1. L’ESCOLA

HISTÒRIA

L’escola MIQUEL BLEACH està situada al carrer del mateix nom en el número 24,  al barri d’Hostafrancs, districte de Sants-Montjuïc. Està ubicada a la part del darrera de l’edifici del Consell del Districte, obra modernista de l’arquitecte Jaume Gustà i Bondia. L’escola ocupa l’actual edifici des de 1894.

Amb data 3 de Març de 1894, consta en el registre de correspondència, una comunicació al Governador President de la Junta d’Instrucció Pública informant del trasllat de l’escola al nou local des de “el primer piso que ha venido ocupando dicha escuela, a la nueva construcción adosada a la Tenencia de Alcaldia de este distrito”

És l’escola més antiga d’Hostafrancs i Sants. La seva denominació ha anat variant en el temps, el nom actual correspon al mestre pedagog de les Barriades de Sants i Hostafrancs, Miquel Bleach Burunat (Sants 1849 – Barcelona 1900).

LA NOSTRA ESCOLA

· TOTS i TOTES estem implicats en un projecte comú: l’educació dels nostres alumnes. Som una escola pública, oberta al barri, que fa partíceps les famílies dels nostre alumnat, des del respecte a la seva cultura, llengua i religió, en aquest projecte.

· FEM que tothom es senti inclòs i treballem per aconseguir una escola a mida de cada nen i de cada nena. Oferim una atenció individualitzada i un temps d’adaptació al ritme d’aprenentatge de cada alumne.  També fem un treball quotidià dels valors del respecte, la tolerància i la solidaritat, que fan possible la convivència en la diversitat.

· ESCOLA pública, catalana, declarada d’Atenció Educativa Preferent amb un equip docent de professionals de desenvolupen una tasca fonamentada sobre els principis de l’educació inclusiva, la col·laboració, el treball en equip, l’obertura, la trasparència, el coneixement compartit i la interdependència dels implicats en el procès educatiu (famílies i entorn).

· L’ALUMNAT i les FAMÍLIES son majoritàrimanet d’orígen immigrat: Xina, Pakistà, Índia, Filipines, Argèlia, Llatinoamèrica, Romania, Polònia, Marroc…

OBJECTIUS PRIORITARIS

- Millorar els resultats educatius i acadèmics del nostre alumnat.

- Compensar les possibles desigualtats d’origen social a l’interior del sistema educatiu.

- Abordar amb garanties d’èxit la integració escolar de tot l’alumnat.

TRETS D’IDENTITAT

- Valorem les diferències entre les persones com un recurs per promoure l’aprenentatge i una oportunitat per a aprendre a conviure en una societat heterogènia i equitativa.

- La diversitat cultural i social és un dels valors principals que tenim com a escola, a més del compromís, la flexibilitat i la implicació en la consecució dels nostres objectius prioritaris.

- Practiquem una pedagogia activa, innovadora i inclusiva, per tal d’assolir  la formació integral dels nostres alumnes.

- Entenem que l’acollida de lalumnat a l’escola esdevé fonamental per  tal d’aconseguir que els nens/nenes i les seves famílies se sentin integrats ben aviat.

- Impulsem la projecció del Centre cap al l’entorn, preferentment al més proper.

MISSIÓ

La missió de la nostra escola és aconseguir que l’alumnat, malgrat les seves situacions de risc social i vulnerabilitat, desenvolupi al màxim les seves capacitats i progressi tant com pugui, oferint-li les millors oportunitats de participació i aprenentatge en un context d’inclusió escolar. Per aconseguir-ho, procurem que l’alumnat tingui experiències reeixides d’aprenentatge a l’aula, per tal que pugui experimentar el plaer d’aprendre  i assolir les competències bàsiques relacionades amb el currículum.

HOSTAFRANCS, EL NOSTRE BARRI

Hostafrancs és troba entre la Gran Via i Sants, en el sector del districte més proper de la plaça d’Espanya. Els eixos vitals del barri són, evidentment la Creu Coberta, el carrer del Consell de Cent i els voltants del mercat. Hostafrancs va ser ja des de la seva fundació, a mitjans de segle XIX, un barri de serveis que oferia casa als treballadors que acudiren a la zona atrets per la puixança industrial de Sants -especialment del vapor de l’Espanya Industrial- i de Barcelona, així com de l’establiment de serveis comercials que s’emplaçaren a la Creu Coberta amb la construcció de la carretera i el pont de Molins de Rei. La trama urbana va ser dissenyada durant la segona meitat del segle XIX per l’arquitecte municipal Antoni Rovira i Trias. El 1875 a Hostafrancs ja hi havia tramvia de cavalls i el 1904 un elèctric el connectava amb la Rambla de Barcelona.

En ell s’instal·laren els primers vapors tèxtils del pla de Barcelona: el Vapor Vell, on ara hi ha biblioteca del districte  i l’Espanya Industrial, convertida en parc urbà.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Current day month ye@r *