Sant Jordi 2015

sj_01Aquest any hem celebrat per primera vegada la festa de Sant Jordi a l’auditori de la Biblioteca de Cotxeres Borbó.

S’han donat els premis literaris de català, castellà, anglès i fotografia matemàtica i també hem gaudit d’algunes representacions teatrals dels nostres alumnes.

Podeu veure una selecció de les fotos a la nostra revista Formigueig Digital

sj_10 sj_08 sj_09 sj_06 sj_04  sj_01

Solidaritat amb l’INS Joan Fuster

La comunitat educativa de l’INS Manuel Carrasco i Formiguera davant els greus fets ocorreguts ahir a l’INS Joan Fuster volem fer-los arribar tot el nostre suport i solidaritat.

Avui els nostres alumnes han fet un acte molt emotiu amb una petita lectura de poemes, després dels 5 minuts de silenci que hem  guardat tots al pati de l’institut, per mostrar la nostra solidaritat amb les víctimes i el nostre rebuig total a la violència.

Jornades Portes Obertes BATXILLERAT

Us recordem que properament farem les Jornades de Portes Obertes pel BATXILLERAT 2015-16 amb el següent calendari:

Dimecres 22 d’abril a les 19:00 hores per a les famílies d’alumnes que venen d’altres instituts.

Dilluns 27 d’abril per a les famílies d’alumnes que han fet l’ESO a l’INS Manuel Carrasco.

Guillem Vergés a l’Exporecerca Jove XVI

Els passats 26, 27 i 28 de març l’alumne Guillem Vergés va ser seleccionat per exposar el seu treball de recerca, La cria de formigues, a l’edició XVI d’Exporecerca Jove.

Exporecerca Jove és una gran exposició de treballs de recerca organitzada per MAGMA, una associació que promou el gust i la passió per la investigació entre joves de diferents països.

Guillem

Viatge a Londres

Com cada any els nostres alumnes de 4rt d’ESO fan el seu viatge de final d’etapa a Londres. És un viatge molt especial ja que els alumnes conviuen amb famílies locals i també tenen l’oportunitat de visitar llocs molt emblemàtics de la capital britànica com ara el British Museum, la National Gallery, els barris de Greenwich i Camden i molts dels parcs d’aquesta gran ciutat.  Podeu trobar més informació del viatge d’aquest any a la revista Formigueig DigitalLondres4

Preinscripció ESO pel curs 2015-16

El proper dimarts 10 de març comença la preinscripció ESO pel curs 2015-16.

El periode d’inscripció és del 10 de març al 17 de març, ambdós inclosos.

Horari de secretaria durant el periode d’inscripció:

dilluns a dijous de 8:30 a 17:00 hores

divendres: 8:30 a 13:30.

Podeu descarregar la sol·licitud d’inscripcio.

També podeu trobar informació sobre tot el procés de preinscripció i matrícula a la pàgina web del Consorci d’Educació de Barcelona

Jornades de Portes Obertes 2015

INSMCiF_14_15p

Us recordem que els propers dilluns i dimarts es faran les jornades de portes obertes a partir de les 19:00 hores.

Dilluns 23 de febrer: Escola del Mar, Font de’n Fargas i Parc del Guinardó

Dimarts 24 de febrer: Estel Guinardó, Arc Iris i Pit Roig

Si esteu interessats en el nostre projecte educatiu però no esteu a cap escola vinculada també podeu venir qualsevol dels dos dies.

El nostre Twitter

Us convidem a fer-vos seguidors del nostre twitter per estar informats de les notícies i novetats de l’Institut Manuel Carrasco i Formiguera.

Prova d’avaluació de 4t d’ESO 2015

Per quart any consecutiu es convoca la prova d’avaluació de quart curs d’ESO que avalua les competències i coneixements bàsics que ha d’haver adquirit l’alumnat al final de l’educació secundària obligatòria en competència comunicativa lingüística i en competència matemàtica. Aquesta prova externa, que elabora i organitza el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, té fonamentalment un caràcter formatiu i orientador per als alumnes, les famílies i els centres i vol ser una eina  per impulsar la millora global del sistema educatiu català.

La prova s’aplicarà el dimarts 10 de febrer i el dimecres 11 de febrer de 2015.

Us adjuntem el full informatiu per a les famílies que ha elaborat el Departament d’Ensenyament.

INFORMACIÓ FAMÍLIES curs 2014-15

Viatge esquiada a Port del Comte

Els alumnes de 1r i 2n d’ESO ja han arribat a Port del Comte i ja estan esquiant a les pistes. Ha estat nevant durant bona part del matí però les pistes es troben obertes.

Podeu veure l’estat actual de les pistes i també, si teniu sort, els vostres fills esquiant a través de les càmeres web de l’estació d’esquí:   Webcam1       Webcam2       Webcam3

esqui15_01 esqui15_02 esqui15_03 esqui15_04 Per veure aquestes fotos ampliades cal que visiteu la nostra revista Formigueig Digital