La volta al món – Teatre a P5

La classes de P5 de la nostra escola han participat al Festival de Teatre Infantil i Juvenil del Baix Penedès amb l’obra La Volta al Món. Ha estat escrita i dirigida per Marina Vilardell. Les mares han col·laborat fent fent uns decorats i uns vestis molt vistosos. Les mestres Núria i Malú han treballat intensament perquè tot surtís molt bé. Els nens i les nenes ho  han fet amb tota la il·lusió. Gràcies a tots!!
p5

Podeu veure’n més fotos, clicant aquí.

Anem a Cosmocaixa

Els nens i les nenes de 3, 4 i 5 anys,  i també els de primer i segon, hem anat a Barcelona al Museu de la Ciència,  Cosmocaixa. Hem estat tot el dia al Museu, fent els tallers del Clic dels nens, els més petits i el de Flash els més grans. També hem donat una volta per tot l’edifici i ens ha agradat molt el bosc  inundat de l’Amazònia , els peixos, les serps anacondes,….Hem fet bombolles de sabó amb triangles que sortien cercles, hem utilitzat una palanca per aixecar un hipopòtam,…i moltes coses divertides.

LA MONA DE PASQUA

Aquest matí hem fet la mona de Pasqua a l’escola amb tots els alumnes de l’escola de Parvulari i 1r de Primària.
Les famílies que han estat aquí col·laborant ens han demanat la recepta de “la Mona” per repetir aquesta activitat tan engrescadora a casa amb els seus fills i filles. Us la passem a tothom. Aquesta és la recepta de les mones de Pasqua tal com es feien abans.

MONA DE PASQUA (QUANTITAT PER A 10 MONES)

INGREDIENTS

1 Kg. de farina
¼ l. de llet
150 gr. de mantega o margarina
2 sobres de llevat de pa o 20gr,
150 gr. de sucre
3ous
1 llimona
20 gr. de matafaluga (anís) mòlt
1 culleredeta de sal

PREPARACIÓ

Ratllar la pell de llimona. Posar tots els ingredients ( millor batre els ous ). Treballar la pasta amb les mans  fins aconseguir una consistència de la pasta, que es pugui treballar fàcilment i que es desenganxi de la safata. Després de treballar la pasta,  fer la forma de la mona, posar un ou cru al mig. Deixar-la reposar tapada amb un drap en un lloc calent fins que la pasta hagi doblat el seu volum. Posar al forn uns 15 minuts. Pintar la mona amb melmelada i posar fideus de colors.

FEM UN EXPERIMENT

La classe dels dofins, P3 , vam fer un experiment! vam posar color a l’aigua. Els nens i nenes van quedar sorpresos de com l’aigua canviava de color. Cadascun va poder-se emportar l’ampolla amb l’aigua de color blau. I ben contents que van marxar!!