La Prehistòria

Enguany els alumnes de 4t fem el projecte de la Prehistòria. Aquí tenim els guions de treball, on cada grup pot anar cercant i seleccionant informació relacionada.

guio-1-periodes-i-homes-en-la-prehistoria

guio-2-art-i-invents

guio-3-els-animals

guio-4-llocs-i-maneres-de-viure

Publicat dins de Cicle Mitjà, General | Deixa un comentari

TAULES DE LLUM

El curs passat l’AMPA va comprar taules de llum per a l’escola.
En tenim 4 situades a l’edifici d’educació infantil i una a la USEE.

Els xiquets i xiquetes de parvulari xalen molt fent-les servir. Descobreixen, manipulen, inventen i creen.

Moltes gràcies!!!

Fem lletres amb el cos!

Els xiquets i les xiquetes de 1r. ja hem passat a l’edifici dels grans i estem aprenent un munt de coses noves. Una de les coses més importants que estem treballant és aprendre a llegir i a escriure. Juguem amb les lletres, confegim, i descobrim que amb les lletres podem fer coses molt divertides.

A la franja de break hem après a fer lletres amb el nostre propi cos. En parelles o en grups de tres hem fet tot l’abecedari. I hem descobert que per fer missatges no cal llapis i paper!

Aquí teniu una mostra del que hem fet.

CAMPANYA PEL CIVISME A ULLDECONA

L’Escola Ramón y Cajal, l’Institut Sales i Ferré, l’Ajuntament i la comunitat educativa d’Ulldecona han iniciat una sèrie d’accions per millorar el civisme al municipi.
Davant de les accions incíviques que s’hi han produït, s’ha format una comissió per fer accions compartides i sensibilitzar la població sobre la necessitat de tenir cura de tot l’entorn.
Una de les accions realitzades ha estat l’elaboració de cartells per part dels alumnes que s’han repartit als comerços d’Ulldecona i barris. L’objectiu és que tothom es preocupe per cuidar el poble i millorar-ne la convivència.

Vegeu més informació al següent reportatge de Canal21Ebre.

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

MILLORAR LA SEGURETAT A INTERNET

Els Mossos d’Esquadra imparteixen xerrades sobre seguretat informàtica. Els alumnes de l’Escola Ramón y Cajal d’Ulldecona han assistit a diverses xerrades sobre seguretat informàtica. Unes xerrades impartides també a les famílies dels alumnes que ajuden a millorar l’experiència de navegar per internet.

Video de TVU.

Publicat dins de Cicle Superior, General | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

EL IOGA A L’AULA

Aquest curs hem incorporat un nou aprenentatge a les nostres aules, es tracta del Ioga. Mitjançant uns exercicis anomenats “asanes” els xiquets i xiquetes van aprenent diferents postures d’animals que coneixen. Aquests exercicis són molt beneficiosos per a la salut. Aconseguim així un dels principals objectius de l’Educació Infantil com és el vetllar per una salut integral de l’alumne tant física com mental. Aquest treball es realitza en els tres nivells del parvulari (P3, P4 i P5) i es realitza quinzenalment ja que cada sessió es porta a terme amb només la meitat de cada classe. Aquí teniu una petita mostra del que fem.

SETMANA DE CARNAVAL!!!

carnestoltes

Imatge relacionadaImatge relacionada

Carnestoltes ha arribat

i anar de pallasso ens ha manat.

Una setmana divertida ens ha proposat

i aquestes consignes ens ha deixat.

El dilluns ningú va a la moda

porta un calcetí de cada color i per fora.

El dimarts porta al coll

una corbata o un penjoll.

El dimecres imaginació ficaràs

i la cara divertida et pintaràs.

El dijous esbojarrat

decora’t o posa’t una cosa al cap.

I el divendres amb tot posat

de pallasso t’hauràs disfressat.

LA PAU

img_1835Aquest dilluns 30 de gener vam celebrar el dia de la Pau, vam sortir tota l’escola a la pista. Allí, els més grans de l’escola ens van llegir un manifest. Després vam construir una frase entre tots els xiquets i xiquetes i finalment vam cantar la cançó We are the world.

HA CAGAT EL TIÓ DE NADAL!!!!!!

Al parvulari tenim un Tió molt ben alimentat. Cada dia es menja 8 plats de pells de fruita.

Avui, ha sigut el gran dia!!!! Tots els xiquets, xiquetes i mestres del parvulari li hem picat ben fort i li hem cantat la cançó i…

ENS HA CAGAT XOCOLATE!!!!!!!!!!

img_1586img_1588img_15871img_1589img_15901img_15911img_15941

PER NADAL, MANIQUI CHALLENGE

Cada classe de Cicle Superior ha realitzat un Maniqui Challenge nadalenc per desitjar unes bones festes de Nadal, Cap d’Any i Reis a tota l’escola d’Ulldecona.

Aquí en podeu veure els vídeos de 6è:

MANIQUI CHALLENGE 6A

MANIQUI CHALLENGE 6B