Exposició dels Projectes de curs. Juny’16

Aquests dies estem exposant els treballs dels nens: Al passadís de la planta baixa, els alumnes de Cicle inicial, que han estat molt científics durant tot el curs, ens han deixat una mostra de tots els seus experiments: de magnetisme, sobre la gravetat, amb plantes,….
Els alumnes de Cicle mitjà i superior han investigat més el tema dels nostres avantpassats i han anat tan enrere en el temps que han arribat a la prehistòria. Al passadís de la planta baixa, i al del primer pis trobareu estris, joies, monuments megalítics, … fins i tot una cova !!!

També al primer pis, no deixeu d’entrar a l’aula d’informàtica, que s’ha transformat en un laboratori on les tortugues de EI 4 ens ensenyen moltes coses sobre la llum, i a la sala d’usos múltiples, no us ho podeu ni imaginar!!! , podreu visitar la granja amb fruiters que han recreat els alumnes d’EI 3 i conèixer o reconèixer els llocs d’origen de moltes famílies de l’escola perquè els alumnes de EI 5 amb l’ajut dels pares, s’han apropat a la gastronomia, a la llengua, a la música,… i a la cultura en general d’aquests països.

Segur que tots gaudireu molt d’aquests Projectes i sabreu valorar l’esforç, treball, i il•lusió amb que s’han fet.

IMATGES

CICLE INICIAL ANEM AL MUSEU DE LA CIÈNCIA (Terrassa)

Els nens i nenes de cicle inicial hem anat al Museu de la Ciència de Terrassa com a clausura del nostre projecte de curs: EXPERIMENTEM!

Al llarg del curs hem realitzat un munt d´experiments a l´aula. Si voleu saber més, esteu convidats tots a venir a l`escola els dies 2 i 3 de juny, on podreu gaudir d´una mostra de tot el que hem aprés.

image image

Treure’s contes del barret

El divendres 6 de maig, els alumnes de cicle mitjà, vam gaudir d’una activitat molt divertida i motivadora. En Dídac, ens van venir a explicar uns contes a l’escola. És una activitat organitzada per la Diputació de Barcelona.
Els temes i el vocabulari de les històries, eren molt apropiats pels nens. Es treballaven continguts del llenguatge oral, les rimes, les emocions…
Ens ho vam passar tots súper bé ! Vam participar molt, i ens vam riure molt amb el barret que portava en Dídac ! I sabeu què vam fer? Vam invertar-nos per grupets històries que parlessin de les emocions, i vam sortir a representar-les ! Soms uns actors !
Gràcies Dídac !

SORTIDA A LA CASA NATURA 4T

El dimecres dia 4 de maig els alumnes de 4t vam anar a la casa natura, a fer l´activitat: “Exploradors a la casa natura”.
Primer vam realitzar una gimcana pel jardí seguint l’ordre de les proves: animals a la bassa, fruits de diferents arbres, l’estació meteorològica, taules de picnic i plaques solars. Un cop finalitzades les proves les vam corregir amb la Maria, la guia de la casa natura.
A continuació, la classe es va dividir en tres grups que anaven passant per explorar els diferents espais: cranis i excrements d´animals, l´estació meteorològica i distingir aràcnids d´insectes amb lupa.
Finalment, vam esmorzar i vam continuar explorant els espais naturals de la casa natura.

Ens va agradat molt l’experiència, aquí us deixem una petita mostra de la nostra exploració!!

LA CLASSE DE PRIMER VISITA LA CASA NATURA

Dins del projecte LES PLANTES hem sortit a conèixer plantes autòctones del nostre poble, hem visitat la Casa Natura i hem realitzat alcohol de romaní. Estem aprenent un munt de coses interessants!

ANEM A LA GRANJA!!! P3-P4

Ahir vam anar a la granja de Palaudàries a fer de grangers. Primer vam agafar forces esmorzant i vam anar a veure els animals que hi viuen: vaques, ovelles, cabres, porquets,…. i els en vam donar el seu menjar.
Després, vam dinar nosaltres i vam jugar una estona.
Per acabar, vam muntar en tractor i ja vam tornar cap a l’escola amb l’autocar que ens esperava.
Quin bon dia que ha fet, ens ho hem passat super bé!!!

Imatge de previsualització de YouTube
Fotos Granja P3’16
Fotos Granja P4’16

Tallers de Sant Jordi de Cicle Mitjà

Els alumnes de Cicle Mitjà hem fet un taller de Sant Jordi sobre titelles de personatges de la llegenda i un punt de llibre, molt divertit!!
Ens ho hem passat genial!!
Hem fet els titelles de la princesa, el príncep, el rei i el drac, amb cartolina Goma Eva. Som uns artistes!!
Els punts de llibre són del drac de Sant Jordi, els hem pintat i hem escrit perquè ens agrada llegir!
Mireu què bonic ens han quedat!!!

FANG. P3

Ahir a una sessió de plàstica vam presentar un nou material, el fang, i vam deixar que els nens experimentessin amb ell.
Al principi alguns anaven amb preocupació perquè s’embrutaven les mans, després tots van acabar gaudint de l’activitat. Va ser una sessió lliure de descoberta de les diferents possibilitats que ofereix el fang i ells van anar provant: mullaven, escampaven, apretaven, modelaven,…
Imatge de previsualització de YouTube

CAN MIQUELÓ. LES COLONIES JA S’HAN ACABAT

Les Colònies d’aquest curs ja són història. Ha estat una bona experiència per a tots plegats. Hem conviscut, hem jugat, hem après moltes coses, ens ho hem passat molt bé i sobre tot ens hem conegut millor. Moltes gràcies a tots.
Podeu veure aquí més fotos del segon dia i, també las del tercer dia.

Com a regal final aquí teniu el record de la foto de grup.

CAN MIQUELO.DIA DOS

Hola famílies, companys i companyes del Gassó i Vidal, la nostra estada a Can Miqueló continua amb molta intensitat. Torna a fer bon temps i els nens i les nenes estan molt contents . Ens cuiden molt bé, els monitors i les monitores són molt simpàtics, dinem molt bé i les activitats són d’allò més interessants…Ah!!!… i no penseu que ja estem cansats.

Aquí teniu un resum gràfic d’algunes de les activitats que hem fet avui. Fotos día dos

Nota: disculpeu hi ha hagut un error a l’enllaç. Esperem hagi quedat solucionat.

4t visita el nucli antic

El grup de 4t hem realitzat una visita guiada pel nucli antic de Ripollet. S´han organitzat 4 grups de treball per investigar l´origen del nostre poble: nom dels carrers, l´origen, significat i evolució de l´escut de Ripollet i finalment els canvis de l´Església del poble.

Aquí us deixem una petita mostra del que hem fet. Esperem que us agradi!!

QUINA SESSIÓ DE MÚSICA!!!!!

Els alumnes de P-5 han fet una sessió ben especial.
Han anat a la classe de música a tocar el carilló per primera vegada. primer el van fer sonar com ells volíen, després havíen de trobar les notes: do,re, mi,fa, sol….
Quan havíen d’escoltar posaven les antenes… però d’una manera ben divertida, ja que eren les baquetes.
Després el van guardar a la seva capsa pel proper dia.
Quan van tornar a l’aula van escriure les notes que faltaven al dibuix de la fitxa.

Fem un Kolam!! 4t de primària.

Per finalitzar el segon trimestre, els alumnes de 4t fem un Kolam. Aquest ritual indi, ens permet connectar-nos a un sentiment molt valuós: La gratitud.

Fem als infants conscients dels dons que hi ha a la seva vida i d’aquesta manera poden valorar i agrair.

Aquí deixem els kolams realitzats pels nens i nenes. Tots són únics i fantàstics!! esperem que us agradin tant com a nosaltres.
(Imatges)

DIA DE L’ ARBRE

El dia 21 de març es commemorava el Dia Mundial de l’Arbre, per aquest motiu els de sisè vam anar el passat 18 de març a plantar arbres al carrer Torrent Tortuguer cantonada amb el carrer de Barcelona. Aquesta activitat que va estar organitzada per la Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Ripollet.

Imatges

QUINA SESSIÓ DE MÚSICA!!!!!

Els alumnes de P-5 han fet una sessió ben especial.
Han anat a la classe de música a tocar el carilló per primera vegada. Primer el van fer sonar com ells volien, després havien de trobar les notes: do,re, mi,fa, sol….
Quan havien d’escoltar posaven les antenes… però d’una manera ben divertida, ja que eren les baquetes.
Després el van guardar a la seva capsa pel proper dia.
Aquí teniu unes fotos

Projecte de la llum. Classe de les Tortugues

Dins del projecte de la llum, vàrem proposar als nens i nenes de EI4 de la classe de les tortugues que fessin un dibuix lliure d’un paisatge amb aquarel•les.
Posteriorment vàrem projectar els dibuixos i ells es van convertir en els personatges i protagonistes de la seva obra. Una gran experiència on tots van crear, pensar, interpretar, dibuixar, representar, explicar …. i sobretot gaudir.
Ens ho vam passar genial i vam riure molt veien els resultats!!!
Si ho voleu veure només cal que feu un clic a projecte de la llum.

SORTIDA ALS MOSSOS D’ESQUADRA

Els nens i nenes de 1r hem anat a visitar les instal•lacions dels Mossos d´ Esquadra de Ripollet.
Ha estat una experiència molt instructiva! Hem pogut experimentar sensacions noves, tocar les eines que fa servir la policia i pujar als seus vehicles; després hem anat a gaudir del dia tan bonic que ens ha fet al parc Carles Ferré i hem tocat l’olm mil•lenari.

Visita a la fàbrica de Cacaolat 3r, 4t I 5è

El passat dimecres dia 24 de febrer vam visitar la fàbrica Cacaolat els grups de 3r, 4t i 5è.

Allà ens van explicar d´on prové el cacao i tot el procés des de que el planten fins que el transformen per convertir-lo en beguda.
Vam veure un vídeo de la història de la fàbrica i de tot el que fan en ella. També vam beure un cacaolat i ens van regalar una motxilla amb moltes sorpreses a dins!!
Finalment vam dinar i ens ho vam passar d´allò més bé en un parc preciós.

Aquí us deixem una petita mostra d´aquest dia tan intens!!