Salida al teatro de 3º ESO

El pasado viernes 14 de noviembre, los grupos de 3º de ESO asistimos a la representación de Rinconete y Cortadillo, una de las Novelas Ejemplares de Miguel de Cervantes. La compañía “Teatro de las letras” nos ofreció una buena adaptación de la obra, con la intervención de cuatro actores que representaban diversos personajes. Siguieron muy fielmente el texto de Cervantes, que previamente habíamos leído, y nos acercaron, de una manera muy fresca y entretenida, al clásico de la literatura del siglo de oro a través de la historia de estos dos simpáticos pícaros.

rinconete_y_cortadillo

La actividad forma parte de la programación de Literatura del presente curso, y ha sido un buen complemento a la lectura programada por el departamento de castellano.

Gran Recapte d’Aliments

Els propers 28 i 29 de novembre es realitza el “Gran recapte d’aliments” organitzat pel banc d’aliments.http://www.granrecapte.com/ca/que-es-el-gran-recapte/
Un grup d’alumnes de l’Institut Bisbe Berenguer participaran com a voluntaris al supermercat Aranda del Carrer Verdaguer, molt a prop de l’Institut. Durant la tarda del divendres i tot el dissabte engrescaran als clients del supermercat per a que facin la seva aportació en forma d’aliments.

Projecte Conèixer és Estimar

El projecte Conèixer és Estimar que es fa des del Departament d’Educació Física en col·laboració amb els alumnes del Centre d’Educació Especial l’Escorça continua en marxa un any més.

Aquí teniu un recull de fotografies de la darrera activitat feta a l’Escola Prat de la Manta amb els alumnes de cinquè.

Sortida de 1r d’ESO

Primera sortida per a 1r d’ESO:

Com a part de l’acció tutorial i finançada per l’AMPA s’ha organitzat la primer sortida amb els alumnes de primer d’ESO al Parc Natural del Montnegre i el Corredor.

Atès que els alumnes de primer estan iniciant els seus primers passos en l’Institut, la finalitat d’aquesta activitat és compartir un dia amb els nous companys per coneixes, crear noves dinàmiques, interactuar i entaular nous llaços. Un entorn natural i una activitat a l’aire lliure propicien aquest objectiu i complementen el treball de tutoria que es realitza dins de l’aula.

Constitució del Consell de Nois i Noies 2014-2015

L’alcaldessa de L’Hospitalet, Núria Marín, ha presidit avui l’acte de constitució del Consell de Nois i Noies (CNiN) de primària i secundària de L’Hospitalet per al curs 2014-2015, al Saló de Plens de l’Ajuntament. A l’acte també hi ha participat el tinent d’alcalde de l’Àrea de Serveis a les Persones i regidor d’Educació, Lluís Esteve; els directors dels centres i els tutors.

Aquest òrgan participatiu és format per un total de 91 alumnes —54 de primària i 37 de secundària— de 33 centres educatius públics i concertats de la ciutat. Del nostre Institut hi participen els alumnes de 3r B Luis Licer i Michelle Farias.

Més informació a www.l-h.cat.

Rapeando los clásicos

Los dias trece, catorce y diecisiete del mes de octubre, los alumnos de 4o de la ESO asistieron por clases A, B y C al taller ‘’Rapeando los Clásicos’’ que se realiza en la CaixaForum. La salida estaba programada para asignatura de Lengua Castellana ya que el tema que están tratando en las clases es la poesía.

El taller consistía en representar la poesía escrita en endecasílabos, de una manera quizás más actualizada para jóvenes, el rap.

La primera actividad que se ejecutó, consistió en componer pasos de bailes con una canción del estilo hip-hop. Seguidamente los alumnos leyeron un poema ‘’antítesis’’ y realizaron un rap en grupos de cinco con uno de los versos que se dio a escoger. Finalmente, para seguir con el mismo tema de la lírica, cada uno de ellos escribieron 4 cosas sin las que no podrían vivir y luego entre el mismo grupo, adjuntaron todos los papeles creando así un poema que después se recitó.

En general la actividad ha gustado mucho ya que todos participaron y se expresaron de un modo ocurrente.

Redactora: Karen Morera

Grupo: City News

Taller de Revista

Bisbe Solidari

Campanyes de solidaritat organitzades a l’institut:

• Recollida de “taps solidaris” – Tot l’any.
  • Setmana de la Solidaritat a L’H – Recollida de llegum seca – Del 13 al 17 d’octubre.
  • Recollida d’aliments de la Creu Roja – 23 de desembre.
  • Recollida de roba – Fundació Glorr – Del 20 al 27 d’octubre.

Reunions famílies-tutors inici de curs

Les reunions de tutoria d’inici de curs són els següents dies:

• Dijous, 25 de setembre a les 18.00h: 1r de Batxillerat.
  • Dimecres, 1 d’octubre a les 18.00h: 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO i 2n de Batxillerat.

Aquesta és la convocatòria de la reunió que s’ha fet arribar a les famílies per correu electrònic:

I aquest el dossier amb les dades més rellevants del curs 2014-15.

Alta plataforma virtual Vicens Vives

Durant els primers dies de curs els alumnes estan rebent els codis per poder fer la inscripció a la plataforma virtual Vicens Vives i d’aquesta manera poder gaudir dels continguts telemàtics que ofereix la editorial.

Aquí teniu les instruccions per poder donar-se d’alta del servei.

Inici curs 2014-15

• Lliurament de butlletins de notes de l’avaluació extraordinària de setembre: Divendres, 5 de setembre a les 11.00h.
  • Lliurament de llibres de text: Dimarts 9 i dimecres 10 de 9.00h a 12.00h.
  • Convocatòria de beques del Ministerio de Educación per a Batxillerat fins al 30 de setembre: Enllaç a la web del Ministerio de Educación
  • Inici de classes: Dilluns, 15 de setembre.
    • 1r d’ESO: 9.00h
    • 2n, 3r, 4t d’ESO i 1r i 2n de Batxillerat: 8.15h.