Monthly Archives: octubre 2009

Cultura

Nou disc de Michel Jackson després de la seva mort

Avui s’estrena This is it, la primera cançó inèdita de Miquel Jackson que es llança després de la mort de la icona del pop mundial el 25 de juny del 2009. A Espanya es podrà escoltar a totes les ràdios adscrites a Ritmonet i a la web de l’artista.

Pocs dies després de l’estrena d’aquest nou single inèdit, es publicarà el doble àlbum This is it, amb la música que ha inspirat la pel·lícula Michael Jackson. This is it. L’àlbum estarà a la venda el 27 d’octubre.

L’estrena de la pel·lícula tindrà lloc el 28 d’octubre. “La cançó This is it només confirma el que el tothom sap des de fa molt temps: que Michael és un dels grans regals que ens ha donat Déu”, assenyala John McClain, coproductor de l’àlbum.

En el doble àlbum This is it, el CD-1 conté cançons originals de Michael Jackson i molts dels seus grans èxits arranjats i ordenats en la mateixa seqüència en què apareixen a la pel·lícula.

El disc acaba amb dues versions del single inèdit This is it. Aquesta cançó apareix a la seqüència final del film i inclou cors cantats pels Jacksons, els germans de Michael.

El CD-2 ofereix versions mai publicades d’alguns dels clàssics de l’artista. També inclou un emocionat poema de Michael Jackson titulat Planet earth, inèdit fins ara, i un llibret especial de 36 pàgines amb fotos exclusives de Michael Jackson durant els seus últims assajos.

Feny Ortega, col·laborador creatiu de Michael Jackson i director d’escena del seu espectacle, també és el director de la pel·lícula, que ha estat produïda per Randy Phillips, Feny Ortega i Paul Gongaware. Els productors executius són John Branca i John McClain. La pel·lícula es distribuirà internacionalment per Sony Pictures Releasing.

Comentari personal:

Em sembla molt bé que facin un nou disc després de la seva mort. Michel Jackson ha deixat molt alta la música pop d’aquests darrers anys.

Alvaro Fernández

Catalunya

Salut registra tres presumptes malalts de grip porcina a Girona i Barcelona.

La Generalitat ha detectat tres casos sospitosos de patir febre porcina a Catalunya, segons ha informat aquesta tarda en roda de premsa la consellera de Salut, Marina Geli, fet que eleva a sis els possibles casos localitzats a Espanya.


Es tracta de dues dones i un home amb símptomes de grip lleu i tos que havien viatjat recentment a Mèxic.

Dos dels pacients, 22 i 21 anys, són un home i una dona que viuen a Girona, i el tercer és una dona de 24 anys de Barcelona.

La consellera ha informat que els malalts estan en observació i que evolucionen de forma favorable.

Aquests tres nous casos se sumen als altres tres detectats a la resta d’Espanya i anunciats aquest matí per la ministra de Sanitat i Política Social, Trinidad Jiménez. Els afectats es troben hospitalitzats a Almansa (Albacete), Bilbao i València, però “cap d’ells revesteix gravetat”.

Comentari personal:

Jo crec que la grip porcina arribarà a Espanya

Roger Esteve

Catalunya

Vendre 20.000 quilos de pomes per poder fer una escola a Uganda

L’ONG gironina Fotògrafs per la Pau ha endegat un nou projecte. Sota el nom ‘Fot-li queixalada a la fam’ vol vendre en cinc dies 20 tones de pomes – de la Denominació d’Origen de Girona- per recollir diners i poder construir una escola a Gulu (Uganda). Per aconseguir-ho, han muntat una parada al cor de la ciutat de Girona, al Pont de Pedra, on des d’aquest dijous fins el dilluns vendran nit i dia les pomes a un euro el quilo. A més, qui vulgui col·laborar però no endur-se les pomes les podrà donar al Banc dels Aliments de Girona. El projecte compta amb la implicació d’Unió de Pagesos, Poma de Girona, la Diputació de Girona i l’Ajuntament de Girona.

El repte és clar: vendre 20.000 quilos de poma de Girona en cinc dies. Per aconseguir-ho, l’ONG gironina ha muntat una parada al centre de la ciutat per aconseguir que els ciutadans se solidaritzin amb Àfrica a la mateixa vegada que compren productes del territori. El preu també és ‘‘solidari ja que per cada cinc pomes, un quilo aproximadament, només s’ha de pagar un euro. Aquesta tarda ja s’havien descarregat els primers 10.000 quilos de pomes i demà arribaran la resta. Els primers encuriosits s’han acostat ja a la parada per interessar-se pel projecte i, de passada, endur-se un bon grapat de pomes cap a casa. ‘Al mateix temps que roseguem una poma donem de menjar a un nen d’Àfrica’, ha explicat Miquel Ruiz, ànima del projecte i president de Fotògrafs per la Pau. Ruiz creu que amb la venta de les pomes podran recollir entre 6.000 i 7.000 euros de beneficis nets que, sumats a una donació que farà la Diputació, es podria arribar als 12.000 euros de pressupost que té el projecte. Amb aquests diners, l’ONG calcula que es pot escolaritzar i donar de menjar durant tot un any als nens en situació de vulnerabilitat de barris de les afores de Gulu, Uganda. El centre que es beneficiarà d’aquet projecte serà l’escola d’infantil Watoto Wazuri (en suahili, ‘nens bons’ o ‘nens bonics’) que acull uns 200 nens però només alguns d’ells es poden pagar l’educació i l’alimentació. L’ONG feia temps que tenia ganes de fer un projecte que ajudés als nens soldat d’Uganda i el contacte amb l’exmissioner, periodista i escriptor José Carlos Rodríguez -que fa 20 anys que treballa amb aquests nens al país- ha estat clau. Ell és la contrapart a Uganda que garantirà que el projecte arribi a bon port. Els diners que es recullin del projecte de les pomes arribaran de seguida al país i Ruiz calcula que pels volts de Nadal hi podrà viatjar personalment per fer l’entrega de la resta. ‘Aquest és un projecte triple perquè, alhora que ajudem els nens d’Uganda, també potenciem el consum de pomes de Girona i també contribuïm a ajudar la gent del país a través de les donacions que es facin al Banc dels Aliments’, ha justificat Ruiz. També han volgut acompanyar l’ONG en les primeres ventes de poma el president de Poma de Girona, Venanci Grau, el coordinador nacional d’Unió de Pagesos i regidors de l’Ajuntament de Girona.

Comentari personal:

Crec que aquesta iniciativa està molt ben elaborada, perquè primer ajudes als nens de l’escola Watoto Wazuri de Gulu a Uganda. Les persones compren pomes de Girona i ajuden així a combatre la fam  a Africa. Espero que ho aconsegueixin.
Víctor Calatrava

Món

Mor un altre soldat espanyol a Afganistan

Un soldat espanyol ha mort aquest matí a l’Afganistan i cinc han resultat ferits després d’explotar una mina anticarro al pas de la patrulla en què viatjaven per una carretera als afores de la localitat d’Herat, segons ha informat el Ministeri de Defensa. L’últim atac amb víctimes mortals al país asiàtic es va produir el novembre de 2008, quan dos soldats van morir en un atemptat suïcida.

Comentari personal:

Crec que els soldats espanyols haurien de tornar a Espanya. Ja fa massa temps que estan en Afganistan

L.Paola Bravo

Catalunya

Comença la campanya de vacunació contra la grip estacional

Fins l’1 d’octubre la vacuna contra la grip estacional ja és a disposició dels centres d’Atenció Primària catalans. La campanya va destinada a les persones de 60 anys o més, les que tenen problemes de salut crònics, les embarassades o els cuidadors, col.lectius que es podran vacunar progressivament durant tot el mes d’octubre.

Aquesta vacuna no protegeix contra la grip causada pel virus A(H1N1) i l’inici de campanya contra aquest altre virus el determinarà la Comissió de Salut Pública,en el moment que la vacuna tingui l’autorització de l’Agència Europea del Medicament (EMEA) i de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) i les companyies farmacèutiques lliurin les primeres dosis.

Comentari personal:

Estic d’acord en que facin aquestes campanyes de vacunació.

Alex Boluda