Miquel Oliu Premi Reina Sofia de composició

Miquel Oliu Premi Reina Sofia 2014

MIQUEL OLIU NIETO, professor de l’Escola de Música i Conservatori de Vic ha guanyat el PREMI REINA SOFIA DE COMPOSICIÓ, segurament el més important que es concedeix a Espanya en aquest àmbit i que convoca anualment la Fundació Ferrer Salat. Músics catalans tan importants com Joan Guinjoan, Xavier Montsalvatge, Salvador Brotons, Agustí Charles o més recentment el jove Joan Magrané han estat guardonats al llarg de les XXXII edicions d’aquest certament que comptarà, a partir d’ara, amb el nom del nostre company i professor entre els seus guardonats. L’obra premiada és una composició simfònica titulada Al·legories de tardor i s’estrenarà i enregistrarà el proper mes d’octubre a Madrid amb l’Orquestra de Radio Televisió Espanyola.

Format com a pianista al Conservatori Superior de Música de Barcelona amb Antoni Besses i a Anvers amb Frédéric Gevers, Miquel Oliu finalitza els estudis amb les màximes qualificacions i diversos premis. Estudia composició al Conservatorio Superior de Música de Aragón (Saragossa) sota la direcció de Agustí Charles, obtenint el títol superior el 2002. Posteriorment rep classes de Ramon Humet.  Ha rebut consells de Josep Soler i Benet Casablancas, i ha assistit a classes magistrals de Sofia Gubaidulina i Tristan Murail. El seu catàleg reuneix obres tant per a instruments solistes, com per diversos conjunts de cambra i orquestra.

Moltes felicitats !!

Comencen el cicles Joves Intèrprets i Música d’aprop

Comença Joves Intèrprets i Música d'aprop

Comença Joves Intèrprets i Música d’aprop

Amb l’entrada del mes de març arriben novament a l’emvic dues de les propostes musicals que, des de fa ja força anys, s’han anat consolidant com a mostra tant de l’activitat concertística del nostre professorat com de la projecció dels alumnes més destacats del Conservatori. Es tracta dels cicles Joves Intèrprets i Música d’aprop que s’inauguren aquesta setmana.

JOVES INTÈRPRETS

Serà el dimecres, dia 4 de març, a les 20h a l’Auditori Joan Anglada. Núria Güell i Pau Vall, dos alumnes del conservatori amb voluntat de cursar estudis superiors de música, ens oferiran diverses obres del seu repertori de violí i viola. L’entrada és gratuïta.

Natàlia Arroyo, Victòria Katsyuba i Gabriel Coll a MÚSICA d’APROP

Dins de la programació musical de l’Atlàntida el cicle MÚSICA d’APROP és un espai cambrístic protagonitzat especialment per professors de l’emvic i exalumnes amb clares perspectives professionals. En aquesta ocasió l’estrena serà dijous, dia 5 de març, a les 20h a l’Auditori Joan Anglada. Natàlia Arroyo, Victòria Karsyuba i Gabriel Coll ens oferiran trios de Bartók i Milhaud. L’entrada val 5€. No us ho perdeu!

Convocades les Proves d’Accés al Conservatori 2015

PROVES D’ACCÉS AL CONSERVATORI 2015

________________________________________________________________

• dies: del 10 al 27 de març de 2015 a la secretaria de l’escola.
    • Horari: dilluns de 10 a 13h i de dimarts a divendres de 10 a 13h  i de 15 a 17h.
  • documentació alumnes d’altres centres: DNI, IBAN, programa d’instrument, partitures del repertori d’instrument (només cursos diferents del primer).
  • alumnes de l’emvic:  només cal que els pares passin per secretaria, firmin la inscripció i comprovin les dades.
  • taxes: alumnes emvic 30€, alumnes d’altres centres 90€ (per domiciliació bancària).

Realització de les proves

• Llenguatge Musical tots els cursos: 26 de maig de 2015 (a partir de les 10 h i durant tot el matí)
  • Instrument: a partir del 27 de maig fins el 6 de juny.

Publicació dels resultats
Qualificacions provisionals de la Prova:  dissabte 6 de juny de 2015, a les 10h.
Termini de reclamació:  Fins el 10 de juny de 2014.
Tots els resultats es publicaran al web i a la cartellera de recepció. Serà necessari saber el número de quatre dígits-ID corresponent a la matrícula de cada alumne.

Quim Puertas Masferrer ingressarà a la Purcell School de Londres

en Quim Puertas a l'aula de percussió de l'emvic

en Quim Puertas a l’aula de percussió de l’emvic

L’alumne del nostre centre QUIM PUERTAS MASFERRER ingressarà, a partir del curs 2016-2017, a la prestigiosa escola internacional de música integrada PURCELL SCHOOL de Londres. En Quim és alumne de percussió i l’any vinent acabarà el Grau Professional, essent, a més, el primer percussionista graduat al Conservatori de Vic. Seguint els passos dels seus germans Pau i Pere, en Quim s’ha presentat a unes exigents proves d’admissió que ha superat amb èxit. La Purcell School ofereix als estudiants la possibilitat de compatibilitzar els estudis generals amb els estudis musicals integrant-los al mateix centre i en un règim de dedicació màxima que els prepara, en les millors condicions possibles, per al món professional. Moltes felicitats a en Quim, als seus pares i a en Marc Casas, el seu professor a l’emvic!