EL CANON DE LA PAU

Com sabeu, aquest curs tenim com a lema En peu de pau. Volem sensibilitzar els alumnes i les alumnes i que entenguin que cadascú de nosaltres podem fer-hi alguna cosa, encara que sigui de forma virtual.

El grup de 6è hem estat treballant el canon de la pau.

Hem afegit pancartes que han fet els/les alumnes per manifestar el seu rebuig a les guerres.

Aquí teniu la lletra:

CANON DE LA PAU

Escolteu!, s’acosta ja
el temps de saber tots la veritat!
Temps de que el lleó no ataqui l’anyell!
De fer rendir les armes amb l’amor
i collir-ne tots les roses.
La pau serà el nostre estandart!
No en dubteu pas, ja arriba!

I aquí teniu la feina i interpretació del nostre grup.

CANON DE LA PAU

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Llançant l’aprenentatge ben lluny: el projecte de la catapulta

A l’escola, sempre busquem maneres divertides i pràctiques d’aprendre matemàtiques, i aquest cop ho hem fet d’una manera ben original: construint una catapulta! Aquest projecte, ideat i conduït per l’Andrés, ens ha permès endinsar-nos en el món dels nombres, la geometria i la física mentre ens divertíem construint i experimentant.

Des del primer moment, els alumnes de sisè van començar a treballar amb materials senzills per dissenyar i muntar la seva pròpia catapulta. A través d’aquesta activitat, van aprendre conceptes bàsics de física, com ara la força, la palanca, l’angle de llançament i la trajectòria parabòlica. Però no només van aprendre teoria: cada prova i cada ajustament era una lliçó en directe sobre com els petits canvis poden afectar el resultat final.

L’objectiu final era construir una catapulta i aconseguir que llançés un objecte el més lluny possible, i per fer-ho van haver de calcular distàncies, avaluar angles i fer prediccions. Tot un repte que van superar amb creativitat i ganes d’aprendre.

Aquest projecte ha estat una manera fantàstica de demostrar que les matemàtiques i la física no només són teòriques, sinó que també es poden viure, tocar i experimentar. I el més important: l’alumnat ha après jugant, construint i resolent problemes reals.

Gràcies a l’Andrés per aquesta gran experiència d’aprenentatge! Qui sap quin serà el nostre pròxim repte?

 

Publicat dins de Activitats, General | Deixa un comentari

Un Nadal per recordar amb “Els pastorets”

Aquest Nadal, els alumnes de sisè han portat a escena una adaptació d’una de les obres més emblemàtiques del teatre català: Els Pastorets de Josep Maria Folch i Torres. Ha estat una experiència que recordaran per sempre, plena d’emoció, esforç i molta il·lusió.

L’objectiu principal d’aquesta representació ha estat acostar els alumnes a la tradició teatral catalana mentre treballaven habilitats fonamentals com l’expressió oral, el treball en equip i la confiança en si mateixos. A través dels assajos i la posada en escena, han après a projectar la veu, a modular el to i a vèncer la timidesa. A més, han desenvolupat la creativitat i la capacitat d’improvisació, elements essencials no només en el teatre, sinó també en la vida quotidiana.

El teatre escolar també fomenta valors com la responsabilitat i el compromís. Cada alumne ha tingut un paper fonamental, ja sigui actuant, ajudant amb l’escenografia o col·laborant en l’organització. Veure’ls treballar plegats, ajudant-se mútuament i gaudint de cada moment ha estat un veritable regal nadalenc.

La representació va ser un èxit! Famílies, alumnes de primària, mestres van omplir la sala i van riure amb les aventures d’en Lluquet i en Rovelló, les entremaliadures dels dimonis i l’emoció del missatge nadalenc que transmet l’obra. Els aplaudiments finals i les cares de felicitat dels nostres petits actors van ser la millor recompensa.

Sens dubte, aquest ha estat un Nadal a l’escola on el teatre ens ha fet viure moments per recordar. Ja esperem amb ganes la pròxima aventura teatral!

Publicat dins de Activitats | Deixa un comentari

Conte de Nadal

Les llums es van apagar, el teló es va aixecar i la màgia del Nadal va envair l’escenari quan els estudiants de 6è de Primària van presentar el seu “Conte de Nadal”. Amb entusiasme, creativitat i molta dedicació, aquests petits actors van portar a la vida una història que va captivar l’esperit nadalenc.

Des de principis de desembre, els alumnes van treballar molt per preparar aquest espectacle. Van aprendre els seus papers, van practicar les seves línies i van treballar en la decoració, tot amb l’objectiu de transportar al públic a una història d’esperança i generositat.

A continuació, us deixem el vídeo d’aquell moment.

conte de nadal 2023 ep6 from Escola Santa Eulàlia on Vimeo.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

The Legend Of The Sleepy Hollow

Sleepy Hollow came to our class and we enjoyed being part of the story.
In the small valley of SleepyHollow,there was a legend of a headless horseman.
Ichabod Crane is the teacher in the valley and he is in love with the beautiful Katrina Van Tassel, the daughter of a rich farmer.

One night, Ichabod encountered the horseman and fled in terror. The horseman chased him through the woods, throwing a pumpkin at him that knocked him off his horse.

Katrina and Brom got married and they still scare each other with tales of the ghostly apparition.
Ktrina’s heart, however belongs to Brom!
By: Cristian Boldurescu.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

El nostre canal de televisió

En l’última setmana de curs, els alumnes de 6è han realitzat el projecte EL NOSTRE CANAL DE TELEVISIÓ. En primer lloc, van pensar el nom del canal i el logo d’aquest. Més tard, en grups cooperatius s’han encarregat de dur a terme diferents programes que conformen aquest canal: cuina, telenotícies, art attack, notícies del cor, anuncis, concurs, pel·lícula i un talent show.

Aquest projecte ha nascut com a necessitat de tancament del projecte de televisió que hem dut a terme al llarg del curs. Gràcies a aquest, hem treballat diferents continguts de la llengua d’una manera molt més funcional i significativa pels alumnes. Així mateix, el fet de gravar i editar els vídeos ha afavorit un aprenentatge globalitzat i interdisciplinari.

Esteu preparats per veure’l? Agafeu crispetes i en 3, 2, 1… endavant SE TV!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Rip Van Winkle

Cinquè fa teatre en anglès!

Rip Van Winkle 

Rip Van Winkle” by Washington Irving tells the story of a Dutch American villager who falls asleep in the Catskill Mountains for twenty years.

Rip is an easygoing man who spends his time at the village inn. He loves hunting in the Catskills.

One day,  he goes to the mountains  with his dog and encounters the spirits of Henry Hudson and his men before falling into a deep slumber.

Twenty years later, Rip wakes up and finds that everything has changed…

We are very pleased to tell you that we have worked on this story . It was a challenge but finally and after several days rehearsing, we had the result!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Projecte de Matemàtiques construïm una casa

Els alumnes de cinquè de primària han estat elaborant un projecte de Matemàtiques que consisteix en aplicar de manera constructiva, manipulativa i vivencial els conceptes Matemàtics treballats a l’aula. En grups cooperatius han construït una maqueta d’una casa i alhora han hagut de redactar un portfolio individual de la tasca realitzada. El fet d’entendre que les Matemàtiques estan a tot arreu i que ens condicionen i ens envolten a tot hora fa que es vegin i s’entenguin de manera diferent

Publicat dins de General | Deixa un comentari

TREBALLEM ELS ECOSISTEMES

Durant el segon trimestre, els alumnes i les alumnes de 5è han realitzat un projecte sobre els ecosistemes en l’àrea de medi natural. En primer lloc, vam aprendre què és un ecosistema i quines característiques tenen els ecosistemes terrestres i aquàtics. En segon lloc, vam comprendre que el medi físic determina els éssers vius que hi poden viure, de la mateixa manera que els éssers vius modifiquen el medi on viuen. En tercer lloc, vam veure les diferents relacions que s’estableixen entre els éssers vius d’un ecosistema, donant importància a les alimentàries. Finalment, vam aprendre a representar les relacions d’alimentació en un ecosistema per mitjà de les cadenes i les xarxes alimentàries.

A partir d’aquí, el grup classe es va dividir en parelles i van iniciar un treball d’investigació sobre un ecosistema, el qual havien triat ells prèviament. Aquest treball constava de tres parts: elaboració d’una presentació amb diapositives, construcció d’una maqueta i una exposició oral.

Pel que fa a la preparació de la presentació amb diapositives, vam baixar algunes hores a l’aula d’informàtica per cercar informació i resumir-la. Els alumnes disposaven d’un guió per veure quins apartats havien d’incloure, aquests eren: nom de l’ecosistema i una foto, la seva localització, el tipus de paisatge i el temps atmosfèric (medi físic) que hi ha en aquest ecosistema, les plantes i els animals més freqüents que habiten en aquest i les relacions i xarxes alimentàries que s’estableixen entre els éssers vius.

Mentrestant, a les hores de plàstica realitzaven la maqueta sobre el seu ecosistema. Havien de representar un paisatge en un escenari de mides reduïdes format per decorats, figuretes i objectes. La base de la seva maqueta era una capsa de cartró i per decorar-la van fer servir tots aquells materials que volguessin: pintura, joguines d’éssers vius, imatges, plastilina per elaborar ells mateixos les decoracions, etc.

Quan la maqueta i la presentació amb diapositives ja estava feta, cada parella va exposar davant del grup classe la recerca feta, tot mostrant la maqueta i fent ús de la presentació amb diapositives. Després de cada exposició, els alumnes van realitzar una coavaluació de les presentacions dels companys tot omplint una rúbrica. Finalment, cada parella va dur a terme una autoavaluació del treball creat i del treball en grup.

En les darreres sessions del trimestre, vam veure que les persones som capaces de transformar la natura segons les nostres necessitats i que moltes vegades generem problemes en el medi ambient, com: la desforestació, la desertificació, la contaminació, la sobreexplotació de recursos naturals i la desaparició d’espècies. Així doncs, vam conèixer en què consisteixen aquests problemes i com resoldre’ls.

El resultat obtingut ha estat molt positiu i, a més de conèixer coses sobre els ecosistemes, hem reforçat l’aprenentatge cooperatiu i interdisciplinari i hem fet ús de les TAC.

A continuació, hi ha algunes imatges sobre tot el procés.

Publicat dins de Activitats | Deixa un comentari

EL COS HUMÀ

Durant el primer trimestre, els alumnes i les alumnes de 5è han realitzat un projecte sobre el cos humà en l’àrea de medi natural. En primer lloc, vam repassar què són els nutrients i vam veure que ens proporcionen la matèria i l’energia que el nostre cos necessita per poder funcionar correctament i que els processos que ens permeten obtenir aquesta matèria i energia són la digestió, la respiració, la circulació i l’excreció. Així mateix, vam conèixer quins tipus de nutrients hi ha i quins aliments en són portadors.

A partir d’aquí, el grup classe es va dividir en petits grups cooperatius de 3-4 persones i van iniciar el treball d’investigació sobre un aparell (digestiu, respiratori, circulatori i excretor). Aquest treball constava de tres parts: redacció d’un treball escrit, elaboració d’una maqueta i exposició oral.

Pel que fa al treball escrit, els alumnes disposaven d’un guió per veure quins apartats havien d’incloure, aquests eren: per a què serveix, parts de l’aparell i les funcions de cadascuna, com funciona, mesures que cal prendre per tenir cura de l’aparell, curiositats sobre aquest aparell i, a més, d’altres apartats específics de cada aparell. Vam baixar algunes hores a l’aula d’informàtica per cercar informació, resumir-la i redactar un document. En finalitzar el treball escrit, van començar a preparar l’exposició que durien a terme davant de la resta de la classe, per fer-ho van crear una presentació amb diapositives, la qual els resultaria útil com a recurs a l’hora d’exposar els resultats de la investigació. Mentrestant, a les hores de plàstica realitzaven la maqueta de l’aparell. Aquesta podien elaborar-la amb els materials que volguessin, però havia de tenir tots els òrgans que formen part de l’aparell en qüestió, els noms d’aquests i el nom de l’aparell.

Quan la maqueta i la presentació amb diapositives ja estava feta, cada grup va exposar davant del grup classe la recerca feta, tot mostrant la maqueta i fent ús de la presentació amb diapositives. Durant les exposicions, la resta d’alumnes havien d’omplir una fitxa de cada aparell i, després, cada grup cooperatiu va realitzar una coavaluació de les presentacions dels companys tot omplint una rúbrica. Finalment, cada grup va dur a terme una autoavaluació del treball creat i del treball en grup.

El resultat obtingut ha estat molt positiu i, a més de conèixer coses sobre els aparells del cos humà, hem reforçat l’aprenentatge cooperatiuinterdisciplinari i hem fet ús de les TAC.

A continuació, hi ha algunes imatges sobre tot el procés.

     

 

Publicat dins de Activitats | Deixa un comentari