HORT ESCOLAR A 5è

A 5è hem iniciat el projecte sobre “l’hort a l’escola” ja que és la manera més adient d’oferir als alumnes una educació medioambiental basada en el respecte i la cura de la natura.

Volem donar les gràcies a la mare d’en Xavier Serra que el passat divendres ens va explicar unes nocions bàsiques sobre l’hort i també ens va iniciar a la pràctica del mateix.

Els alumnes van poder remoure la terra i llaurar. Un cop van preparar-la van rampillar-la amb el rampí. També es va dividir la parcel.la en camins.

S’han plantat: Enciams, apis, raves, carxofes, escaroles i julivert. També hi havia tomàquets del curs passat.

Ara, cuidarem molt bé el nostre hort: el regarem (tot estalviant aigua) i el vigilarem per tal de que poc a poc creixin les nostres plantes.

Si voleu veure les primeres imatges, cliqueu l’enllaç:

SORTIDA 5è i 6è a Girona

Sortida dels alumnes de 5è i 6è a Girona.

En arribar vam assistir al Festival Infantil de cinema de Girona 2017 on vam veure uns curts molt interessants. A continuació vam anar al Museu del cinema i darrerament vam aprofitar el dia per passejar pel barri antic de la ciutat.

Cliqueu a sobre de l’enllaç per veure les fotografies de 5è: (properament s’afegiran les de 6è):

Trobada Corfball Alumnes 5è

El passat dimecres 27 de setembre els alumnes de 5è de les escoles Ardenya, Estació i Gaziel van assistir a una trobada de Corfall per tal d’ensenyar-los i promocionar aquest esport. Els alumnes s’ho van passar molt bé i al finalitzar la jornada van obsequi per a cada un dels nens i nenes.

L’escola Ardenya van obtenir un trofeu per haver guanyat el segon lloc de la classificació.

Si voleu veure les fotos, cliqueu l’enllaç:

VÍDEOS DE L’EDAT MODERNA

Queden tan pocs dies d’escola que ja podem anar fent la resta amb els dits de les mans. La setmana passada, però, els alumnes de 6è, des de l’assignatura de Medi Social, van fer entrega d’un dels treballs que els calia presentar.

A continuació, doncs, podreu veure els diferents vídeos que es van enregistrar –i en alguns casos, fins i tot editar!- per parlar sobre l’Edat Moderna. És la primera vegada que es demana el resultat final de la recerca en format audiovisual i l’experiència, en general, ha resultat molt positiva.

Podeu visionar els vídeos fen clic sobre:  VÍDEOS EDAT MODERNA

5a I ÚLTIMA SESSIÓ DEL CLUB DE LECTURA

El darrer divendres dia 12 de maig a la tarda, en David de la Biblioteca Municipal de SFG ens va acompanyar en la que representava la trobada final del Club de Lectura al voltant del llibre escollit pels alumnes de 6èA.

Des d’aquestes línies volem agraïr-li el seu temps i dedicació per acompanyar-nos a través de les pàgines de l’obra Per tretze raons, de Jay Asher. L’experiència ha resultat tan positiva que, des de la biblioteca municipal ja estan pensant com donar-li continuïtat l’any vinent des dels instituts.
Merci per tot, David!
IMG-20170516-WA0001

ADÉU, JENNY!

Feia gairebé tres mesos que estava entre nosaltres fent les pràctiques finals de la carrera de magisteri i tots, professors i alumnes, estem molt agraïts del seu pas per la nostra escola. Divendres passat vam acomiadar-nos d’ella.

Gràcies pel teu esforç i que res ni ningú et freni la il·lusió d’esdevenir una molt bona mestra!
Els alumnes de 6èA
IMG-20170516-WA0002

SESSIÓ FINAL DE LES DINÀMIQUES DE COHESIÓ

Divendres 28 d’abril va tenir lloc la darrera de les tres sessions que s’emmarcaven dins el projecte EKA de transició a l’institut (que persegueix el benestar dels alumnes, el treball de la cohesió i la cooperació). Els alumnes de 6è fem una valoració positiva d’aquesta experiència i agraïm a en Xevi i en Marc el temps que ens han dedicat.
Us deixem algunes imatges de mostra d’aquells moments!

Contes teatralizats a P3 i P4

El divendres 21 d’abril, entre els actes de celebració avançada de Sant Jordi, els alumnes de 6è vam anar a les aules d’Educació Infantil per a explicar uns contes teatralitzats que havíem preparat les darreres setmanes. L’experiència d’adaptar una història al alumnes de P3 i P4 va ser molt interessant, ja que havíem d’adequar la manera tal i com explicàvem les narracions i treure’ns la vergonya de sobre.

Ens atrevim a dir que els més petits també van gaudir amb els nostres contes, així que va ser un començament del dia molt rodó!

A continuació podeu veure vídeos i fotos!

Els i les alumnes de 6è

Vídeo 1