Hola Famílies!
Des dels seminaris d’anglès i castellà volem anunciar-vos que durant aquest mes de febrer iniciarem amb la classe de primer ESO B, un projecte comú amb intermón Oxfarm. El projecte forma part de les propostes pedagògiques d’Intermón sota el títol: CONECTANDO MUNDOS. Es tracta d’ una proposta educativa telemàtica en 7 llengües (italià, castellà, portuguès, anglès, gallec, català i èuscar), en la qual s’interacciona i es treballa de manera cooperativa, organitzats en equips de treball de la mateixa franja d’edat amn alumnes de diferents realitats culturals,
econòmiques i socials de centres de tot el món.
El projecte el farem conjuntament amb 14 escoles d’arreu del món amb les que estarem connectades i treballarem conjuntament els mateixos temes. El tema general d’enguany és la
injustícia alimentària i la finalitat és la d’ unir-nos al moviment global que lluita contra aquesta situació.
Mil milions de persones passen gana al món i la majoria viuen en països en desenvolupament. La fam encara és avui un problema per resoldre que no és degut a la manca d’aliments sinó a un sistema alimentari terriblement injust i a un sistema productiu que esgota i destrueix els recursos naturals dels quals depenem.
Els objectius que ens plantegem abordar en aquesta edició de Connectant Móns són:
1. Reconèixer la injustícia i les desigualtats que hi ha al món en l’àmbit alimentari, fomentant la reflexió, la conscienciació i la indignació davant la manca d’un dret bàsic: l’alimentació.
2. Analitzar l’origen d’aquesta injustícia, per entendre les causes principals que provoquen la fam i les desigualtats alimentàries al món.
3. Reflexionar entorn d’alternatives i de possibles solucions davant la injustícia alimentària per fomentar actituds i accions transformadores que contribueixin a pal·liar aquesta situació.
Teniu més informació sobre la campanya a: http://www.conectandomundos.org/ca/presentacion
Neus Valldeperas