De les estratègies internes al centre estem coordinats a les externes: Tarragona, la nostra ciutat educadora. Tot considerant el nostre Comitè Ambiental
http://www.institutmartifranques.com/public/userfiles/file/Comite_ambiental/comiteambiental_index.htm
5.1.- Materials d’acord a l’educació ambiental i ecològica.-
– Material bàsic: folis blanc o fulls de paper quadriculat, que aporta l’alumne/a.
– Materials de reutilització de llibres i de jocs de taula i de tauler, que aporta l’alumnat
– Recursos digitals i internet que aporten el professorat, el personal visitant i l’alumnat.
5.2.- Recursos humans.-
– Els recursos humans del centre: tutories i equips docents
– Com a més extraordinaris són els visitants externs i l’espai OASIS:
I.- Els visitants externs.-
1.- Dos professional de la Marató de TV3 per a tots els grups i nivells de l’ESO
2.- Alcohòlics Anònims a 4t ESO
3.- Creu Roja. Taller sobre la SIDA a 3r ESO
4.- Taller de sexualitat de Salut 3r i 4t ESO
5.- Sinergia: Igualtat d’Oportunitats. 1r ESO
6.- Classe Sense Fum. 1r i 2n ESO
7.- Educació viària . Guàrdia Urbana 1r ESO
8.- Suport Vital Bàsic a 2n ESO. Des del departament de l’Educació Física. Part informativa per part dels tutors/es a l’hora de tutoria i part pràctica a l’hora d’Educació Física amb el suport de professional de prevenció i salut de l’Ajuntament de Tarragona 2n ESO
9.- Taller de Prevenció Sexual Joves. Salut Generalitat de Catalunya.
10.- Educació viària. Bicicletes. Consell Comarcal del Tarragonès 1r ESO
11.- Maria del Carme Gené sobre el centenari del naixement del seu pare, l’escultor Modest Gené 1r i 2n ESO
12.- Òscar Romero. Han impartit les xerrades sobre la cultura de l’aigua i el consum responsable a 1r ESO, l’Experiència de viatges, què hi ha darrera de els guerres actuals i la cultura de l’aigua a 2n ESO. Un altre món és possible i la violació dels drets humans a 3r ESO. Atenció a 1r, 2n i 3r ESO.
13.- El RACC Educació viària i seguretat a 3r ESO
14. Jordi Català. Una experiència d’emprenedoria d’un cantant , en Jordi Freixa , ara fa 30 anys de rock en català, traduint cançons de l’anglès i del castellà. 4t ESO
A continuació fotografies més destacades de les persones visitants:
Fotos inferiors visitants externs sobre l’escultor Modest Gené per animar a l’expressió artística de la campanya Classe Sense Fum. El RACC per a la llibertat i la responsabilitat viària
En la pàgina següent trobem un tauler de fotos Cooppel sobre activitats amb suport extern o de docència compartida. Per a jugar amb el tauler es comença per la foto de dalt esquerra i segons un dau, es mou una fitxa de color diferent entre tres jugadors. Quan es cau a una casella foto s’ha de dir quin es el centre d’interès treballat i qui són els visitants.
II:- El personal bastida de l’espai OASIS i del taller tècniques d’estudi
Està format per:
– Sis alumnes de batxillerat d’estada a l’empresa: Orientació i Biblioteca
– Una pràcticum d’estudiant de psicopedagogia de la UOC
– Més un professor especialista d’orientació educativa del centre
– Més de deu mares, una àvia (tutelar) i dos pares (un total d’onze famílies)
– I dotze alumnes: una de 4t d’educació primària germana d’un dels alumnes de 1r ESO que assisteix a l’OASIS amb la seva mare. La resta són de 1r, 2n i 3r ESO
Exposició sobre que és l’OASIS i aprendre a jugar al Cooppel. Moviments de les cartes o targetes entre tres jugadors/es
Les dues fotos superiors. Projecció en l’entorn de la ciutat i del territori: comunicació en el congrés d’educació de la URV el juliol de 2013 sobre les intencions del present recull i de els experiències prèvies. Primera trobada de clubs Cooppel a l’Ateneu
A dalt fotos sobre les aplicacions a l’aula per exemple en la matèria d’anglès del Cooppel i a sota una instantània de l’espai OASIS del present curs 2013-14
Primer es tracta de dur a terme les tasques escolars a casa, segon aprendre a jugar al Cooppel i tercer animar a jugar al solitari, a jugar amb ajuda i al final en cooperació entre tres jugadors/es.