l’emvic amb el dia internacional contra la violència vers les dones

cartell de vic dones d'aquest any

cartell de vic dones d’aquest any

L’emvic s’adhereix aquesta setmana al dia internacional contra la violència vers les dones. La visualització es farà a l’Audició  que tindrà lloc el dimecres 26 a les 20h a l’Auditori Joan Anglada amb referències explícites a aquesta problemàtica que afecta la nostra societat. Esteu tots convidats.

La violència és la por als ideals dels altres

Premis Neus Miralpeix Anglada 2014

Laura  Quílez, Irene Mitjavila, Júlia Erra, Hawa Sow i Aniol Torrents

Laura Quílez, Irene Mitjavila, Júlia Erra, Hawa Sow i Aniol Torrents

JÚLIA ERRA, IRENE MITJAVILA, LAURA QUÍLEZ, HAWA SOW i ANIOL TORRENTS són els guardonats aquest any amb el Premi Neus Miralpeix Anglada en la seva Xa edició. El premi el va instituir, ara farà ja onze anys,  la família i amics de la Neus, alumna de l’escola que va morir prematurament a l’edat de tretze anys, a través d’una fundació que porta el seu nom i que té com a finalitat mantenir viu el seu record a través del suport a joves estudiants de música. El premi consisteix en subvencionar la meitat de la matrícula del primer curs del Conservatori a aquells alumnes que hagin obtingut la millor qualificació de la seva comissió en els exàmens d’accés al Conservatori. L’acte d’entrega dels premis va tenir lloc durant el concert de Santa Cecília que, una vegada més, va ser d’un gran nivell musical i institucional. Moltes felicitats als premiats, a les seves famílies, als seus professors i també a la Fundació Neus Miralpeix Anglada per aquesta magnífica iniciativa.

Sta. Cecília, Premi Neus Miralpeix Anglada i Joan Vinyoli

Durant el concert es llegiran poemes de Joan Vinyoli en ocasió del seu centenari

Durant el concert es llegiran poemes de Joan Vinyoli en ocasió del centenari del seu naixement

Festa grossa a l’emvic aquesta setmana. Dijous celebrem Santa Cecília amb la confluència de la tradicional festa de la patrona de la música amb l’atorgament dels premis Neus Miralpeix Anglada i amb la commemoració del centenari del poeta Joan Vinyoli, al qual ha volgut afegir-se també la nostra escola. El concert tindrà lloc el dijous a les 20h a l’Auditori Joan Anglada i està prevista la participació de Júlia Erra, Irene Mitjavila, Laura Quílez, Hawa Sow i Aniol Torrents, premiats aquest any per la Fundació Neus Miralpeix Anglada. Esteu tots convidats!

Jordi Riera Ausió a la JONC

Jordi Riera Ausió ha estat seleccionat a la JONC

JORDI RIERA AUSIÓ, trombonista i alumne del nostre centre, ha estat seleccionat per formar part de la JOVE ORQUESTRA NACIONAL DE CATALUNYA, JONC, en la seva secció aleví. Es tracta d’una veritable selecció dels millors instrumentistes del país que treballen en diversos encontres durant l’any, un dels quals es fa precisament a l’Atlàntida, en una experiència simfònica que difícilment els estudiants poden trobar en els seus conservatoris i escoles. L’Escola de Música de Vic ha estat tradicionalment una bona font d’instrumentistes per a la JONC, especialment de corda. Actualment compta  amb la violoncelista CLARA FERRER ESPONA a més d’alguns antics alumnes, però és la primera vegada que un instrumentista de metall accedeix des de Vic a aquesta formació orquestral. Per això el fet és doblement feliç. Celebrem, doncs, l’èxit d’en Jordi, que fem nostre, i felicitem també a la seva família i a en Paco Palasí, el seu professor.