Featured post

WELCOME BACK TO SCHOOL

Hello, Classroom  students !

Welcome Back to the 2017-2018 School Year!

A new school year has just started !! A lot of activities, songs and wonderful games are waiting for us !! I hope you will get excellent marks at the end of June !!

Best regards and have fun in the English Classroom Bloc with a lot of new  activities !

your teacher

Featured post
6th English Class

The students’ opinions 2016-2017

During these 2 years I learned a lot of things. The activities that you did, were very funny and very interessting. Thanks to help me when I needed. Thanks to did the classes the most funniest in the school, now with all the things that we learned we can go to the high school ready for the new challanges. You are the best teacher in the world.    6th English Class
HAPPY SUMMER! I will remember you!            By Aina

I remember the first day we came to this class. With your help and classes I know more things, vocabulary… We did a lot of activities, readers, grammar… some of the activities were boring but some others were interesting and funny. The Arts and Crafts with you were diferent, they were very interesting. To build the robot was a little bite dificult, the Easter Egg was amazing. This is my last year and I want to say you thanks Miss Teresa!!!
With love!!!         By  Sol
6thAI started to learn English when I was 5 years old with Miss. Susana and I follow learning english with an excellent teacher called Miss Teresa. I Iearned so good with her.  I alwasys  remember her sentences (Sant Pere Glorios ens agafi confessats ) and ( ai los donuts) everybody in my calass laughing every time that she said these sentences.  I always remembered this class .
By Ariadna.

This is my last year here in Misericorda Primary School.
This school is very cool and the teatchers too.6th B
One of my favourite places in this school is the English class. In this class I had a lot of good time that I never will forget, my friends and the teatchers. I Like my first time in the English class…
The teacher is amazing and very funny is a great person.
I always remember this place and of course the teacher.
By Anna Paula

Gràcies a tots i a totes, jo també ho he passat molt bé!

Molt bona sort a l’Institut!

Good Luck!

Feines Estiu – Alumnes de 5 i 6è

ALUMNES DE 5È

Estimats pares,

Durant el període de vacances seria convenient que el vostre/a fill/a no perdés el contacte amb la llengua anglesa.

Us recomano fer el quadernet “Skills Trainer” del Tiger Tracks que ja teniu, acabar l’activity Book, el Progress Journal i fer algunes de les activitats que hi ha al bloc d’anglès (“Classroom”)

És només una recomanació, el que significa que podeu treballar qualsevol altre quadern que vosaltres creieu convenient, i recordeu, que aquest treball d’estiu NO serà recollit ni corregit a l’escola.

HAVE A NICE SUMMER and I’LL SEE YOU NEXT SCHOOL YEAR

ALUMNES DE 6È

Benvolgudes famílies de 6è,

Els vostres fills i filles durant les vacances d’estiu han de fer algunes activitats  que us podeu descarregar d’aquesta pàgina web de l’escola.summer reading

Hi ha un dossier amb les activitats de les àrees de llengua catalana, castellana, anglesa i matemàtiques. Hem procurat preparar unes activitats  que no els prenguin molt de temps perquè és important que dediquin temps a jugar, a anar a la platja o a la piscina, en bicicleta, al casal, estar amb la família i els amics, fer excursions, etc. Us aconsellem que els ajudeu a fer una bona planificació per fer compatible el temps d’esbarjo amb el de treball escolar.

Aquestes activitats les hem preparat el professorat de sisè en col·laboració amb el de primer d’ESO. En començar el curs escolar, l’alumnat haurà de lliurar els dossiers als/a les  tutors/es de 1r d’ESO i fer les presentacions orals a les hores de tutoria. Cal que tot l’alumnat faci les activitats. El professorat de primer d’ESO les tindrà en compte  a les valoracions del primer trimestre.

Que passeu unes bones vacances.

Activitats d’Estiu 2017- Dossier de Treball

Català – Castellà – Anglès – Matemàtiques