Ens visita Jordi Gil presentador d’Info K del club super3

L’Info K és el primer i únic informatiu pensat per a nens de tot l’estat. S’emet en directe, de dilluns a divendres, a les 19.30, pel Super3, el canal infantil de Televisió de Catalunya.
Va adreçat a qualsevol persona que estigui interessada a conèixer millor l’actualitat, tot i que, en principi, està pensat perquè el mirin nens i nenes d’entre 8 i 12 anys.
A l’”Info K” hi tenen cabuda totes les informacions que creiem que poden interessar als nens i als joves. Tot -qualsevol notícia- es pot explicar si es vigila el llenguatge i les imatges que ho il·lustren.
Poden ser notícies d’interès general, com qualsevol que surti als informatius d’adults, o bé notícies estrictament relacionades amb el dia a dia dels nens, com les notícies que passen a escola, per exemple. Fem servir un llenguatge planer, però en cap cas abaixem el nivell pel fet de dirigir-nos als nens. Les paraules complicades, per exemple, no les evitem, sinó que les definim. Considerem que és una bona manera d’ampliar el vocabulari.
I mai donem res per entès, ho contextualitzem tot. Busquem els antecedents i els perquès de tot. I, per fer-ho, fem servir un element molt important en el nostre programa: el gràfics i mapes, que són més visuals i clars.
A més, l’Info K és un dels pocs llocs on els nens i nenes tenen veu pròpia. Els demanem l’opinió sobre tot el que passa al seu voltant, ja sigui la crisi econòmica o els canvis en el món de l’educació.
A més de les grans notícies diàries, l’”Info K” té altres seccions fixes:
Els clips: Són notícies curtes, d’uns 30 segons cada una. Expliquen curiositats o anècdotes sovint sorprenents, tant de Catalunya com de la resta del món.
El temps: En poc més de trenta segons i amb l’ajuda d’un mapa, coordinat pels meteoròlegs de TV3, expliquem quin temps farà l’endemà. D’aquesta manera, els nens ja saben si han d’agafar el paraigua o no per anar a escola.
La proposta: Cada setmana proposem una activitat per fer amb els pares, amb els amics o amb la classe. Tant pot ser una exposició, com una obra de teatre, com un taller o un concert de música.
L’inforeporter: A través de la web, els nens i nenes ens poden enviar les seves propostes de notícies, per convertir-se en reporters de l’Info K per un dia i poder-les explicar en primera persona. Van de rodatge, acompanyats per un reporter i un càmera del programa, que després s’encarregaran d’acabar la notícia perquè s’emeti.
El llibre: Regularment parlem d’alguna novetat editorial o bé de llibres que tinguin alguna relació amb l’actualitat. No és estrany que, en el programa, els personatges d’aquestes obres cobrin vida, els reporters es colin entre les seves pàgines o els autors de l’obra ens n’expliquin els secrets.
L’entrevista: Ens agrada tenir convidats al nostre plató que han estat notícia per diversos motius i així poder parlar directament amb ells. Tot sovint, a més, donem també la paraula als nostres espectadors perquè siguin ells els que entrevistin els protagonistes de l’actualitat.
La contra: És el nom que donem al vídeo musical que tanca cada dia el programa. Imatges i música que parlen per si soles.
Aquí teniu un recull de fotos de la visita: