Ja queda menys!

En dues setmanes tindrem la trobada amb la Gemma Lienas. Estem ultimant els detalls per al dia i, entre totes les preguntes proposades pels nens i nenes de les escoles, aquestes són les que finalment hem triat per a fer-li a la Gemma:

PRIMER TORN

• Com et sents en acabar un dels teus llibres?
  • Què passa amb la Carmen Taràntula?
  • Quants anys tenies quan vas escriure el teu primer llibre?
  • Què fas per cuidar la natura i el medi ambient?

SEGON TORN

• Per què vas començar a escriure llibres per nens i nenes? Com t’inspires?
  • Per què vas triar les balenes i no un altre animal?
  • El llibre s’ha publicat en altres llengües?
  • Què és allò que et va passar a la vida per decidir ser escriptora?
  • Hem vist que viatja molt. Per què ho fa, per plaer, curiositat o per inspirar-se per als seus llibres?

També hem decidit quina serà la xapa que durem tots els nens i nenes per a celebrar la trobada, que serà la següent:

XAPES 10

Preparant la trobada!

Ja queda poquet per a la trobada amb la Gemma, i els nens i nenes de les escoles de Nou Barris hem estat preparant un munt de coses. Cadascú ha dibuixat una xapa relacionada amb el llibre, hem preparat preguntes per a fer-li a l’autora, i li hem preparat un regal molt especial.

Aquí teniu una mostra de les xapes, però si cliqueu a cada escola, hi podreu veure la resta així com tots els preparatius per a la trobada!

Xapes

Emi i Max i les balenes desorientades

El llibre que llegirem i treballarem aquest any és “Emi i Max i les balenes desorientades” de Gemma Lienas:

SINOPSIS

Les vacances es presenten una mica avorrides per a l’Emi i en Max. Però una aventura inesperada els portarà a acompanyar la Serena, mare de l’Emi, que és periodista, a fer un reportatge a la costa de Mèxic, on unes balenes s’han quedat embarrancades a la platja.