projecte APADRINA a càrrec dels alumnes de 6è
0El programa Apadrinem el nostre patrimoni es basa en la idea de l’apadrinament d’un element del patrimoni monumental, cultural i natural per part d’un centre educatiu.
En el cas del nostre centre, vam optar per fer un viatge a través del temps i les vides de 3 personatges històrics de la nostra localitat, corresponents a tres èpoques ben diferents:
– Edat mitjana, amb l’Arnau de Palomar, conegut com el Cavaller Arnau, fundador i colonitzador de la nostra vil•la,
– Edat moderna, amb el Miquel Baptista Gran Peris, conegut com Beat Bonaventura Gran, que dóna nom a la nostra escola, i
– Edat contemporània, amb l’Antoni Gaudí, personatge il•lustre, el més conegut dels tres, màxim exponent del Modernisme català
Va ser a través de les seves biografies que vam aprofundir en la història i la societat, tant del nostre poble com de Catalunya, des del s. V fins a l’actualitat.
Els alumnes van treballar diversos aspectes de les vides i la societat de les diferents èpoques, van plasmar els projectes amb els power point que teniu a dalt i el van presentar en una sessió al Casal Riudomenc davant companys i famílies.
No hem donat per acabar el projecte, esperem que els nostres companys que ens relleven al cicle superior el continuïn!
L’ALIMENTACIÓ I ELS ÀPATS DELS ROMANS
0Els romans menjaven tres vegades al dia tot i que els pagesos podien afegir, sobretot al bon temps, un àpat a mitja tarda per tal de recuperar forces.
Acostumaven a realitzar a casa un esmorzar molt lleuger a les 7 del matí i repartien les altres menjades a les 12 del migdia i a les 4 de la tarda. El contingut dels àpats variava segons l’ estatus social que tinguessin.
Hem elaborat un menú exquisit per a sopar 10 persones,
sense mirar-nos gaire el pressupost, i hem assenyalat què es menjaria en cada plat.
GUSTATIO
Medusa i ous, mamella de truja
farcida d’eriçons.
Cervell amb llet i ous.
Bolets amb salsa de peix al
pebre.
PRIMA MENSA
Daina rostida amb cebes, dàtils,
raïm i mel.
Estruç cuit amb salsa dolça.
ALTERA MENSA
Lirons farcits de carn de porc i
pinyons.
Pernil bullit amb figues i mel.
Gall d’indi bullit amb dàtils.(1 lliura de gall d’indi CCC denaris)
MENSAE SECUNDAE
Fricassé de roses amb pastes,
dàtils farcits amb fruits secs amb
mel.
Pastissos tebis de vi dolç Amb mel
També hem elaborat un sopar per a una família pobra de 7 persones en la qual només ens hem gastat X denaris
Unes olives
Farinetes i raïm
Pa amb formatge
Poma
Hem jugat al trivium i hem vist curiositats dels romans. Hem classificat els aliments i hem jugat a saber d’on provenien els aliments tardans què no tenien en temps dels romans: arròs, taronja, té, sucre, tomàquet, pebrot, plàtan,pinya, patata, xocolata, pasta, moresc i cafè.
Hem treballat en grup, han estat uns dies molt divertits, hem descobert el món romà una mica més, menjaven més o menys com nosaltres, no coneixíem el GARUM, no té massa bona pinta…Ens hem sentit romans !!!!!!
MATÍ A LES PISCINES
0Els alumnes de 5è aquest matí han passat un matí ben refrescant a les piscines municipals de Reus.
Han conegut alumnes d’altres escoles amb qui han compartit jocs aquàtics i jocs a la gespa passant un matí ben divertit.
Viatge a COSMOCAIXA
0Eren les 8 del matí del 13 de maig, que vam entrar a l’autobús. Els nens vam anar a seure a les taules i durant tot el viatge vam estar fent “camareros” i picant a les taules.
Arribem al Museu. Mentre 6èC i 6èD estaven al Creactivity, 6èA i 6èB estaven fent tombs pel Museu.
Va ser molt bonic perquè allí hi ha coses espectaculars, que et quedes sense dir res!
Al Creactivity hi havia màquines que havies de construir amb diferents materials per poder-les fer funcionar.
Quan vam acabar de veure el Museu, vam anar a una plaça gran que estava al costat d’una cafeteria; els professors estaven prenent un cafè i els alumnes dinant.
Després vam jugar gairebé mitja hora. Ens ho vam passar molt bé!
XXI Cangur de la Societat Catalana de Matemàtiques
1El passat dijous 7 d’abril, 5 alumnes de cada classe de CS, escollits prèviament mitjançant unes proves, van participar en l’edició 2016 del CANGUR de primària. Es tracta d’una activitat matemàtica amb l’objectiu d’estimular i motivar els alumnes per tal de resoldre mitjançant el raonament i l’enginy uns reptes plantejats.
Hem de felicitar a tots els nostres alumnes per la seva participació i bons resultats i, especialment a 2 alumnes de 5è: el Marc Oriol Borràs i l’Imad Sadki que surten a la llista del 5% millor dels alumnes de 5è de Primària!
JOCS AMB ELS AVIS
0Dins de les jornades culturals, tots els nens i nenes de Cicle Superior hem anat, per torns, a la Residència l’Onada.
Ha estat una activitat molt gratificant, tant nens com avis han pogut compartit una estona ben entretinguda,
Hem jugat a jocs de taula de tota la vida i a d’altres més actuals!
Una experiència molt enriquidora i per tornar a repetir!