VÍDEOS DE L’EDAT MODERNA

Queden tan pocs dies d’escola que ja podem anar fent la resta amb els dits de les mans. La setmana passada, però, els alumnes de 6è, des de l’assignatura de Medi Social, van fer entrega d’un dels treballs que els calia presentar.

A continuació, doncs, podreu veure els diferents vídeos que es van enregistrar –i en alguns casos, fins i tot editar!- per parlar sobre l’Edat Moderna. És la primera vegada que es demana el resultat final de la recerca en format audiovisual i l’experiència, en general, ha resultat molt positiva.

Podeu visionar els vídeos fen clic sobre:  VÍDEOS EDAT MODERNA

5a I ÚLTIMA SESSIÓ DEL CLUB DE LECTURA

El darrer divendres dia 12 de maig a la tarda, en David de la Biblioteca Municipal de SFG ens va acompanyar en la que representava la trobada final del Club de Lectura al voltant del llibre escollit pels alumnes de 6èA.

Des d’aquestes línies volem agraïr-li el seu temps i dedicació per acompanyar-nos a través de les pàgines de l’obra Per tretze raons, de Jay Asher. L’experiència ha resultat tan positiva que, des de la biblioteca municipal ja estan pensant com donar-li continuïtat l’any vinent des dels instituts.
Merci per tot, David!
IMG-20170516-WA0001

ADÉU, JENNY!

Feia gairebé tres mesos que estava entre nosaltres fent les pràctiques finals de la carrera de magisteri i tots, professors i alumnes, estem molt agraïts del seu pas per la nostra escola. Divendres passat vam acomiadar-nos d’ella.

Gràcies pel teu esforç i que res ni ningú et freni la il·lusió d’esdevenir una molt bona mestra!
Els alumnes de 6èA
IMG-20170516-WA0002

SESSIÓ FINAL DE LES DINÀMIQUES DE COHESIÓ

Divendres 28 d’abril va tenir lloc la darrera de les tres sessions que s’emmarcaven dins el projecte EKA de transició a l’institut (que persegueix el benestar dels alumnes, el treball de la cohesió i la cooperació). Els alumnes de 6è fem una valoració positiva d’aquesta experiència i agraïm a en Xevi i en Marc el temps que ens han dedicat.
Us deixem algunes imatges de mostra d’aquells moments!

Contes teatralizats a P3 i P4

El divendres 21 d’abril, entre els actes de celebració avançada de Sant Jordi, els alumnes de 6è vam anar a les aules d’Educació Infantil per a explicar uns contes teatralitzats que havíem preparat les darreres setmanes. L’experiència d’adaptar una història al alumnes de P3 i P4 va ser molt interessant, ja que havíem d’adequar la manera tal i com explicàvem les narracions i treure’ns la vergonya de sobre.

Ens atrevim a dir que els més petits també van gaudir amb els nostres contes, així que va ser un començament del dia molt rodó!

A continuació podeu veure vídeos i fotos!

Els i les alumnes de 6è

Vídeo 1

Vídeo 2

Vídeo 3

Vídeo 4

Vídeo 5

LA MONA

El passat dimarts 18 d’abril, els alumnes de 6è vam fer les mones clàssiques i habituals en aquestes dates.

De la mateixa manera que els alumnes de 5è, però, vam inspirar-nos amb creacions relacionades amb l’art de Giuseppe Arcimboldo; per tant, enlloc de basar-nos en la xocolata com a principal element, ens vam basar en peces de fruita que després vam menjar-nos amb deler. Si no us ho creieu, mireu les imatges!
En breu penjarem les imatges, disculpeu les molèsties

DINÀMIQUES DE COHESIÓ I COOPERACIÓ (PROJECTE EKA)

Avui ha tingut lloc la segona de les tres dinàmiques que els alumnes de 6è farem com a part del projecte EKA, al qual estem adherits i que com sabeu vetlla pel nostre benestar i es preocupa especialment per la cohesió, la cooperació i el bon ambient a l’aula.
Amb la intenció de millorar tots aquests aspectes, insistint en la importància de l’empatia per poder entendre els altres i posar-nos al seu lloc, en Marc i en Xevi ens han proposat una sèrie d’activitats aquest matí. Ens ho hem passat molt bé, fixeu-vos amb les fotos!!!

PROJECTE INTERDISCIPLINAR “ELS VENTS” A CICLE SUPERIOR

Al llarg de la setmana del 3 al 7 d’abril, els i les alumnes de Cicle Superior vam dedicar les tardes a un treball transversal (és a dir, que afecta o interrelaciona les diferents assignatures pròpies del currículum) que portava per nom “Els vents” i que s’ha treballat -en diferents moments del curs- a tots els cicles i nivells de la nostra escola.
La metodologia que vam aplicar va ser en forma de tallers, barrejant els diferents grups-classe i treballant aspectes ben diversos a l’entorn de la temàtica escollida pel claustre: manualitats relacionades amb el vent (com l’elaboració de molinets de vent), el vent com a fenomen meteorològic i les seves possibles conseqüències, lèxic relacionat amb la temàtica, refranys populars, cançons que parlen del vent, poemes, instruments de vent…
El colofó final el vam tenir el divendres, amb una demostració per part del professor de trombó de l’Escola de Música de Sant Feliu de Guíxols de com es toca aquest (i altres instruments de la seva família, com la trompeta!), així com dels efectes que es poden arribar a produir amb l’ajuda d’altres artilugis (com la sordina).
En breu penjarem les imatges. Disculpeu les molèsties.