PROJECTE DE LA PREHISTÒRIA 3rB

Aquest curs els alumnes de 3rB de la classe dels Coralls hem fet el projecte dels Avantpassats de la Terra. Hem estat fent moltes activitats, però us en volem compartir que ens fa molta il·lusió: un programa de ràdio!

Vam estar preparant el guió entre tots i el pare de la Daniela, el Carlos, ens va ajudar a gravar-lo. El resultat el podeu escoltar clicant l’enllaç.

Estem segurs que us agradarà molt!

Colònies a la Closa

Els dies 10, 11 i 12 de maig marxem de colònies a la Closa. Durant l’estada farem activitats relacionades amb l’estudi del riu Llobregat i els pobles de muntanya:

• Recorregut i naixement del Llobregat
  • Conèixer un poble de muntanya ben diferent al nostre
  • Entorn d’una comarca de muntanya

També aprofitem per conviure uns dies plegats en un entorn diferent. També tindrem estones de lleure i jocs de nit, gaudint d’un paisatge natural. Segur que ens ho passem molt bé. Us deixem la Pàgina web de la Closa perquè mireu les fotografies.

Recordeu mirar bé la LLISTA DE MATERIAL i preparar vosaltres mateixos la motxilla.

La reproducció

Ara que estem estudiant la reproducció dels animals ens han sorgit molts dubtes sobre l’embaràs dels humans. Recordeu les preguntes que han sortit:

• Com es formen els bessons? Quins tipus de bessons hi ha? Depèn del nombre d’espermatozoides que entren a l’òvul fa que es formin els bessons?
  • Què passa perquè un embrió no es desenvolupi?
  • Què passa perquè l’embrió sigui nen o nena?
  • Com respiren els fetus dins la panxa de la mare?

Aquí teniu diferents enllaços per trobar la informació que estem buscant:

Aquí teniu una pàgina amb explicacions i activitats per veure si ho hem entès bé:

La reproducció en els éssers humans

Ens Visita la Tana!

Els nens i nenes de 3r hem tingut la sort de rebre una visita molt especial. Ha vingut la Tana a explicar-nos la seva feina, és higienista bucal. Ajuda a tenir neta la boca a les persones i ensenya com ens hem de respallar bé les dents.

Ha estat genial! Hem après moltes coses.

Moltes gràcies!

Si algun pare o mare creu que ens pot explicar alguna cosa interessant ja ho sabeu, estarem encantats de rebre-us!

Les comarques de Catalunya

Aquí us deixem diverses activitats que us ajudaran a treballar les comarques de Catalunya.

Trencaclosques de les comarques:

Com es diu la comarca?

On és la comarca?

Com es diu la capital?

On és la capital?

Per relacionar la capital amb la seva comarca

Per treballar el relleu de Catalunya

Colònies 2016

A les colònies ens ho vam passar molt bé, mentre esperem les fotografies per recordar-les, us deixem un vídeo amb uns quants moments viscuts.