Monthly Archives: octubre 2009

Esports

Ricky Rubio i Navarro dirigeixen el vendaval blaugrana

La parella exterior barcelonista posa l’espectacle en un partit gegant amb superioritat blaugrana. Per segona vegada en un mes es va demostrar que el Barça i la Penya juguen dues lligues diferents. La igualtat es va acabar en el minut set, perquè aquest Barça no perdona els errors.

Comentari personal:

El partit va ser alucinant. Va ser un resultat d’escàndol. Barça 92 i DKV Joventut 59.

Jana Cuadrench

Espanya

S’amplia el pla 2000E fins al desembre i, amb altres condicions, fins al 2010 . La Generalitat aplaudeix la mesura

Uns altres 80.000 vehicles es podran acollir a les subvencions per a la compra d’automòbils, després que ahir el ministre d’Indústria, Miguel Sebastián, anunciés l’ampliació del pla 2000E, davant l’agraïment de totes les associacions del sector, que esperen que la mesura permeti que les matriculacions superin la xifra de 900.000 en tancar el 2009. Els ajuts es perllongaran el 2010, amb uns requisits que seran legislats al Congrés.

La pròrroga del pla vigent fins a finals d’any estarà dotada amb 40 milions d’euros, que se sumaran al fons inicial de 100 milions, que ha estimulat la compra de 200.000 vehicles i que gairebé s’ha exhaurit. Segons Miguel Sebastián, el pla 2000E, que va entrar en vigor el 18 de maig passat, “ha estat un èxit rotund, que ens ha sorprès fins i tot a nosaltres” i que “ha aconseguit capgirar el mercat, que ha passat de caigudes del 40% a augments del 20% en només quatre mesos”. Sebastián va argumentar que el pla és necessari “perquè les empreses estrangeres segueixin confiant en nosaltres, ja que no n’hi ha prou amb la competitivitat”.

La Generalitat, a través del secretari general d’Indústria, Antoni Soy, va considerar la mesura “encertada”, i va avançar que valorarà els recursos de què disposa per continuar donant ajuts, aquest any i el vinent. Soy va explicar que la Generalitat ha lliurat 26.000 de les 30.000 ajudes previstes i que, en cas que s’acabin abans de finalitzar l’any, es buscaran nous recursos.

El director general de l’Associació Nacional de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), Luis Valero, va declarar ahir que la pròrroga dels ajuts és una “mesura molt sana” i “eficaç.” Fabricants, importadors, concessionaris i venedors (Anfac, Aniacam, Faconauto i Ganvam) van afirmar en un comunicat que valoren “molt positivament” la decisió de renovar el pla perquè “seguirà contribuint al manteniment i creació de llocs de treball a tota la cadena de valor del sector”.

Comentari personal:

Crec que aquesta és una bona notícia per la gent que es vol comprar un cotxe ja que tota ajuda sempre va bé.

Alba Ibáñez

Espanya

El govern espanyol proposa als ajuntaments pujar l’impost de circulació als vehicles més contaminants.

El secretari d’estat d’Hisenda, Carlos Ocaña, creu que això és coherent amb el gravamen que ja s’aplica a l’hora de matricular aquest tipus de vehicles. Ocaña no s’ha atrevit a concretar una data per a la promulgació de la reforma de l’impost de circulació.

Comentari personal:

No crec que ara , en aquesta època de crisi, sigui un bon moment per pujar aquest impost. Molta gent no estarà d’acord, però si és per una millora del medi ambient pot estar bé.

Stephanie Díaz

Catalunya

El 90% dels gossos i gats de Barcelona no estan censats

Maximitzar els aspectes positius que suposa el fet de tenir una mascota i minimitzar els problemes que poden causar entre la ciutadania. Aquest és un dels principals objectius del primer pla municipal d’animals de companyia, un document que orientarà fins al 2014 les polítiques municipals relatives a gossos i gats en una ciutat en què la majoria dels amos se salten un requisit obligatori: censar-los. Per això, una altra de les prioritats serà que almenys el 50% dels 170.000 gossos i felins de Barcelona estiguin registrats a l’ajuntament, davant el 12% que ho està ara, un tràmit que suposa una taxa única de 37 euros i permet, en cas de pèrdua, agilitzar els passos perquè el propietari recuperi l’animal.
I, sobretot, permet conèixer amb precisió el nombre de mascotes que hi ha a la ciutat, cosa que contribueix a portar un control demogràfic i sanitari i ajustar les polítiques dirigides a les mascotes. Perquè el cens sobre el qual treballa el consistori es basa en un càlcul estadístic extret d’enquestes, que xifren, segons dades del setembre passat, en 108.858 els gossos i en 60.870 els gats, un 11% menys que el còmput d’un altre informe del 2007.
Així, en el marc d’aquest pla estratègic l’ajuntament impulsarà campanyes de comunicació i sensibilització als barris que incidiran en l’obligatorietat tant del xip com del cens.

Comentari personal:

Crec que tots els gossos i gats haurien d’estar registrats

Marc Fabregat

Espanya

Barcelona acull la licitació de la moneda més cara i més gran encunyada a Espanya

  1. El centè segovià d’or del 1609 podria arribar als dos milions d’euros
Centè segovià del 1609. Foto: EL PERIÓDICO

La moneda espanyola més cara de la història se subhastarà demà a l’Hotel Arts de Barcelona. El preu de sortida és de 800.000 euros, encara que l’estimació final és de dos milions. La peça és un centè segovià d’or datat del 1609. A més, és la moneda més grossa encunyada a Espanya.

La casa encarregada de la subhastes, Aureo&Calicó, ha informat que aquesta peça forma part de la col·lecció Caballero de las Yndias, que comprèn 2.200 exemplars de monedes d’or d’Espanya i les seves colònies. La recopilació inclou numismes des de l’era visigòtica fins a l’actualitat, amb peces rares i inèdites que constitueixen una gran representació de totes les seques que es van encunyar al llarg de les dinasties espanyoles.

Subhasta dividida en tres sessions

La primera sessió de la subhasta, celebrada el 8 d’abril passat, va començar amb un valor d’entrada d’1,6 milions d’euros i va arribar a recaptar 3,2 milions.

La segona sessió, dedicada a les monedes de l’imperi espanyol a Europa, tenia en origen un valor de sortida de 930.000 euros i va aconseguir recaptar 2,1 milions.

La tercera i última subhasta tindrà lloc a l’Hotel Arts de Barcelona entre avui i demà i compta amb 1.000 peces. A més del centè, que se subhastarà demà en una sessió que començarà a les 11 hores, cal mencionar mitja dotzena de les peces anomenades d’ostentació, utilitzades per premiar mèrits i fer gala de poder i autoritat.

Col·lecció de monedes úniques

Maria Teresa Sisó, administradora d’Aureo&Calicó, ha assegurat que la majoria d’aquesta subhasta conté monedes inèdites i que “en molts casos es tracta de l’única peça coneguda”. Aquesta empresa es dedica a les subhastes presencials i presumeix de no realitzar vendes ni a través d’Ebay ni d’internet.

Comentari personal:

A mi em sembla molt fort això que ha passat i que aquesta moneda sigui tan cara . Crec que no és  molt normal.

Paula Galván

Catalunya

Accident d’autocar a Bàscara

Una noia holandesa de 16 anys ha mort i 18 passatgers van resultat ferits, el dia 19 d’octubre , al bolcar l’autocar en què viatjaven a la sortida número 5 de l’autopista AP-7, la de l’Escala, al terme municipal de Bàscara (Alt Empordà), han informat els Bombers de la Generalitat i el delegat del Govern a Girona, Jordi Martinoy. Els alumnes feien un viatge d’estudis.

Al vehicle, de dos pisos, hi viatjaven 60 persones (53 alumnes holandesos, sis monitors i el conductor). La majoria dels passatgers han resultat il·lesos i han estat traslladats a Calella (Maresme), el seu lloc de destí, en un altre autocar. Els han acompanyat, dues ambulàncies de suport i un equip de psicòlegs per atendre qualsevol eventualitat.

Cinc ferits reben l’alta

Cinc dels ferits en l’accident, entre ells el conductor del vehicle, han rebut l’alta mèdica. De les 20 persones traslladades a l’hospital, nou passatgers han estat traslladats a l’Hospital Josep Trueta de Girona i els 11 restants han estat ingressats a l’Hospital Comarcal de Figueres (Alt Empordà).

A les 07.00 hores s’ha activat el Pla de Protecció Civil (Procicat) per a una millor coordinació dels diversos serveis d’emergències.

Les causes del sinistre

Martinoy ha explicat que de moment es desconeixen les causes del sinistre. El delegat del Govern ha apuntat que es desconeix també per què el conductor va agafar la sortida cap a Bàscara, ja que no era la que es corresponia a Calella (Maresme), el destí de l’autocar.

Els Mossos d’Esquadra han manifestat que el conductor va donar negatiu a la prova d’alcoholèmia i al drogotest que li van efectuar.

Altres fonts han apuntat que la causa del sinistre potser va ser un excés de velocitat o un cop de son. El vehicle ha sortit de la via en línia recta, sense que el xòfer intentés girar. L’autocar ha bolcat totalment i ha quedat amb les rodes de cap per avall. En la trajectòria, l’autocar ha evitat diversos pins de gran volum, i si hi hagués impactat s’haurien agreujat les conseqüències de l’accident.

Possible distracció del conductor

Una distracció del conductor podria haver causat l’accident. El conductor del vehicle, que també ha resultat ferit, “es va espantar al veure alguna cosa travessant la carretera i va perdre el control”, segons publica el portal de notícies Radio Nederland.

Una portaveu de la companyia holandesa Travel Inventive ha declarat que “encara no sabien res” de les causes de l’accident, i ha assenyalat que és la primera vegada que es produeix un fet d’aquest tipus en els 10 anys de vida de l’operadora turística, una companyia local ubicada a Breda (Holanda) i especialitzada en viatges escolars.

Carril reobert

Una grua ha aconseguit aixecar l’autocar, ja que havia quedat totalment bolcat i després de l’accident ha lliscat uns metres sobre el seu sostre. Els bombers han buidat a més tot el dipòsit de gasolina.

El carril d’entrada a l’autopista AP-7 ja s’ha reobert, encara que no el de sortida, on s’ha accidentat l’autocar.

Suspensió de les vacances i retorn a casa

Les vacances dels estudiants a Barcelona han quedat suspeses. Després del sinistre, uns 40 alumnes que han resultat il·lesos han estat traslladats a l’Hotel HTOP Calella Palace, de Calella (Maresme), on estan rebent atenció psicològica. El cònsol holandès Jan-Jaap van de Velde, ha informat que els estudiants tornaran a Holanda “com més aviat millor”.

El director del col·legi, de Nimega, s’ha mostrat “molt afligit per l’accident”. Els pares dels alumnes s’han desplaçat al centre escolar a l’espera de notícies. Molts dels pares no aconsegueixen contactar amb els seus fills ja que els seus telèfons mòbils han quedat dins de l’autobús sinistrat, segons ha explicat el director de l’escola.

Comentari personal :
Ès una llàstima que passin aquests accidents i més per una imprudència d’una persona. Hi ha una família plena de dolor per la pèrdua d’aquesta noia de 16 anys. S’ha de tenir molta prudència en la carretera. El que és important es tornar bé i no córrer.

Jordi Coronado

Món

Cases aquàtiques als Països Baixos

A Amsterdam han intentat crear un nou barri, un barri aquàtic. Als Països Baixos han creat cases que es situen sobre el mar. La idea és la d’evitar les inundacions a  Amsterdam i per no contaminar tant.

Comentari  personal :

A mi m’agradaria viure en una casa així amb el mar de piscina.

Vladimir A. González

Món

Un atemptat suïcida fa una seixantena de víctimes a l’Iran

Diversos alts comandaments de la Guàrdia Revolucionària, el cos d’èlit de l’exèrcit iranià, han mort en un atemptat suïcida perpetrat en la conflictiva província meridional de Sistan-Balutxistan, a la frontera amb l’Afganistan, que ha causat una seixantena de víctimes entre morts (29) i ferits (28). La Guàrdia Revolucionària atribueix l’autoria de l’atemptat a “mercenaris” vinculats als Estats Units.

Segons l’agència oficial de notícies local Irna, entre els morts hi ha diversos oficials, ja que l’atac ha tingut lloc a la localitat de Pishin quan els alts càrrecs de la Guàrdia Revolucionària mantenien una reunió amb líders tribals sunnites i xiïtes.

L’exèrcit iranià va desplegar el mes de març passat la Guàrdia Revolucionària en la conflictiva frontera amb l’Afganistan per tractar de frenar el tràfic de droga i armes.

Aquest és el segon atemptat greu que pateix l’Iran a la regió fronterera afganesa en els últims sis mesos, després que el 28 de maig passat un suïcida matés 25 persones a l’interior d’una mesquita de la localitat de Zahedan.

Comentari personal:

No entenc per què va morir tanta gent…

Maitane Francisco

Cultura

La Festa dels Súpers d’aquest cap de setmana donarà el tret de sortida al canal digital infantil de Televisió de Catalunya, destinat a públic de fins a 14 anys

Televisió de Catalunya posarà en marxa aquest cap de setmana, coincidint amb la celebració de la tretzena edició de la Festa dels Súpers, el nou canal digital infantil en català Super3.

Amb l’estrena d’aquest canal, Televisió de Catalunya comença a reestructurar els seus continguts de cara a la implantació total de la televisió digital terrestre l’abril del 2010 i aprofita per dotar de nous continguts la seva programació.

Comentari personal:

Em sembla una bona decisió que la família del Club Super 3 decideixi fer una canal per a nens i nenes. Evidentment no m’ho perdré.

Marta Fidel

Esports

David Villa no jugarà el dissabte 17 d’octubre davant el Barça

El porter del FC Barcelona Víctor Valdés ha comentat avui en roda de premsa que la possible baixa del davanter centre del València David Villa, que arribaria just a la cita de dissabte, seria “positiva” per als interessos del club blaugrana, tot i que ha matisat que a nivell personal li agradaria enfrontar-se als millors.

“És una baixa molt important pel València, però té jugadors de sobres per suplir la seva absència. Enfrontar-te als millors davanters és positiu per a un mateix. Si mires per part de l’equip, sempre es busca el millor i suposo que una baixa tan significativa és positiva per al Barça”, ha manifestat.

Comentari personal:

Estic d’acord amb Víctor Valdés. Si no juga el proper dissabte aquest gran jugador, afavorirà els interessos del Barça en aquest enfrontament amb el València.

Alejandro Cantarero