Idees pels Minuts Lumière

Aquestes són les nostres idees pels Minuts Lumière.

Isabela i Camila

Hem pensat rodar el nostres minut en el laboratori de l’Institut que tenim al costat.

Ja hem anat a veure el laboratori i hem decidit posar la càmera a l’entrada de l’aula, al costat de la pissarra, per tenir un pla general de l’aula.

laboratori

Mouad, Sunita i Cristian

Com que el Mouad juga a la “Llefi” hem pensat fer un minut en un entrenament. Però ens agradaria que fos sobre les 19 h., que ja serà de nit, perquè el camp té una il·luminació molt maca.

futbol

Carlos i Yaiza

Aprofitant que els nens i nenes de l’escola van a la piscina (i un dels que hi van és el germà del Carlos), farem el nostre minut a la classe de natació de 1r.

Amadou i Manuela

A nosaltres ens agradaria fer un minut en una classe del parvulari. Encara estem decidint quina serà.

Mohamed i Gabriel

Volem fer el minut quan el Paco (el conserge) obre les portes de l’escola a les 9’00 h.

Hem pensat que posarem la càmera just al davant i esperarem per començar a gravar al moment en que el Paco gira la clau al pany.

Anaiz, Eli i Nino

Volem anar a fer el nostre minut a un hospital veterinari. Les mestres ens ajudaran a contactar amb els veterinaris.

Volem centrar-nos, si és possible, en la preparació del quiròfan per fer una operació o a la perruqueria canina.

Husnain, Alí i Shahzaib

Hola! Nosaltres volem fer el minut a la classe d’educació física de 3r, perquè ens agrada molt l’esport.

Volem que sigui una de les classes que es fan al pati i posarem la càmera al costat de la pista.

Joseph i Pedro

Farem el nostre minut sobre la sortida de les aules a l’hora del pati. Volem posar la càmara al final de les escales.

Jhon Michael i Joan Carlos

Nosaltres enregistrarem al mercat. Ens l’imaginem tot ple de persones comprant i volem posar la càmera dins d’una de les parades.

_________________________

Tots aquests minuts estan treballats i escollits a partir dels projectes que s’estan elaborant a Coneixement del Medi, sobre el coneixement del nostre barri i la nostra ciutat.

Ja hem començat a fer els primers reculls d’informació, les primeres fotografies per localitzacions i alguna prova amb càmera.

projectes

Una resposta a “Idees pels Minuts Lumière”

1. Nely Diu:

Hola nois!
    Que bé que ja tingueu tantes idees. Tinc ganes de tornar dimarts a classe per poder comentar-les!.
    En general, per això, veig que moltes són a l’escola. Potser estaria bé, aprofitant que esteu fent el treball de medi, que alguns més decidíssiu sortir fora, a mostrar la vida al barri. Fer l’exercici d’imaginar-vos el vostre barri vist per el visor d’una càmera. Podeu descobrir moltes coses, mostrar diferents oficis, de sobte parar-nos a observar com una florista prepara un ram, o veure un sabater treballant pot ser molt interessant, podem fixar-nos en detalls que ni imaginàvem. També podem pensar en espais on hi hagin situacions interessants, ja sigui per les accions que succeeixen o per altres elements com la llum, el moviment, etc..
    He vist que el Mouad, la Sunita i el Cristian parlen de l’hora a la que volen anar a rodar perquè la llum és més maca. Això està molt bé. Heu de pensar en tot abans d’anar a fer el minut. En l’hora més indicada per l’acció que voleu retratar però també per la llum. Pensar el tipus d’enquadrament que necessitareu per mostra-ho. També tenir molt en compte el temps, quin és el moment més indicat per començar a gravar. Doncs recordeu que un cop heu començat ja no hi ha opció de parar i només podrem gravar una vegada. En el cas del minut del Mohamed i el Gabriel, veig que ja heu decidit que el millor moment és quan el conserge gira la clau. Molt bé, així podeu veure com obre les dos portes i a tota la gent que esperava fora com de seguida entra. Aquí el que haureu de treballar és quin és el lloc indicat per posar la càmera. Dins de l’escola? Fora? Al costat de la porta, o més lluny? En funció d’on decidiu col•locar la càmera el minut variarà. Bueno, tot això ja ho seguirem treballant a la classe però aneu pensant com us ho imagineu. En el cas dels minuts a la piscina o al mercat, que poden ser també espais molt interessants, és important que us fixeu en quin creieu que és el moment ideal per començar a gravar. Potser a la classe de natació estaria bé veure quan els alumnes es llencen a l’aigua i començar a gravar just abans o un altre moment, penseu-hi. I en el mercat, quina és l’acció que gravareu. Sigueu conscients també de que hi ha moltes coses que no podrem controlar. Això pot ser molt atractiu, perquè de vegades hi ha sorpreses que funcionen molt bé, però com que mai podrem evitar aquest factor sorpresa és bo tenir el màxim de coses controlades.
    Bueno, per avui crec que ja n’hi ha prou. De tot això ja seguirem parlant a classe. Espero que tot això us serveixi per poder seguir treballant els vostres minuts.
    Molta sort i fins dimarts!
    Nely

Deixa una resposta