Colònies al Cda del Ripollès

IMG_1977.HEIC

Clicant en aquest enllaç podeu llegir un resum de les colònies que han escrit els alumnes de 3r

1r dia, 16 d’octubre. Després d’esmorzar a Sant Quirze de Besora, ja hem arribat a l’Alberg de Planoles. Hem anat a les habitacions i ara, abans de dinar, hem començat el taller de pintura medieval. A la tarda hem acabat el taller de pintura i després de berenar hem fet: tirolina, tir amb arc i un joc d’orientació. Per sopar escudella, croquetes, truita de patates i iogurt. Finalment, després de sopar joc de nit.

2n dia, 17 d’octubre. Ja ens hem llevat i després d’esmorzar hem anat amb el tren fins a Ripoll. Allà hem fet tres tallers: el de la portalada del monestir, el de l’escriptorium I el dels galls de Ripoll. Hem dinat a la plaça del monestir on ens ha fet un temps magnífic. I després de sopar discoteca!

3r dia, 18 d’octubre. Avui abans d’esmorzar recollida d’habitacions i motxilles. Després hem anat a visitar el poble de Dòrria. Per dinar canelons i després de la foto de grup, a les 3 en punt, ha arrencat l’autocar per portar-nos cap a casa i ja hem arribat a Castellterçol. Que bé que ens ho hem passat!

Podeu veure imatges de les activitats que anem fent clicant en aquest enllaç i també a l’apartat d’imatges d’aquest mateix bloc. I sobretot no us perdeu el vídeo de la tornada amb l’autocar!

Ja hem començat els tallers

Aquesta tarda hem començat a fer els tallers d’aquest curs. Durant el curs en farem quatre de diferents: un de pintura, un de dibuix, un de TIC/ Robòtica i un de teatre en anglès. Ens ho hem passat molt bé.

IMG_1701 IMG_1702

Podeu veure més imatges clicant en aquest enllaç

Hem anat al castell!

La tarda de divendres, a l’hora de tallers, hem anat tots els de 3r i 4t al castell, per fer dibuix del natural de l’Ermita de Sant Miquel.

Reunió de pares i mares de C.Mitjà

El dijous, dia 28 de setembre, ja vàrem fer la reunió informativa de principi de curs amb els nostres pares i mares. Vàrem parlar dels projectes del curs que ara hem començat, dels espais, dels tallers, de l’alta al google, de les sortides, de les colònies… Podeu trobar algunes de les informacions a l’apartat de “famílies” d’aquest mateix bloc.

Activitat de naturals de 4t

ELS CECIDIS, GALES O AGALLES DEL ROURE.

Tot dibuixant i coneixent el nostre arbre apadrinat, el roure del  pati del darrere,  el dilluns passat vam trobar   cassanelles, que són   com una bala  de fusta . La cassanella tenia un forat petit.
El roure les  fabrica per protegir-se dels ous que ha post  un insecte. Embolica els ous amb un material que sembla suro, però més dur. Ho fa per protegir-se i també perquè l’insecte pugui viure:  dels ous neixen unes larves que al cap d’un temps seran insectes voladors.
El forat que vam trobar a la cassanella és per on va sortir l’insecte volant.
D’aquests bonys que el roure fabrica en diem cecidis, gales o agalles del roure.

• Diferents cecidis que hem trobat i el seu nom:
Insecte que el produeix Nom i descripció del cecidi Lloc on s’insereix
Andrinus hispanicus Cassanella.

Te una forma esfèrica amb un material semblant a la fusta.

Al borró.
Andrinus viscosus Pipa,llança:

enganxosa, color granatós, te forma de bolet i te punxes.