Tot a punt per la cantata Història de Catalunya amb cançons d’aquest dissabte

Assaig de la Història de Catalunya amb cançons a Sant Hilari

Tot a punt per una de les fites més importants del curs,  la cantata Història de Catalunya amb cançons que tindrà lloc el proper dissabte, 25 d’abril,  a les vuit del vespre a la sala Ramon Montanyà de l’Atlàntida. Es tracta d’una de les cantates més emblemàtiques que s’han fet, obra d’Antoni Ros Marbà, Jaume Picas i Miquel Desclot i que va ser molt coneguda als anys setanta gràcies a l’enregistrament d’EDIGSA on cantaven Guillermina Mota i la Trinca. L’any passat, i en ocasió del tricentenari, el Departament d’Ensenyament va promoure’n una revisió i un nou enregistrament que és el que ara es presentarà a l’Atlàntida. Els artistes seran nens i nenes de 4rt de Nivell Elemental de l’emvic juntament amb les corals de les Aules Associades de Folgueroles, Calldetenes, Sant Julià, Viladrau, Sant Hilari i Arbúcies. Tots ells dirigits per la Lali Rubinat i acompanyats per la Judit Muñoz i en Pol Blancafort com a solistes vocals, a més del conjunt instrumental i el Cor de Nois. Una superproducció que estem segurs serà un gran èxit artístic i de públic. Per preparar-ho a consciència, aquest diumenge passat es va fer un assaig del cor a l’Espai AQUA de Sant Hilari on també varen assistir-hi solistes i els pianistes acompanyants. Recordeu que tots els alumnes participants de Vic han de recollir les invitacions a Recepció durant aquesta setmana. Els alumnes de les Aules Associades les rebran directament del coordinador de cada Aula també durant aquesta setmana.

L’emvic a la trobada + Música 2015 que es celebra a Manlleu

Manlleu organitza el +Música 2015

L’Escola de Música de Vic participa, aquest dissabte, a la trobada +Música que organitza l’Associació Catalana d’Escoles de Música a Manlleu. Es tracta d’una jornada de treball al voltant de la JAZZ BAND que acabarà a la tarda amb un espectacular concert a la Plaça Fra Bernadí amb la participació de més de dos-cents alumnes de vent i metall d’una vintena d’escoles de música de la Catalunya Central, amb una especial incidència de les escoles de música d’Osona. Justament el darrer +Música de l’ACEM es va organitzar fa dos anys a Vic i, en aquella ocasió, es va dedicar a l’orquestra de corda. La trobada d’enguany s’inscriu, a més, dintre dels actes del 35è aniversari de l’Escola de Música de Manlleu que es celebra aquest any. Esteu tots convidats!

Judit Tió a la Jove Orquestra de l’Auditori de Girona

Judit Tió és alumna de 5è curs de Grau Professional

Judit Tió és alumna de 4rt curs de Grau Professional

JUDIT TIÓ, violinista del Conservatori de Vic, ha estat seleccionada per formar part, els propers dos anys, de la Jove Orquestra de l’Auditori de Girona.
La JOAG és un projecte pedagògic que promou la professionalització dels joves intèrprets de Girona, contribueix a la creació i enriquiment de nous públics i produeix com a mínim un concert anual a l’Auditori i una petita gira. Cada any es convoquen unes proves de selecció que es dirigeixen a joves intèrprets d’entre 16 i 25 anys que estiguin cursant els graus professionals (tercer cicle) o superior de música, o hagin acabat els estudis. Es músics admesos formen part del projecte JOAG durant dos anys.

Moltes felicitats  a la Judit i a la Núria Ayats, la seva professora a l’emvic!

Curs de guitarra amb Carles Trepat

Carles Trepat serà a l'emvic el proper mes de maig

Carles Trepat serà a l’emvic el proper mes de maig

Carles Trepat, un dels guitarristes més reconeguts del país, farà un petit curs a l’emvic durant el mes de maig. Nascut a Lleida, Trepat ha estat premiat, al llarg de la seva carrera, en els més prestigiosos concursos internacionals de guitarra. Ha actuat, a més de tot l’estat espanyol, a Rússia, Anglaterra, Xile o al Canadà. Al mateix temps ha mantingut una important feina docent tant a Catalunya com en cursos de perfeccionament a llocs com Holanda, Grècia o Txèquia. El curs està adreçat tant a  alumnes de l’emvic com a alumnes que vindran expressament de diversos conservatoris d’Espanya. Les sessions tindran lloc a l’emvic els dies 7, 8 i 9 de maig i inclouran també  un concert del mateix Carles Trepat que tindrà lloc a Manlleu el dia 8.

INSCRIPCIÓ ONLINE