iniciar la visita a la Via Sepulcral romana, on hi ha restes
d´una de les necròpolis de la ciutat, després vam anar a la Plaça del Rei per esmorzar i
estar preparats per entrar al Museu. La visita va començar amb un vídeo de com era la
ciutat, i tot seguit, vam baixar cinc metres en ascensor per arribar a la zona on estan les
restes de Barcino. Vam aprendre moltes coses, com per exemple, les botigues que hi va
haver, com eren les cases (domus i insulae), els carrers, les quatre columnes que queden al fòrum  del temple d´August, etc. Per finalitzar la visita vam anar al Parc de la
Ciutadella on van gaudir del paisatge i d´una estona d´esbarjo.

Ha sigut una excursió molt interessant.

Alumnat de 1r.

The Blue Mango Company

Last Wednesday the Blue Mango English Theatre Company came to our school to perform the play “Who is Who” for the 1st and 2nd year of ESO and “Tune In” for 3rd and 4th of ESO.

At 9.15, the play “Who is who” started. This play was about a teenage girl named Kerry,  her mum Mrs. D, and Paul. It started with an English class and two of the students of our school became part of the play. Later, in the play, the English teacher Mrs. D, who was also Kerry’s mum and who was a bit crazy, wanted her daughter to be more adventurous and daring, to talk to one of her students, Paul, and to become Paul’s girlfriend. Kerry didn’t like her mother very much because she always embarrassed her in front of Paul. Then, her mum invited Paul to their home. It was then, when they started to like each other.

At 11.45, it was the turn of the 3rd and 4th year classes. This play was about a TV programme named “Tune In with Judy and Trevor”. The play started when the guest of the programme was sick and couldn’t come to the show, so that one of the students from our school had to volunteer to play the guest’s role and help them with the show. After the TV show, Trevor told Susie that it was their wedding anniversary. He rehearsed with Susie how to give Judy some flowers and how to say a poem to Judy, but Judy saw them and a huge misunderstanding started.

The plays were a great success. The students learned English in a very funny way and laughed a lot. The students and the teachers enjoyed it very much and they hope to see another theatre play soon.

Writer: Manpreet Kaur
Photographer: Lorena Andreu

Informació CONFIRMACIÓ MATRÍCULA 2015-16

El període de confirmació de matrícula per als alumnes actuals de l’institut és del 26 de maig al 5 de juny. La documentació ha estat lliurada a les reunions de pares o als mateixos alumnes.

En el full d’instruccions hi ha una errada en una de les dades bancàries. Les dades correctes són aquestes:

• Abonament de la quota pel fons de materials, activitats complementàries i altres despeses (quantitat variable en funció del curs i del nombre de fills):
    • Núm. compte: 0182-8734-90-020-0008697
  • Abonament per a les activitats complementàries fora del centre (35 €):
    • Núm. compte: 0182-8734-98-020-001528 (incorrecte)
    • Núm. compte: 0182-8734-98-020-0001528  (correcte)

Sortida al riu Llobregat – 1r d’ESO

L’Institut Bisbe Berenguer som padrins del riu Llobregat i per això, com cada any, l’alumnat de 1r d’ESO hem anat per comprovar l’estat del riu.

Després d’ubicar­nos i analitzar l’entorn (infraestructures, equipaments, camps,…), vam passar a analitzar l’estat del riu. Primer vam analitzar el bosc de ribera des de la perspectiva d’un pont que creua el riu. A continuació, ens vam endinsar fins a la vora del riu i allà vam analitzar l’hàbitat del nostre tram de riu, el cabal i, finalment, la qualitat biològica de l’aigua a partir de l’estudi de macroinvertebrats que hi vam trobar. A part, vam prendre nota de les alteracions que ens vam anar trobant (algunes deixalles que també vam recollir) i vam anar observant la biodiversitat de la zona.