UN HORT COMPARTIT

La Núria, la mare de la nostra companya Maria G., va tenir l’amabilitat de convidar-nos a visitar el seu hort, a les afores d’Alpicat. És un hort compartit, és a  dir que el treballen un grup de persones, en aquest cas, set. És un hort ecològic, perquè utilitzen adobs naturals i defugen els productes químics.

Ens va agradar molt tot el que la Núria ens va explicar i el que vam veure: els vegetals que conreen (melons, espinacs, estirabeecs, tomates, faves, cebes,albergínies, pebrots…), el reg, la caragolera, les flors que tenen per a atraure els insectes i facilitar la polinització…Fins i tot vam poder tastar les faves!

Però, sobretot, ens va agradar la iniciativa del treball compartit. Com no poden anar a l’hort tots al mateix temps…sabeu com es comuniquen? A través d’Internet! (“no cal que regueu que ja ho he fet jo aquesta tarda” ,”el vent ha fet caure les canyes de les tomateres” “cal treure les males herbes de…”)  Hi ha altres horts de grups de persones, inclús un de nois joves a partir de 14 anys.

Alguns de nosaltres ja sabíem coses dels horts, perquè els avis , parents o amics en tenen. Però sempre és interessant que algú ens expliqui la seva experiència i descobrir noves curiositats del món natural que ens envolta.

Moltes gràcies, Núria i Maria, per l’estona que ens heu dedicat i per la il·lusió que heu trasmès!

Em sembla que ara tots volem tenir un petit hort! I és que…TOT EL QUE NEIX ens crida molt l’atenció.

L’OCELL SENSE NOM

La nostra companya Thais ens va portar el seu “colorín”, també anomenat “jilguero”. A Lleida se’l coneix amb el nom de carderola o cadernera, encara que també hem descobert la gran varietat de noms curiosos que té a la Península Ibèrica! La veritat és que no té encara un nom propi i nosaltres hem proposat uns quants, a veure si algun d’ells agrada a la Thais i la seva família.

El pobre ocell va estar ben tapat tot el matí fins que va arribar el moment d’enfrontar-se als quaranta parells d’ulls dels nens i nenes de tercer! Es va espantar bastant, així que  vam tractar d’anar ràpids en la nostra observació.

Vam poder apreciar els seus colors i forma i la Thais ens va explicar la seva alimentació i les atencions que precisa.

Com ja sabem força de classificar animals, el vam situar en la família corresponent i vam recordar les seves característiques.

Cuida’l molt, Thais! I gràcies a tu i la teva família per col·laborar en el treball que estem fent.

 

 

 

 

ELS CUCS DE SEDA

Aquest projecte l’hem agafat amb moltes ganes i això es nota! Els alumnes i les respectives famílies estan col·laborant amb la seva participació.

Avui l’Isaac ens ha donat una sorpresa. Ens ha portat uns animals que potser no són tan usuals de tenir-los a casa. Són els cucs de seda.

Ens ha explicat molta informació d’allò més interessant. Així, hem conegut l’origen dels cucs de seda, la funció que tenen, la seva alimentació i el seu procés de canvi, anomenat metamorfosi.

Ens els ha portat en una capseta, on hi havia més de 20 cucs… i hem pogut veure com es menjaven les fulles de morera.

Per tant, ja podem dir que hem estudiat un animal invertebrat!

Gràcies Isaac i família!

 

Si voleu tenir més informació sobre els cucs de seda, la metamorfosi, les atencions que necessiten i conèixer experiències d’altres nens/es, podeu consultar aquesta pàgina:

www.gusanosdeseda.com

ANIMALS A CLASSE!

El projecte  “Tot el que neix” ens ha engrescat molt a tots.

Hem descobert que hi ha molts alumnes que tenen animals a casa, i tots els volen portar a l’escola per ensenyar-los…

Després de la tortuga Willy, la Paola ens ha portat el seu peix, anomenat “Puchi”. Ens ha explicat moltes curiositats sobre aquest peix. Hem vist com es movia per l’aigua i ens esquitxava amb l’aleta caudal, com menjava les gambetes i hem identificat les diferents parts del seu cos.

També ens ha explicat com viu: el té en una bassa al jardí de casa juntament amb d’altres peixos.

Ens ha agradat molt a tots i hem après moltes coses.

Gràcies Paola i família!

ELS ANIMALS!!!

Potser el tema que més ens agrada!

I per començar… La visita de la tortuga WILLY.

El nostre company Ayrton ha portat la seva tortuga, que es diu Willy. Ens ha explicat els seus costums, l’alimentació, la seva morfologia, la família a la que pertany…I li hem fet moltes preguntes. L’hem vist cap per amunt i cap per avall, menjant, movent-se i amagant-se a la seva closca.  Ens ha agradat moltíssim.

A qui potser no li ha agradat tant ha estat a la tortuga, tancada en un espai petit, amb una mica de “soroll” i molts caps al seu voltant. Esperem que no s’hagi estressat massa!

Gràcies, Ayrton,  per compartir amb nosaltres la teva experiència!


TOT EL QUE NEIX

El projecte de Medi que estem treballant ara és TOT EL QUE NEIX i es refereix a les plantes i els animals. Aprofitant l’esclat de la primavera, hem començat pel món vegetal. Així doncs, hem preparat el nostre petit laboratori de germinació i, la veritat, les llenties, i algun cigró despistat,  ens han ajudat molt!

La nostra companya Patrícia ha portat una tulipa preciosa, que ens ha ajudat  molt a veure les diferents parts d’una flor.

Continuem amb les nostres investigacions!

 

BARCELONA I EGIPTE!

El dijous passat, dia 19 d’abril, vam fer la nostra sortida arqueològica. Vam marxar ben d’hora cap a Palau-solità i Plegamans.
Després d’un bon esmorzar, vam realitzar la nostra tasca: descobrir els diferents tipus d’enterraments de la cultura egípcia: fossa, piràmide i hipogeu.
La veritat és que vam haver de treballar de valent, especialment amb la fossa predinàstica, però s’ho va valer, perquè el que vam trobar va ser fantàstic! Els companys de quart van excavar una piràmide, i nosaltres la vam poder visitar, sense haver fet l’esforç de l’excavació. I, finalment, la visita a l’hipogeu, sota terra, que ens va sorprendre molt, fins i tot vam tenir un petit ensurt per culpa del vent!
Després de dinar, cap a Barcelona, al mateix centre, per a visitar el Museu.
El taller de momificació ens va permetre copsar més directament algunes de les coses que ja sabíem. Les explicacions de la guia ens van ajudar molt a apreciar l’abast d’aquesta cultura.
De tornada cap a Alpicat, encara vam tenir temps de fer una paradeta per a berenar!
En resum, una sortida fantàstica.
Ah, el nostre comportament va ser força bo!
Properament en tindreu molt més a la web de l’escola.

DE CAP A PEUS!

El  projecte de medi que hem finalitzat fa uns dies, estava relacionat amb el cos humà, centrat en els SENTITS. Els grups hem treballat els cinc sentits, els òrgans que els componen, les característiques de cadascun d’ells, les parts i algunes curiositats que s’han anat obrint  mentre els treballàvem.

Ha estat una feina de recerca, col·laboració i realització que ens ha ajudat a aprendre una mica més del món del coneixement i de nosaltres mateixos.

Aquí estan els murals que hem realitzat i que recullen part del nostre treball. Esperem que us agradin!

ANEM A BARCELONA I…A EGIPTE!

El proper dijous, dia 19 d’abril, anem a Barcelona. El nostre Projecte Interdisciplinar gira al voltant de l’antiga cultura egípcia. Així doncs, la nostra visita estarà estretament relacionada amb aquest projecte.
De les activitats que realitzarem, començant pel taller d’arqueologia a Palau-solità i Plegamans, i la visita guiada al Museu Egipci de Barcelona i un altre taller al mateix museu, podeu trobar informació en aquest enllaç:

http://www.fundclos.com/


RECORDEM
– Hem de ser a l’escola a les 7:30 del matí.
– Cal portar el xandall de l’escola i la gorra.
– Cal portar:
Esmorzar
Dinar
Berenar
Beguda (preferiblement, aigua)
– Es aconsellable, abans de sortir de casa, anar al lavabo, no beure làctics i prendre medicació en cas de mareig.
– Tornarem al voltant de les 19:30 hores.

No cal recordar-vos que el bon comportament i el respecte per les persones i els materials
faran que gaudim moltíssim d’aquesta sortida!

VISITA A LLEIDA

El passat divendres, dia 10 de febrer, vam anar a visitar Lleida ciutat. Tot i el fred que feia, vam gaudir molt d’aquesta sortida i vam aprendre moltes coses.
La visita a la Seu Vella, amb les clares explicacions de la Núria, la nostra guia, va ser molt interessant. I així vam poder esbrinar perquè a la seu li diem també “castell”, vam veure les maquetes, vam visitar el claustre i vam participar d’una activitat amb miralls molt divertida.
També vam visitar la Catedral Nova. Lleida té dues catedrals…? I vam veure la imatge de la Verge del Blau, de la que ja coneixíem la història.
Després vam anar als Camps Elisis, on vam dinar i vam gaudir del parc infantil.
Finalment, vam visitar la biblioteca de la UDL, i vam gaudir de les explicacions de la Mònica, la mare de la Paola. Moltes gràcies!

Tot plegat, una sortida molt divertida, interessant i intensa.
Trobareu més imatges a la web de l’escola, a les activitats del segon trimestre del Cicle Mitjà.