Seqüències

Dina Abizanda

CEIP L’Alzina
Molins de Rei (Baix Llobregat)

Tres paquets d’activitats adreçats a educació infantil i cicle inicial de primària. S’hi treballen sèries de tres, quatre i cinc imatges on es presenta una seqüència d’accions o esdeveniments que cal posar en ordre.

El conte

Carme Congost Escura, Guacimara Martínez i Pilar Congost Escura

CEIP Bordils
Bordils (Gironès)

Paquet d’activitats, basat en un projecte d’escola del CEIP Bordils, sobre tres contes:

• El soldadet de plom

• El vestit nou de l’Emperador

• El segell

Després dels contes trobem activitats agrupades en quatre nivells diferents:

• Infantil

• Cicle Inicial

• Cicle Mitjà

• Cicle Superior

El paquet d’activitats inclou un document amb una explicació del projecte i de les activitats més detallada.

Jac i la mongetera màgica

Antoni Prim
Dibuixos: Joan Antoja Mas
Veu: Helena Prim Rovira

Badalona (Barcelonès)

Les activitats Clic sobre el conte Jack i la mongetera màgica són una versió reduïda d’aquest famós conte. Estan definides en tres nivells de dificultat per a cada bloc d’activitats i estan adreçades a alumnes d’ Educació Infantil i també a alumnes d’Educació Primària.

Els nivells de dificultat no es corresponen a la cronologia dels cursos d’Educació Infantil i Educació Primària als quals va adreçats, sinó que és molt possible que alguns alumnes hauran de fer un nivell de dificultat superior al que facin d’altres del seu curs i viceversa.

Les activitats tenen fitxers de so i música (per facilitar la tasca als alumnes no lectors, i també per fer-ho més atractiu als que ja són lectors).
Jack i la mongetera màgica està dividit en quatre blocs d’activitats:

• Llegir el conte

• Fer trencaclosques i pintar

• Despullar l’ogre

• Aparellar dibuixos i paraules

Adaptat per discapacitat visual baixa visió.

Els tres óssos

M. Teresa Alcoceba Cardenal i Nieves Alcoceba

CEIP Pablo Neruda
L’Hospitalet de Llobregat (Barcelonès)

CEIP Prosperitat
Barcelona

Paquet d’activitats sobre el conte dels tres óssos i la Rínxols d’or adreçat a educació infantil i cicle inicial de primària. S’hi treballen conceptes com els nombres de l’u al tres, les mides (petit – gran – mitjà), seqüències lògiques i orientació espacial.

La Ventafocs

Antoni Prim

Badalona (Barcelonès)

Activitats JClic basades en el popular conte de La Ventafocs escrit per en Charles Perrault.

El projecte consta de 5 parts:

• El conte: Es poden veure nou escenes del conte i escoltar la història.

• Trencaclosques de poca dificultat, sis peces.

• Trencaclosques de major dificultat, dotze peces.

• Associacions entre paraules i imatges.

• Resposta escrita de paraules i de personatges del conte.

Clic de les posicions

Paquet d’activitats d’alguns dels primers aprenentatges que es fan a l’escola:
Les posicions: damunt, sota, dintre, fora, esquerra, dreta, davant, darrera, lluny, a prop,… Tres nivells de dificultat.
Activitat reiterativa amb so.
En aquestes activitats es treballa la percepció, el reconeixement, la designació i la denominació de les diferents posicions d’un objecte en relació a un altre.

portpos.gif

Na Rínxols d’Or

Miren Garralda
Dibuixos: Ainhoa Corbera Garralda

CEIP Mas Casanovas
Barcelona

Tres paquets d’activitats sobre el conte de na Rínxols d’Or, adreçades al cicle superior d’educació infantil i l’inicial de primària. En el primer paquet s’explica el conte mitjançant dibuixos, textos i sons, en el segon es proposen alguns trencaclosques fets a partir de les imatges i en el tercer es plantegen activitats de lectura comprensiva

.

Activitats de llengua

Antoni Prim i Magda Gil Argemí

Badalona (Barcelonès)

Activitats per treballar la lectoescriptura a l’Educació Infantil i Cicle Inicial de primària. Els paquets s’organitzen en diversos centres d’interès: Les lletres, els objectes, el cos, els aliments, els instruments musicals i els animals. Inclou una guia didàctica.