Ens visita Jordi Gil presentador d’Info K del club super3

L’Info K és el primer i únic informatiu pensat per a nens de tot l’estat. S’emet en directe, de dilluns a divendres, a les 19.30, pel Super3, el canal infantil de Televisió de Catalunya.
Va adreçat a qualsevol persona que estigui interessada a conèixer millor l’actualitat, tot i que, en principi, està pensat perquè el mirin nens i nenes d’entre 8 i 12 anys.
A l’”Info K” hi tenen cabuda totes les informacions que creiem que poden interessar als nens i als joves. Tot -qualsevol notícia- es pot explicar si es vigila el llenguatge i les imatges que ho il·lustren.
Poden ser notícies d’interès general, com qualsevol que surti als informatius d’adults, o bé notícies estrictament relacionades amb el dia a dia dels nens, com les notícies que passen a escola, per exemple. Fem servir un llenguatge planer, però en cap cas abaixem el nivell pel fet de dirigir-nos als nens. Les paraules complicades, per exemple, no les evitem, sinó que les definim. Considerem que és una bona manera d’ampliar el vocabulari.
I mai donem res per entès, ho contextualitzem tot. Busquem els antecedents i els perquès de tot. I, per fer-ho, fem servir un element molt important en el nostre programa: el gràfics i mapes, que són més visuals i clars.
A més, l’Info K és un dels pocs llocs on els nens i nenes tenen veu pròpia. Els demanem l’opinió sobre tot el que passa al seu voltant, ja sigui la crisi econòmica o els canvis en el món de l’educació.
A més de les grans notícies diàries, l’”Info K” té altres seccions fixes:
Els clips: Són notícies curtes, d’uns 30 segons cada una. Expliquen curiositats o anècdotes sovint sorprenents, tant de Catalunya com de la resta del món.
El temps: En poc més de trenta segons i amb l’ajuda d’un mapa, coordinat pels meteoròlegs de TV3, expliquem quin temps farà l’endemà. D’aquesta manera, els nens ja saben si han d’agafar el paraigua o no per anar a escola.
La proposta: Cada setmana proposem una activitat per fer amb els pares, amb els amics o amb la classe. Tant pot ser una exposició, com una obra de teatre, com un taller o un concert de música.
L’inforeporter: A través de la web, els nens i nenes ens poden enviar les seves propostes de notícies, per convertir-se en reporters de l’Info K per un dia i poder-les explicar en primera persona. Van de rodatge, acompanyats per un reporter i un càmera del programa, que després s’encarregaran d’acabar la notícia perquè s’emeti.
El llibre: Regularment parlem d’alguna novetat editorial o bé de llibres que tinguin alguna relació amb l’actualitat. No és estrany que, en el programa, els personatges d’aquestes obres cobrin vida, els reporters es colin entre les seves pàgines o els autors de l’obra ens n’expliquin els secrets.
L’entrevista: Ens agrada tenir convidats al nostre plató que han estat notícia per diversos motius i així poder parlar directament amb ells. Tot sovint, a més, donem també la paraula als nostres espectadors perquè siguin ells els que entrevistin els protagonistes de l’actualitat.
La contra: És el nom que donem al vídeo musical que tanca cada dia el programa. Imatges i música que parlen per si soles.
Aquí teniu un recull de fotos de la visita:

Reunions d’inici de curs

Benvolgudes famílies,
Us informem de les reunions generals de cada curs que pròximament haureu de venir a fer a l’escola amb cada tutor/a segons el grup-classe del vostre fill/a:
-P5: dimarts 30 de setembre a 2/4 de 5h
-1r: dilluns 29 de setembre a 2/4 de 5h
-2n: dimecres 24 de setembre a 2/4 de 5h
-3r: dijous 25 de setembre a 2/4 de 5h
-4t: dijous 25 de setembre a 2/4 de 5h
Esperem la vostra assistència, moltes gràcies.
Atentament,
Equip de mestres de l’Escola Bernardí Tolrà

Reunió General d’inici de curs

Aquest any, va ser molt gratificant haver gaudit d’una gran multitud d’assistència de famílies a la reunió general d’inici de curs, on es van explicar les normes d’organització i funcionament del curs 2014-15 i les activitats programades, us agraïm molt la vostra participació en aquest acte.

Benvinguts i benvingudes al curs escolar 2014-2015.